Kolejarze biorą się za linię kolejową Skierniewice – Łuków. Wróci ruch pasażerski!

4

POWIAT PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały opiewającą na 32 mln zł umowę na projekt przebudowy żelaznej trasy nr 12,aby był nią możliwy przewóz pasażerów. Wykonawcy zaprojektują m.in. przebudowę peronów w Górze Kalwarii, Prażmowie i Tarczynie. Roboty mają być zrealizowane w latach 2022-2025


Linia Skierniewice – Łuków o długości 160 km łączy obszar województwa łódzkiego, mazowieckiego i lubelskiego. Jest częścią jednego z głównych korytarzy transportowych ze wschodu na zachód (trasa C-E 20) oraz towarową obwodnicą Warszawskiego Węzła Kolejowego. Po modernizacji będzie mogła ponownie obsługiwać przewozy pasażerskie na odcinku Skierniewice – Pilawa.

Szybkie i wygodne podróże

Dokumentacja projektowa określi zakres robót, które należy wykonać na linii nr 12 Skierniewice – Łuków. PKP PLK zamierzają przebudować perony na 13 stacjach i przystankach na odcinku Skierniewice – Pilawa, tj. Długokąty, Puszcza Mariańska, Mszczonów, Jeżewice, Tarczyn, Prażmów, Czachówek Wschodni (Królewski Las), Góra Kalwaria i Osieck.

Pasażerowie zyskają komfortowe warunki podróży. Perony będę wyższe, wyposażone w nowe ławki, wiaty, informację pasażerską oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK SA.

Wygodne dojście do pociągów dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się zapewni budowa 4 przejść podziemnych (Puszcza Mariańska, Mszczonów, Tarczyn i Góra Kalwaria). Trasa zostanie dostosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych. Obecnie na trasie składy towarowe jeżdżą odcinkowo z prędkością 50-60 km/h.

Sprawny i bezpieczny przewóz towarów

Dokumentacja przewiduje modernizację linii Skierniewice – Łuków tak, aby umożliwić kursowanie pociągów towarowych o długości 750 metrów. Zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości i wąskie gardła. Wykonawca przygotuje ekspertyzę dotyczącą budowy drugiego toru na moście nad Wisłą w Górze Kalwarii. Modernizacja ponad 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 30 mostów umożliwi sprawny przejazd cięższych składów towarowych kursujących korytarzem wschód – zachód (trasa C-E 20).

Zakładane jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego dzięki przebudowie 73 skrzyżowań kolejowo-drogowych oraz wprowadzeniu nowoczesnego systemu sterownia pociągami. To wszystko pozwoli zwiększyć przepustowość, czyli z linii skorzysta więcej pociągów.

– Projekt ma być gotowy w ciągu trzech lat. Początek prac budowlanych planowany jest na 2022 r. a zakończenie w 2025 r. Szacowany koszt realizacji inwestycji  to około 2 miliardy złotych – podaje Mirosław Siemieniec.

4 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię