LESZNOWOLA Od kilku dni ulicą Przyleśną w Wilczej Górze kursują ciężkie samochody obsługujące rejon budowy trasy S7. – Przejazd tą drogą to teraz prawdziwy koszmar – skarży się pan Konrad. – Najgorsze, że to dopiero początek prac…
Do tej pory budowa trasy S7, która ma połączyć węzeł Lotnisko z Tarczynem była mało odczuwalna dla mieszkańców gminy Lesznowola. Trwały prace geodezyjne i archeologiczne. Potem wykonawca przebiegającego przez gminę odcinka B przystąpił do wycinania drzew w pasie drogi i usuwania karp. Kilka dni temu działania w rejonie Przyleśnej bardzo się jednak zintensyfikowały.
– Normalnie od 15 grudnia do 15 marca trwa okres zimowy, w którym wykonawca nie musi prowadzić robót drogowych, co jest ujęte w kontrakcie – mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Ten rok jest jednak wyjątkowy. Poza tym wykonawca ma opóźnienie…
Tarnowska tłumaczy, że pierwotnie droga miała zostać wykonana do marca przyszłego roku, jednak firma realizująca inwestycję wystąpiła do GDDKiA o zgodę na wydłużenie terminu prac.
– Nowy termin ukończenia odcinka B wskażemy po rozpatrzeniu tego roszczenia – informuje rzeczniczka. – W tej chwili na Przyleśnej i Długiej trwają roboty branżowe, polegające na usuwaniu kolizji sieci telekomunikacyjnej i energoelektrycznej. Cały czas trwa też wycinka drzew, a także prace geodezyjne i archeologiczne.
TW
Apeluję do władz wszystkich gmin oraz powiatu aby nie zgadzały się na przebieg obydwu wariantów zaproponowanej przez GDDKiA Autostradowej Obwodnicy Warszawy. Odnoszę nieodparte wrażenie, że zarówno wariant południowy jak i północny mają za zadanie jedynie skłócić sąsiadujące ze sobą gminy a ekstremalnie krótki czas na konsultacje społeczne ma uniemożliwić wypracowanie wspólnego stanowiska tychże gmin. Zgodnie z Planem Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego z 2014 roku Duża Obwodnica Warszawy poprowadzona jest przez drogę krajową 50. (https://bip.mazovia.pl/komunikaty–konsultacje-spoleczne/komunikaty/art,2026,plan-zagospodarowania-przestrzennego-wojewodztwa-mazowieckiego.html)
Korytarz ten został wyznaczony już kilka lat temu i nie powinniśmy dać się podzielić bo według starej zasady gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta. Jedynie wspólne i jednoznaczne stanowisko wszystkich gmin, których dotyka ten problem ma szansę realnie wpłynąć na władzę centralną. Przepychanki między gminami pomiędzy wariantem północnym a południowym są o tyle bezpodstawne że studium wyraźnie mówi którędy ma przebiegać Duża Obwodnica Warszawy. Takie też stanowisko wyrażało szerokie grono osób ze spotkań z mieszkańcami gmin, których dotyczy ten problem.
Zgadzam się z Panem w 100% Panie Grzegorzu, nic dodać nic ująć.
Brak konsultacji społecznych to metoda wypracowana przez partię rządząca. Pamiętajcie o tym w maju #wyPAD2020
Obudź się! Pamiętasz podpisy ws. referendum czy aborcji? – setki tysięcy podpisów do kosza. I to nie byli dzisiaj rządzący. #wypadPOKO i reszta.
No to Kmicic. Teraz masz tych co cię wysłuchają. Ruszaj bez zwłoki.
Ale mi ta trasa nie przeszkadza, choć przebiega całkiem blisko od mojego domu. Jedyne czego mi brakuje to wjazdów i zjazdów na naszym terenie ale to chyba do dogadania?
A tak na marginesie artykuł dotyczy S7 a nie A50.
DK50 jest w tej chwili przeciążona. S2 po otwarciu ostatnich fragmentów do Mińska Mazowieckiego również będzie permanentnie przeciążona. Najnowsze analizy są takie, że rozbudowa DK50 do 2 pasów nie rozwiąże problemu i potrzeba nowej drogi – tzw dużej obwodnicy Warszawy. Żeby nowa droga spełniała swoją rolę na dłużej musi być to od razu autostrada 3 pasmowa.
Pod swoim domem nie chcecie drogi,a pod czyimś jeżdzicie.
Uciążliwości to ja od dawna odczuwam w samym Piasecznie… Kiedy koniec tego burdelu przy mleczarni… Kiedy w końcu przywrócą ten autobus… XXI wiek, a ci bezradni…
Dlaczego ma to być autostrada a nie zwykła „S” może jeszcze płatna ? Jak płatna to mamy odpowied nowa „A” będzie źrudłem dochodu dla jakiejś grupy …
Obwodnice miast platne byc nie moga.