Treści publikowane na Twojej stronie internetowej mają kolosalne znaczenie w kontekście pozycji w wynikach wyszukiwania. Nie jest tajemnicą, że Google faworyzuje witryny, które wyróżniają się pomocnymi i angażującymi tekstami. Pytanie brzmi: w jaki sposób algorytmy oceniają treści. Z tego artykułu dowiesz się, jak pisać teksty zgodne z zasadami SEO i jak dzięki nim generować ruch na stronie.
Na czym polega pisanie pod SEO?
Sama obecność w sieci nie wystarczy. Żeby Twoja strona przynosiła zyski, musi przyciągać potencjalnych klientów. A żeby to zrobić, powinna być widoczna na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania na frazy związane z Twoją branżą.
Wyszukiwarka opiera swoje działanie na tekstach pisanych. To dzięki nim rozpoznaje, czego dotyczą informacje na danej stronie i jak ją sklasyfikować. Dlatego umiejętne tworzenie tekstów zgodnych z zasadami SEO sprawia, że algorytmy lepiej rozumieją, czym zajmuje się firma i polecają Twoje treści klientom zainteresowanym Twoją ofertą.
Niezależnie, czy tworzysz materiały na firmowego bloga, opisy do sklepu internetowego albo historię firmy na stronę internetową powinieneś mieć z tyłu głowy potrzeby użytkowników i zasady związane z pozycjonowaniem.
Jakie korzyści daje pisanie pod SEO?
Z poprzednich akapitów już wiesz co nieco o korzyściach, które daje tworzenie tekstów zgodnych z zasadami SEO. Warto teraz te informacje uporządkować i uzupełnić.
Pisanie wartościowych tekstów:
- poprawia pozycję strony w wynikach wyszukiwania,
- buduje wizerunek eksperta w branży, w której działasz,
- wspiera pozyskiwanie nowych klientów,
- pomaga nawiązywać długofalowe relacje,
- wzmacnia świadomość marki w wyobraźni konsumentów,
- zwiększa słupki sprzedaży.
Na wszystkie z wymienionych korzyści można liczyć dzięki pisaniu tekstów zgodnych z wytycznymi wyszukiwarki. Co to oznacza? Tego dowiesz się z dalszej części artykułu.
Jak pisać teksty zgodne z zasadami SEO?
Pisząc teksty na firmową stronę i licząc na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, musisz mieć z tyłu głowy wiele zasad związanych z SEO. Zapoznaj się ze wskazówkami, które pomogą Ci przygotowywać teksty atrakcyjne dla czytelników i dla algorytmów wyszukiwarek.
Rzetelność = research
Wyszukiwarka Google lepiej ocenia teksty, które wyczerpują poruszany temat. Dlatego, zanim zasiądziesz do pisania, zrób solidny research. Sprawdź w Internecie teksty na podobny temat, przeszukaj media społecznościowe i fora, a także zerknij na komentarze dotyczące danego produktu lub usługi.
W ten sposób zdobędziesz wiedzę, która pozwoli Ci poruszyć każde istotne zagadnienie związane z danym tematem i stworzyć artykuł, który będzie pomocny dla Twoich użytkowników.
Pamiętaj jednak, żeby nie kopiować całych zdań z innych źródeł, wówczas Google możne uznać Twoją stronę za mało wartościową i umieścić ją na odległych pozycjach w rankingu.
Rzecz kluczowa, czyli słowa kluczowe
Kolejnym ważnym elementem dobrego artykułu są słowa kluczowe, czyli najpopularniejsze frazy związane z danym tematem wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę. Dzięki słowom kluczowym łatwiej będzie odnaleźć Twój tekst, a algorytmy lepiej rozpoznają jego tematykę.
Słowa kluczowe, których warto użyć w tekście, odnajdziesz dzięki takim narzędziom jak Semstorm lub Senuto. Albo po prostu wpisz w wyszukiwarkę słowo kluczowe i sprawdź propozycje jego rozwinięcia.
Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzać z nagromadzeniem fraz, wówczas Google możne uznać tekst za SPAM.
Chwytliwy tytuł i śródtytuły
Internauci często przeglądają treści w poszukiwaniu informacji. Rzadko czytają całość. Dlatego tytuł i śródtytuły mają intrygować i zachęcać do lektury, jednocześnie informując, o czym jest dany fragment tekstu.
Ponadto w tytułach i śródtytułach warto w naturalny sposób użyć słów kluczowych. Nie można zapominać także o znacznikach (H1-H6), które wyróżniają każdy z elementów. H1 to zazwyczaj tytuł, a śródtytuły oznacza się znacznikami H2 lub H3.
Przejrzystość tekstu
Żeby czytelnik mógł odnajdować informacje w Twoim tekście, powinieneś zadbać także o przejrzystość. W tym celu korzystaj z:
- wypunktowań i wyliczeń,
- pogrubień kluczowych zdań,
- krótkich zdań i akapitów,
- elementów graficznych.
Dzięki przejrzystości tekst jest przyjazny w odbiorze, a użytkownicy zostają dłużej na stronie, by się z nim zapoznać.
Poza tekstem, czyli meta dane
Tekst zgodny z zasadami SEO powinien mieć meta dane, czyli meta tytuł i meta opis, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Tak jak tytuł główny powinny być chwytliwe (zachęcać użytkownika do zapoznania się z materiałem) i informować o tym, co znajduje się w tekście.
Przygotowując meta dane, pamiętaj o słowach kluczowych.
Drogowskazy, czyli linki wewnętrzne
Linki wewnętrzne to odnośniki na Twojej stronie, które odsyłają do innych miejsc w jej obrębie. Przykładowo: w artykule „Czym jest SEO” mógłby znaleźć się link do tekstu „Jak pisać teksty SEO”.
Dzięki tej praktyce użytkownik sprawnie porusza się po stronie, przeglądając kolejne interesujące go treści. Podobnie jak algorytmy Google, które szybciej skanują witryny odpowiednio połączone linkowaniem wewnętrznym.
Jak pisać teksty SEO – podsumowanie
Jak widzisz, pisanie tekstów pod SEO nie należy do najprostszych zdań. Trzeba trzymać się wielu zasad i zwracać uwagę na liczne szczegóły. Dlatego wielu małych i średnich przedsiębiorców woli oddać pisanie artykułów SEO w ręce profesjonalnych copywriterów, którzy są na bieżąco z wytycznymi Google i potrafią pisać niemal na każdy temat.
Tak więc, jeśli chcesz zaoszczędzić swój cenny czas, zgłoś się do doradców internetowych WeNet, którzy przygotują dla Ciebie wartościowe artykuły na temat Twojej działalności, wcześniej zapoznając się ze specyfiką Twojej branży.
Zadbają także o odpowiednie linkowanie w obrębie Twojej strony WWW, a także o odnośniki z innych miejsc w sieci. Wzmocni to Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania, a Twoja strona będzie lepiej widoczna dla osób zainteresowanych Twoją ofertą.