Już można wyrabiać Piaseczyńską Kartę Mieszkańca!

13

PIASECZNO Ruszył Program „Piaseczyńskiej Karty Mieszkańca”. Skierowany jest do wszystkich mieszkańców gminy Piaseczno, którzy rozliczają swój podatek dochodowy w Piasecznie

Piaseczno stara się nadążyć za wciąż rosnącymi potrzebami mieszkańców, których co roku przybywa blisko dwa tysiące. Niestety, nie wszyscy zgłaszają w urzędzie skarbowym zmianę swojego miejsca zamieszkania. – Aby pokazać, że zależy nam na komforcie życia naszych mieszkańców i aby zmobilizować tych, którzy jeszcze nie zdecydowali się na rozliczanie podatku na naszym terenie, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie Piaseczyńskiej Karty Mieszkańca – mówi Burmistrz Miasta i Gminy Piaseczno Zdzisław Lis. Oferta Karty powinna przekonać osoby niezdecydowane oraz dać pewne przywileje tym, którzy od lat płacą swój podatek w Piasecznie – dodaje burmistrz.

Darmowe „eL-ki”

Na początek Program Piaseczyńskiej Karty Mieszkańca oferować będzie darmowe przejazdy na liniach „L”, których organizatorem jest Gmina Piaseczno. – Będzie można z nich korzystać od 1 marca jeśli ZTM zdąży do tego czasu wyłonić operatora obsługującego linie L. Otwarcie ofert przetargowych zaplanowane jest na 22 lutego – mówi Tomasz Pawlak, kierownik Referatu Obsługi Karty Mieszkańca.

Dodatkowo, na nośniku będzie można zakodować bilet ZTM i używać karty tak, jak Warszawskiej Karty Miejskiej, doładowując ją w ten sam sposób.

Piaseczyńska Karta to również wygoda w korzystaniu z usług Biblioteki Publicznej. Dzięki integracji danych umieszczonych na karcie z systemem informatycznym, zapisanie się do biblioteki i wypożyczanie książek będzie bardzo ułatwione.

Dla kogo Karta Mieszkańca

Aby skorzystać z oferty, należy złożyć wniosek o wydanie karty. Można zrobić to przez Internet na stronie: www.karta.piaseczno.eu lub osobiście w siedzibie Referatu Obsługi Karty Mieszkańca przy ul. Puławskiej 5.

Przystępując do programu przez Internet do wypełnionego wniosku należy dołączyć aktualną fotografię oraz skan pierwszej strony zeznania podatkowego złożonego w Urzędzie Skarbowym w Piasecznie. Po odbiór karty należy przyjść osobiście do Referatu.

Składając wniosek osobiście, zameldowani mieszkańcy Gminy Piaseczno oświadczają, że rozliczają swój podatek dochodowy na jej terenie. Karta w takim przypadku wydawana jest „od ręki”.

Z programu mogą skorzystać również osoby nie zameldowane na pobyt stały na terenie Gminy. W celu uzyskania karty, muszą one okazać pierwszą stronę formularza PIT za poprzedni rok rozliczeniowy złożonego w piaseczyńskim Urzędzie Skarbowym.

Dostarczona fotografia wraz z imieniem i nazwiskiem będzie nadrukowana na plastikową kartę posiadającą chip elektroniczny. Podczas osobistego składania wniosku będzie możliwość wykonania fotografii na miejscu lub jej zeskanowania. Papierowe wnioski można również złożyć w Urzędzie przy ul. Kościuszki 5, ale wtedy trzeba będzie zdecydować, czy karta odebrana ma zostać osobiście w siedzibie Referatu przy ul. Puławskiej 5, czy przysłana pocztą na adres wskazany we wniosku.

Kartę mogą otrzymać zarówno osoby dorosłe jak i dzieci, w imieniu których wniosek składają rodzice lub opiekunowie prawni.

Karta wydawana jest bezpłatnie i ważna jest dwa lata – po tym okresie trzeba będzie przedłużyć jej ważność, składając nowy wniosek przez Internet lub osobiście..

Rozwój programu

Serdecznie zapraszamy firmy, punkty usługowe i sklepy do przyłączania się do programu Piaseczyńskiej Karty Mieszkańca. Podmioty chcące przystąpić do programu prosimy o przesłanie na adres mailowy [email protected] zgłoszenia zawierającego dane firmy oraz propozycję ulg i rabatów dla posiadaczy Piaseczyńskiej Karty Mieszkańca. Po otrzymaniu maila Referat Obsługi Karty Mieszkańca skontaktuje się w celu dalszych uzgodnień.

Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie www.karta.piaseczno.eu w zakładce Partnerzy.

Partner programu uprawniony będzie do skorzystania ze specjalnie przygotowanego pakietu promocyjno-reklamowego.

– Mamy nadzieję, że zaproponowany przez nas program przypadnie do gustu mieszkańcom i będą z niego chętnie korzystać. Chcemy aby jedna karta niosła za sobą wiele korzyści dla mieszkańców i dla gminy – wyjaśnia Burmistrz Zdzisław Lis.

Szczegółowy regulamin Programu oraz aktualności dotyczące Karty dostępne są pod adresem: www.karta.piaseczno.eu

źródło: Biuro Promocji i Informacji

13 KOMENTARZE

  1. Co mi po takiej karcie? Jako student wygodniej posiadać WKM, którą już mam i sobie nie zawracać głowy albo korzystać z uczelnianej legitymacji z wgranym biletem. Karta do lansu i „reklamowania” gminy jest mi nie potrzebna nie ma to jak mocny start…

    Miałoby to większy sens, gdyby to była wspólna karta dla powiatu, gdzie np. można byłoby się przejechać do najbliższego kina w Jankach.

    O pierwszej strefie na 709 już w ogóle nie wspominam…

    Młodych można byłoby zachęcić, dając np. jakieś zniżki np. na pizzę…

    No cóż, ale Pan Wiceburmistrz ma już kartę, ciekawe tylko po co mu…

    Żenada!

  2. Z dużym prawdopodobieństwem nie będzie darmowych przejazdów L-kami od 1 marca, ponieważ ZTM nie zdąży wybrać przewoźnika. Poprzedni przetarg na piaseczyńskie linie „L” opóźnił się prawie pół roku. Obecne przetargi w mniejszych gminach i na mniej linii też są unieważniane. A piaseczyński przetarg na 8 linii jest dużym przedsięwzięciem i tym bardziej procedura nie zakończy się zbyt szybko. Po co więc robić reklamę czemuś co i tak nie będzie tak szybko osiągalne!

    • Dokładnie! Panie powyżej jednak wniebowzięty, bo gmina im tyle dała… Póki co karta niczemu, ani nikomu nie służy… Inna sprawa, że beznadziejnie jest to przeprowadzone – promuje się coś, co na dobrą sprawę nie działa…

      Konkrety Panowie Burmistrzowie, konkrety!

Skomentuj Cyntia Anuluj odpowiedź

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię