Kierowcy nie sprzedają biletów, by było bezpieczniej

Od 1 stycznia nie można już kupić biletu u kierowców w autobusach ZTM. – Ta decyzja jest podyktowana przede wszystkim względami bezpieczeństwa – tłumaczy Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

– Głównym zadaniem kierowców i motorniczych jest bowiem spokojne, bezpieczne i punktualne przewiezienie pasażerów – zwraca uwagę dyrektor Witek. – Osoby prowadzące pojazdy powinny skupić swoją uwagę na ruchu ulicznym, a nie dekoncentrować podczas sprzedaży biletów. W stolicy oferujemy pasażerom wiele innych, wygodnych i łatwo dostępnych kanałów sprzedaży – dodaje Wiesław Witek.
Sprzedaż biletów przez kierowców była pomocniczym kanałem dystrybucji, jak podaje ZTM, stanowiącym zaledwie 1,5 proc. ogółu sprzedaży biletów. Taki zakup biletu podlegał pewnym ograniczeniom – pasażer mógł zapłacić jedynie odliczoną kwotę, podczas postoju pojazdu na przystanku, a jeśli opóźnienie kursu wynosiło więcej niż trzy minuty w stosunku do rozkładu jazdy, prowadzący pojazd mógł odmówić sprzedaży biletu.
Ta zmiana z pewnością podniesie komfort pracy kierowców, ale czy jest korzystna także dla pasażerów.
– Mi to zupełnie obojętne – mówi Mateusz, mieszkaniec Piaseczna. – Korzystam z biletu miesięcznego i chyba nigdy nie miałem okazji kupowania biletu od kierowcy.
– Kupowanie biletu u kierowcy to ostateczność – mówi Joanna, mieszkanka Nowej Iwicznej. – Dobrze było jednak mieć taką alternatywę jak nie zdążyło się kupić biletu w kiosku lub go tam po prostu nie mieli.
– Kiedyś jadąc do Warszawy z przystanku przy ul. Chyliczkowskiej chciałem kupić bilet w kiosku, ale okazało, że nie mieli w sprzedaży – opowiada Bartek, mieszkaniec Piaseczna. – Gdy wsiadłem autobus ruszył, a kierowca poinformował mnie, że nie sprzeda mi biletu bo się skończyły. Na następnym przystanku gdy chciałem wysiąść natknąłem się na kontrolerów. Nie pomogły żadne tłumaczenia i zapałaciłem karę. Dobrze więc, że zlikwidowano coś co dobrze nie działało – dodaje mężczyzna.
A jakie Wy macie doświadczenia? Czy brak możliwości zakupu biletu u kierowcy jest dla Was uciążliwy?

Adam Braciszewski

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię