PIASECZNO Jutro mają się rozpocząć prace związane z przebudową skrzyżowania drogi krajowej nr 79 z ul. Chyliczkowską. Po jej zakończeniu Chyliczkowska ma stać się drogą dwukierunkowa
Pierwsze roboty na skrzyżowaniu będą uciążliwe głównie dla pieszych, ponieważ wykonawca skupi się na pracach poza jezdnią: wycince drzew, likwidacji reklam, przesuwaniu ogrodzenia i przebudowie instalacji podziemnych. Później przyjdzie czas na roboty na szosie. Głównymi zmianami na skrzyżowaniu będzie budowa dodatkowych pasów ruchu do skrętu w lewo na wszystkich wlotach. W rezultacie na ulicy Chyliczkowskiej (w stronę centrum) zostanie wprowadzony ruch w dwóch kierunkach. Pomysł ten od miesięcy budzi duże kontrowersje.
– Dziś rano na Chyliczkowskiej korek ciągnie się do ul. Królewskich Lip. Co będzie po wprowadzeniu ruchu dwukierunkowego? Korek zacznie się już od Puławskiej. W jaki sposób włączą się do ruchu samochody wyjeżdżające z ul. Królewskiej Lipy i Zgoda? Ten pomysł nie odpowiada na potrzeby mieszkańców. Wprowadzi tylko niepotrzebny chaos – uważa radny Piaseczno Artur Maicki i zapowiada zbieranie podpisów mieszkańców przeciwnych wprowadzeniu ruchu dwukierunkowego na Chyliczkowskiej.
Gmina obecnie przygotowuje budowę sygnalizacji świetlnej na przecięciu Chyliczkowskiej i Warszawskiej oraz przebudowę sygnalizatorów na skrzyżowaniu Chyliczkowskiej z Puławską i Kościuszki.
Prace na skrzyżowaniu ul. Chyliczkowskiej i Armii Krajowej (DK 79) mają potrwać do końca sierpnia
AB/PC
Nie demonizowałbym tak tego rozwiązania. Pamiętajmy, że oprócz zwężenia wyjazdu z Piaseczna w kierunku DK 79, spowoduje ono również zwiększenie liczby dróg prowadzących do miasta. Możliwe, że rozwiązanie to odciąży choć trochę Okulickiego od strony Konstancina oraz zmniejszy ilość osób skręcających z Chyliczkowskiej w lewo (w kier. Góry Kalwarii), co powinno usprawnić ruch na tym skrzyżowaniu. Ale jak będzie w rzeczywistości to zobaczymy.
mi to się podoba koncepcja: 1′ nie poszerzenia DK79 do 2×2 przynajmniej do Siedlisk, 2′ dołożenie lewoskrętów na drodze gdzie obecnie obowiązuje zakaz lewoskrętu, żeby zwiększyć przepustowość, a ona i tak się korkuje. nie wiem co za Idiota/Kretyn to wykombinował, ale jakikolwiek lewoskręt będzie wymagał dodatkowych kilku sekun d zatrzymania ruchu na DK79 tzw. aza swiateł. nawet jak to będzie zrobione tak jak w Mysiadle, to i tak przerwę trzeba będzie wydłużyć, bo obecnie Chiliczkowska ma bardzo króką fazę, i z niej się lewoskrętu nie wytnie.
Rozwiązaniem mogło być poszerzenie do 2×2 plus lewoskręt, wtedy rzeczywiście można by fazę dla DK79 skrócić o kilka sekund, bo przepustowość by dwukrotnie wzrosła. co więcej wpisywało by się to w docelowy model tej drogi 2×2 do góry Kalwarii. ale nie. wywalimy kilka mln w błoto, bo zmiana będzie na gorsze i będzie do zaorania za kilka lat…
dobrze ze tam cos sie dzieje bo wola o pomste do nieba ten odcinek skansen istny
Panie Kubo mówimy tu o przecięciu Drogi Krajowej o średnim natężeniu ruchu 22414 / dobę z podrzędną drogą lokalną, nie można traktować takiego skrzyżowania jako w jakikolwiek sposób równoważnego. w zasadzie takiego skrzyżowania nie powinno być, przy takim natężeniu ruchu DK 79 powinna być bezkolizyjną droga kategorii S. a Chiliczkowska przechodzić wiaduktem/tunelem bezkolizyjnie.