PIASECZNO Komendę Powiatową Policji w Piasecznie odwiedziły dwie dziewczynki, które wiedziały, jak właściwie zachować się w sytuacji, gdy opiekująca się nimi babcia straciła przytomność. 9-letnia Zuzia bez wahania wybrała numer alarmowy 112 i wezwała pomoc. Niesamowity spokój zachowała również jej młodsza siostra, a to pozwoliło przekazać wszystkie niezbędne informacje podczas rozmowy z operatorem.
W miniony czwartek, siedzibę piaseczyńskich policjantów odwiedziły, wspólnie z mamą, dwie dziewczynki: 9-letnia Zuzia oraz jej siostra 6-letnia Ula. Wizyta ta była bardzo wyjątkowa, ponieważ obie z rąk Komendanta Powiatowego Policji w Piasecznie mł. insp. Pawła Krauza odebrały podziękowania za swoją bohaterską postawę.
Jakiś czas temu dzieci zostały pod opieką babci, która nagle straciła przytomność. Zuzia bez wahania i zastanowienia sięgnęła po telefon i wybrała numer alarmowy 112. Ze stoickim spokojem prowadziła rozmowę, przekazując wszystkie informacje, o które prosiła ją dyspozytorka. Dziewczynka zadbała również o to, by jej młodsza siostra nie bała się i czuła się bezpiecznie. Dzięki tak wzorowemu zachowaniu, na miejscu szybko pojawiły się służby ratunkowe, które udzieliły seniorce pomocy i zabrały ją do szpitala.
W trakcie spotkania mł. insp. Paweł Krauz w imieniu własnym, jak również Starosty Powiatu Piaseczyńskiego – Pana Ksawerego Guta – pogratulował postawy obu dziewczynkom i wręczył im dyplomy oraz nagrody rzeczowe. Gratulacje za bohaterską postawę córeczek popłynęły również w kierunku ich mamy.
W ramach dodatkowej nagrody dziewczynki mogły zwiedzić budynek komendy oraz przyjrzeć się z bliska pracy policjantów. Największą radość sprawiła im możliwość zobaczenia sprzętu policyjnego, w tym radiowozów.
PAMIĘTAJMY!
Numer alarmowy „112” jest ujednoliconym dla całej Unii Europejskiej telefonem alarmowym.
Podczas rozmowy z dyspozytorem, należy zachować spokój i jak najprecyzyjniej przekazywać niezbędne informacje:
- Rodzaj zdarzenia – co dokładnie się stało?
- Miejsce zdarzenia – gdzie to się stało?
- Liczba osób poszkodowanych – w jakim stanie są ranni?
- Nasze działania – jakie czynności podejmujemy, czy są inni świadkowie udzielający pomocy?
- Nasze dane – kim jesteśmy, jak się nazywamy?