Co z budową parkingu przy PKP? Ogłoszono przetarg

4

LESZNOWOLA Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na projekt i budowę parkingu „Parkuj i jedź” przy stacji kolejowej Warszawa Jeziorki. Wykonawca będzie miał 540 dni na realizację inwestycji.

W piątek 17 stycznia zostało ogłoszone postępowanie przetargowe na zaprojektowanie i wybudowanie parkingu przesiadkowego „Parkuj i jedź” zaplanowanego przy stacji kolejowej Warszawa Jeziorki na linii radomskiej, w sąsiedztwie ulicy Karczunkowskiej.

Zadaniem zwycięzcy przetargu będzie zaprojektowanie i wybudowanie jednopoziomowego parkingu przesiadkowego na nie mniej niż 138 miejsc postojowych, w tym sześć dla osób z niepełnosprawnościami oraz nie mniej niż 40 zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów. Na parkingu zostanie także zamontowane stanowisko do ładowania samochodów i rowerów elektrycznych.

W zakresie wymagań z obszaru rozwiązań proekologicznych, wykonawca będzie zobowiązany do zaprojektowania układu paneli fotowoltaicznych oraz propozycji wykorzystania innych mechanizmów proekologicznych, takich jak: ogrzewanie wody poprzez panele słoneczne, pompy ciepła i gruntowe wymienniki ciepła.

Parking planowany jest przede wszystkim z myślą o mieszkańcach części dzielnicy Ursynów oraz Piaseczna, Góry Kalwarii, Konstancina-Jeziornej, Tarczyna, Prażmowa i Lesznowoli. To dogodne miejsce do przesiadek do pociągów i autobusów.

Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 3 lutego. Czas na realizację inwestycji jest określony na 540 dni licząc od dnia podpisania umowy.

Parking P+R Warszawa Jeziorki otrzymał dofinansowania z funduszy europejskich w wysokości 3,5 mln zł w ramach instrumentu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) na rozbudowę systemu parkingów „Parkuj i jedź”.

W Warszawie można korzystać z 16 parkingów „Parkuj i jedź”. Najnowszy – P+R Młociny IV został otwarty w lipcu 2018 r. Obecnie trwają pracę nad budową 17. parkingu – na Białołęce, przy stacji kolejowej Warszawa Żerań.

Parkingi P+R codziennie umożliwiają przesiadkę do Warszawskiego Transportu Publicznego ponad 4,3 tys. kierowcom samochodów oraz ponad 670 rowerzystom. Bezpłatnie mogą z nich korzystać osoby posiadające ważne bilety ZTM – krótkookresowe (dobowe, 3-dniowe, weekendowe) oraz długookresowe (30- i 90-dniowe).

Dzięki parkingom „Parkuj i jedź” do centrum Warszawy wjeżdża mniej samochodów, a kierowcy dojeżdżający z okolicznych miejscowości nie muszą martwić się, gdzie zaparkować auto. Mniej zużytego paliwa to mniej spalin i lepsza jakość powietrza w stolicy.

Źródło: ZTM

4 KOMENTARZE

  1. No tak, ale Gmina Lesznowola postąpi dokładnie tak samo jak w przypadku ścieżki rowerowej wzdłuż Puławskiej. Będą za 2 lata zdziqieni, że ktoś wybudował parking, ale nie ma jak do niego dojechać. A Gogolińskiej i Torowej jak nie było, tak nie ma… i pewnie jeszcze długo nie będzie.

  2. Niech lepiej władze Piaseczna przyspieszą budowę ronda i niech przywrócą autobusy na Dworcową i do Dworca kolejowego w Piasecznie. Obecnie dzieje się źle. Piaseczno stało się zaściankiem i pustynią .

  3. Parkingi przy PKP to Legionowo ma porządne.
    Może by tam ktoś pojechał i zobaczył ile potrzeba miejsc i gdzie są położone żeby dobre wzorce zaczerpnąć.
    W sumie to trzeba też jeździć samochodem aby zrozumieć kierowców a nie rowerzyści decydują co dla nas lepsze.

Pozostaw odpowiedź lokator z Piaseczna. Anuluj odpowiedź

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię