Auchan w nowej odsłonie. Jest wygodnie i elegancko

0

PIASECZNO W ciągu kilku ostatnich miesięcy hipermarket Auchan w Piasecznie został wymyślony niejako na nowo. Nowatorska koncepcja zakłada, że robienie zakupów, będzie teraz jeszcze wygodniejsze, szybsze i przyjemniejsze niż wcześniej. Stworzono nowe strefy i ścieżki zakupowe, aktywowano też nowe formy płatności oraz usługi

Auchan Piaseczno działa nieprzerwanie od 1996 roku. Jest to pierwszy sklep francuskiej sieci w Polsce. W ciągu 25 lat zmiany, jakie w nim zachodziły, były raczej niewielkie. Można mówić tu bardziej o ewolucji, niż rewolucji. Jednak i ta w końcu się dokonała, bo w tym roku market kompletnie zmienił swoje oblicze. Nowy koncept nadal uwypukla atuty marki, którymi są niskie ceny i największy na rynku wybór produktów. Jednocześnie wprowadza rozwiązania, mające przyczynić się do lepszego wyeksponowania oferty oraz zwiększenia komfortu robienia zakupów. Jest to możliwe dzięki nowym miejscom animacji dla całych rodzin czy rozbudowanej strefie gastronomicznej, w której można nie tylko zaspokoić głód, ale także się zrelaksować.

Nowe ścieżki zakupowe i niskie regały

Sklep jest przyjazny dla klientów wtedy, gdy mogą szybko i sprawnie zrobić w nim zakupy. Nowe ścieżki zakupowe zostały zaprojektowane tak, aby umożliwić kupującym wybór krótszej bądź dłuższej drogi. Ale to nie wszystko. Osoba, która wejdzie do sklepu, ma odkrywać nowe produkty i działy oraz natykać się na dodatkowe „atrakcje” w postaci pokazów gotowania, czy prezentacji sprzętu AGD. Niezwykle istotną zmianą było także zastąpienie wysokich regałów niższymi meblami. Dzięki temu klienci mają łatwiejszy dostęp do produktów. Wprowadzenie przeszklonych lodówek ma z kolei przedłużyć ich świeżość i przyczynić się do oszczędności energii. – Chodzi nie tylko o stosowanie nowych technologii, innowacyjnych rozwiązań czy budowanie oferty z myślą o wyborach coraz bardziej świadomego konsumenta, ale też o stworzenie przyjaznej, komfortowej przestrzeni, w której zupełnie nowe doświadczenia zakupowe będą źródłem przyjemności i wielu pozytywnych emocji – przekonuje dyrektor generalny Auchan Retail Polska.

Zupełnie nowe działy

Przy okazji tworzenia nowej koncepcji sklepu wiele działów zostało przeniesionych i kompletnie przebudowanych. Ma to służyć zadowoleniu klienta, skracać czas robienia zakupów i jednocześnie podnosić ich komfort. Wiele osób zabiera na zakupy swoje dzieci. Dlatego też zaprojektowano dla nich specjalną strefę animacji, w której można wziąć udział w kreatywnych warsztatach, obejrzeć pokaz zabawek, czy po prostu miło spędzić czas w przyjaznej atmosferze. Prawdziwą rewolucję przeszła lewa strona marketu dedykowana produktom świeżym. Sporo miejsca zajmują w niej zwłaszcza te opatrzone etykietą Pewni Dobrego, które pochodzą z upraw i hodowli kontrolowanych, bez antybiotyków i pestycydów. W przebudowanej strefie Bistro znalazła się natomiast Stekownia, Pizzeria, Pierogarnia i Cukiernia. Szeroka oferta gastronomiczna z pewnością trafi w gusta nawet najbardziej wymagających klientów.
Po prawej stronie sklepu umieszczono strefę Home & Deco oraz strefy Sezonowe, będące znakiem rozpoznawczym Auchan. Znajdują się tu m.in. działy Majsterkowania i Artykułów dla Zwierząt. Sporo miejsca zajmuje również strefa Sportu, w której można kupić sprzęt marki Auchan In Extenso. Świat Ogrodu to z kolei przestrzeń dla pasjonatów kwiatów i roślin doniczkowych. W części środkowej sklepu umieszczono bardzo rozbudowany dział z alkoholem. Są w nim dostępni sommelierzy, chętnie dobierający trunki do preferencji klientów.

Nowoczesne rozwiązania

W związku z przebudową wnętrza sklepu powiększono strefę kas samoobsługowych, których jest teraz aż 31. Do tego dochodzą 33 kasy obsługiwane przez kasjerów. Spore zmiany zaszły w Strefie Obsługi Klienta. Został tu wprowadzony m.in. system automatyzacji obsługi, który znacznie skraca czas oczekiwania. Ukłonem w kierunku ekologii było zamontowanie energooszczędnego, ledowego oświetlenia oraz dynamicznego systemu świetlnego, polegającego na automatycznym dostosowywaniu natężenia światła do pory dnia. Wymiana instalacji chłodniczej z freonowej na CO2 ma obniżać ślad węglowy. Z kolei ciepło odzyskiwane z instalacji chłodniczej jest wykorzystywane do podgrzewania wody użytkowej. W sklepie uruchomiono też recyklomat, który odbiera od klientów szklane i plastikowe butelki. Produkty na wagę klient może umieszczać we własnych opakowaniach. Z kolei strefa Nie marnujemy-ratujemy! oferuje produkty z krótką datą ważności po bardzo korzystnych cenach.