Mieszkańcy podwarszawskich powiatów zyskają nowe możliwości podróży koleją do stolicy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. opracują studium wykonalności dla budowy dodatkowych torów aglomeracyjnych na trasie z Warszawy do Piaseczna i Czachówka wraz z połączeniem do Konstancina-Jeziorny. Planowana inwestycja zapewni możliwość przejazdu większej liczby pociągów.

W ramach podpisanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 4 lutego 2020 r. umowy, BBF Sp. z o.o. przygotuje studium wykonalności dla budowy dodatkowych torów aglomeracyjnych na trasie z Warszawy do Piaseczna i Czachówka wraz z połączeniem do Konstancina-Jeziorny. Dokument określi możliwości techniczne oraz szczegółowe rozwiązania i zakres prac, a także szacowane koszty inwestycji. Studium będzie podstawą do szczegółowego planowania projektu po 2020 roku.
Rozbudowa torów z Warszawy do Piaseczna zwiększy możliwości komunikacyjne w aglomeracji warszawskiej. Krok po kroku konsekwentnie zapewniamy mieszkańcom miejscowości i powiatów coraz lepsze połączenia kolejowe. Tworzymy lepszą i sprawniejszą kolej, co przekłada się na ułatwienie codziennych dojazdów do szkół i do pracy. Poprawia się dostęp do kolei, dzięki planom uruchomienia połączeń do Konstancina-Jeziorny. To działania wpisujące się w realizację rządowego programu Kolej+ – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Więcej pociągów z Warszawy do Piaseczna

Studium wykonalności dotyczy budowy dwóch dodatkowych zelektryfikowanych torów aglomeracyjnych na ok. 20 km odcinku od przystanku Warszawa Aleje Jerozolimskie (na styku ze stacją Warszawa Zachodnia) do stacji Piaseczno. Zostanie także przeanalizowana możliwość wydłużenia układu czterotorowego również do stacji Czachówek Południowy.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dostrzegają potrzebę wzmocnienia linii wylotowych ze stolicy. Planowana budowa dwóch dodatkowych zelektryfikowanych torów z Piaseczna do Warszawy zapewni oddzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego i towarowego. Takie rozwiązanie przełoży się na jeszcze lepsze podróże koleją. Będzie możliwość uruchomienia większej liczby połączeń – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Koleją z Konstancina – Jeziorny do stolicy

W ramach opracowanego studium wykonalności przeanalizowana zostanie modernizacja linii kolejowej Warszawa Okęcie – Jeziorna wraz z elektryfikacją i budową nowych przystanków. Głównym celem prac jest uruchomienie na niej połączeń pasażerskich i utworzenie połączenia aglomeracyjnego Konstancina-Jeziorny z Warszawą (przez gminy Piaseczno i Lesznowola).

Usprawnienie ruchu towarowego w aglomeracji warszawskiej

Wykonawca przeanalizuje poprawę połączenia linii kolejowej nr 8 od posterunku Warszawa Aleje Jerozolimskie do st. Warszawa Główna Towarowa, (tj. linii nr 510) oraz przedstawi koncepcję budowy odcinków nowych linii (łącznic) kolejowych w tym rejonie, które w założeniu usprawnią ruch towarowy.

Zakończenie prac nad opracowaniem studium wykonalności zaplanowano do września 2021 roku.

źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

10 KOMENTARZE

  1. A może by wybudowali obwodnicę Warszawa – Czachówek – Góra Kalwaria – Konstancin-Jeziorna – Warszawa?
    Dla wielu i na lata – dla rozwoju regionu.

  2. Po zjedzeniu takiego odgrzewanego od kilkunastu lat kotleta można się nabawić…. nawet wirusa w koronie.
    Nie uwierzę, póki nie zobaczę regularnie kursujących pociągów do K-J.

  3. Wystarczyłoby zrobić na dawnej zajezdni autobusowej parking dal aut (chyba teren ten należy do zakonnic – gmina mogłaby odkupić tę działkę) i torem puścić do Metro Kabaty dwa na przemian kursujące pociągi (które to w połowie trasy by się mijały). Takie rozwiązanie bardzo by odciążyło Puławską. O SKM i dodatkowych torach co chwila przypominają a efektów brak.

  4. @Łysy – to prowizorka, a tu potrzeba radykalnych rozwiązań.
    Na okres przejściowy wystarczy jak zbudują na Puławskiej czwarty pas na buspas, chocby tylko do obwodnicy

  5. Droga Redakcjo, muszę przyznać iż nieźli żartownisie i dowcipnisie z Was… Mieszkańcy Piaseczna już korzystają z niezwykle bogatej siatki połączeń z Miastem Stołecznym Warszawa. Posiadają tyle alternatywnych środków komunikacji iż można stwierdzić, że to istny sukces włodarzy tego miasta.

    Tak poważnie co to za głupoty i clickbaitowy tytuł? Mieszkańcy korzystali, gdyby nie było psute to co funkcjonowało od wielu lat (linia 709 do PKP Piaseczno). Mieszkańcy skorzystaliby, gdyby wzorem innych gmin (chociażby Konstancina) było objęte I strefą biletową ZTM. Wreszcie mieszkańcy skorzystaliby, gdyby szanowna Gmina Piaseczno w trosce o swoich mieszkańców stale zabiegała o Szybką Kolej Miejską (SKM). Tym czasem, mieszkańcom, którzy dojeżdżają do Warszawy na co dzień utrudnia się to do granic możliwości. Próbuje się oszczędzać, wprowadzając niepunktualne, nieprzystosowane do transportu lokalne linie (L i P). To jest kilka kroków wstecz! Kiedy szanowna Redakcja o tym napisze? No tak, nigdy, bo dotacja nie wpłynie, a ważne są też koneksje…

    Jaka władza, taka tuba propagandowa…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię