6 nowych rond w wakacje

6

PIASECZNO Lato stało pod znakiem realizacji wielu inwestycji drogowych. W tym czasie zakończone zostały prace przy 5 rondach w naszej gminie, a jedno rondo jest w ostatniej fazie realizacji.

Budowa i remonty dróg to główny wydatek inwestycyjny piaseczyńskiego samorządu. Na ten cel w tym roku wygospodarowano 70 mln zł. W ciągu ostatnich kilkunastu lat liczba samochodów na naszych drogach wzrosła kilkukrotnie. System drogowy nie jest przygotowany na taką skalę obsługi komunikacyjnej dlatego wymaga ciągłych remontów i inwestycji, a to niestety wiąże się nie tylko z dużymi wydatkami ale i utrudnieniami w ruchu. – Docierają do mnie komentarze, że skrzyżowanie ulicy Dworcowej powinniśmy realizować w wakacje, niestety harmonogram nie do końca jest od nas zależny, gdyż z różnych względów wydłużają się procedury przetargowe i trudno trafić w punkt z inwestycją – mówi burmistrz Daniel Putkiewicz. – Z drugiej strony w wakacje realizowaliśmy wiele innych inwestycji drogowych i mieszkańcy również narzekali, że za dużo robimy w jednym czasie – dodaje burmistrz. – Wszystkie nasze działania mają jednak na celu poprawę zarówno komfortu przejazdów jak i bezpieczeństwa, dlatego m.in. zaczęliśmy realizować coraz więcej rond na skrzyżowaniach.

Trzy nowe ronda w Józefosławiu
Na północy gminy w lato zakończono prace przy trzech nowych rondach. Najbardziej spektakularne z nich u zbiegu ulicy Julianowskiej, Spacerowej i Kameralnej wprowadziło zarówno wiele estetyki w pobliżu szkoły jak i rozwiązań, które poprawić mają bezpieczeństwo pieszych. Inwestycja ta była częścią większego projektu, z przebudową całej ulicy Spacerowej oraz wszystkich mediów, co pochłonęło ponad 9,2 mln zł. Drugie istotne rondo powstało u zbiegu ulicy Geodetów z ulicą Julianowską i też było elementem realizacji całego, dłuższego odcinka ulicy Geodetów od ulicy Tenisowej wraz z chodnikami i ścieżką rowerową. Dopełnieniem jest ukończenie małego ronda na skrzyżowaniu ulicy Cyraneczki z Ogrodową, podobne do wykonanego wcześniej ronda na skrzyżowaniu Cyraneczki z Wilanowską.

Na południu gminy
W Woli Gołkowskiej powstaje ważna inwestycja w kontekście przygotowań do uruchomienia trasy ekspresowej S7. Gmina zobowiązała się bowiem, że przygotuje drogi dojazdowe do węzła „Antoninów”. Nowe, będące na ukończeniu rondo u zbiegu ulicy Rybnej i Jemioły jest częścią większej, wartej ponad 10 mln zł inwestycji związanej z budową drogi, przebudową sieci i kanałów technicznych, kanalizacji a także chodników i ścieżek rowerowych.

Dwa ronda powiatowe
Gmina od wielu lat wspiera finansowo realizację dróg powiatowych na naszym terenie. Nie inaczej jest w tym roku, gdyż samorząd gminny przyznał na ten cel dotację dla powiatu w wysokości 5 mln zł. Z tych środków zrealizowano m.in. dwa ronda. Pierwsze powstało w bardzo newralgicznym punkcie na trasie przelotowej w kierunku Grójca u zbiegu ul. Pod Bateriami, Głównej, Gołkowskiej i IV Pułku Ułanów. W ramach inwestycji powstał też ciąg pieszo-rowerowy, kanalizacja i oświetlenie. Drugie rondo powstało we wschodniej części gminy u zbiegu ulicy Starochylickiej z Sielską w Chylicach. Tam również zrealizowana została kanalizacja deszczowa i ścieżka rowerowa.

Wcześniejsze realizacje
Nowych rond na terenie gminy jest jednak więcej, wystarczy wspomnieć rondo na drodze wojewódzkiej w Jazgarzewie, rondo Wiekowej Sosny w Zalesiu Górnym na drodze powiatowej współfinansowane przez gminę, czy największe na naszym terenie nowe rondo u zbiegu Geodetów/Energetycznej/Wilanowskiej

Biuro Promocji i Kultury

6 KOMENTARZE

  1. Ronda lepsze od świateł. Dobrze działają tam gdzie jedna droga ma mniejsze obłożenie od drugiej.
    Może w Piasecznie Kusocińskiego-Wojska Polskiego rondo warto zrobić?
    Krzyżówkę Nadarzyńska-Kościuszki też rondem możnaby chyba udrożnić?

  2. Małe ronda nie spełniają swojej funkcji! Autobusy, samochody ciężarowe muszą przejeżdżać „na wprost” bo nie mają szansy na przejazd po jezdni. Inni użytkownicy ruchu też mają kłopot bo na tak małych rondach praktycznie trudno na nie wjechać dopóki nie opuści go inny pojazd. W efekcie przy wjeździe na rondo stoją samochody i czatują komu uda się pierwszemu. Doskonale sprawdza się rondo Wilanowska Geodetów. Pozostałe „rondka” to oszukiwanie mieszkańców, że rozwiązało się problem komunikacyjny.

    • Zgadzam się dokładnie z tym co napisał mieszkaniec np. na rondzie które znajduję się przy torowisku Józefosław Julianów autobus 739 musi przejezdzać przez srodek ronda gdyż nie ma możliwości zrobić odpowiedniego łuku za czym idzie czekanie, aż kolejny uczestnik ruchu stanie duzo dalej za rondem aby ten autobus mógł w ogóle próbować przez nie przejechać. Nawet przejście dla pieszych jest zrobione na tym rondzie bez kompletnego przemyślenia. Ronda stawiane dla tak zwanej sztuki aby było.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię