Odstąpienie od umowy z wykonawcą pierwszego odcinka „Puławskiej Bis”

9

GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z firmą Rubau Polska Sp. z o.o., która miała zrealizować odcinek trasy S7 od węzła Warszawa – Lotnisko do węzła Lesznowola

Firma Rubau miała zrealizować pierwszy od strony trasy S2 (Południowej Obwodnicy Warszawy), odcinek S7 mający stać się częścią trasy Warszawa – Kraków. Wykonawca miał realizować prace projektowe a następnie budowlane. Niestety, jak oświadcza GDDKiA nie wywiązywał się z prac, które były przewidziane umową.
Dlatego 8 marca wręczono wykonawcy wezwanie do poprawy, czyli szczegółowo określono zakres prac, których przewidziany termin upłynął. Wykonawca został upomniany w związku z opóźnieniami względem harmonogramu prac projektowych, w zakresie odwodnienia odcinka oraz wstrzymywaniem prac w oczekiwaniu na wskazanie rozwiązań przez Inżyniera Kontraktu i Zamawiającego. Wykonawca nie wywiązał się z zapisów umownych i w terminie 10 miesięcy od jej podpisania nie złożył kompletnego wniosku o wydanie decyzji ZRID (Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej). Pełna dokumentacja wpłynęła do Wojewody Mazowieckiego z blisko 4-miesięcznym opóźnieniem (115 dni po terminie wynikającym z umowy).
W efekcie GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umów z wykonawcą inwestycji. GDDKiA naliczy kary za odstąpienie od umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy w wysokości 15% zaakceptowanej kwoty kontraktowej.
Czy to oznacza, że termin ukończenia budowy S7 na odcinku od Warszawy do Grójca,  wyznaczony na marzec 2021 roku ulegnie opóźnieniu? Taki scenariusz wydaje się coraz bardziej prawdopodobny.

AB

9 KOMENTARZE

      • GDAKa poprzez obstrukcję celowo uwaliła kontrakt:

        „Wykonawca Rubau Polska wypełniał swoje zobowiązania umowne, a także działając w zakresie swoich uprawnień wynikających z podpisanych umów wielokrotnie wskazywał na uchybienia i zaniechania ze strony inwestora.

        Jednak ze względu na powtarzające się istotne naruszenia warunków ze strony zamawiającego, których nie można przypisać wykonawcy, jak również obstrukcyjnego działania inwestora w kwestii powołania Komisji Rozjemstwa w sporach przewidzianej w warunkach kontraktowych, a także z udowodnionych innych powodów technicznych, prawnych i kontraktowych, Rubau Polska przystąpiła do rozwiązania umów z pełnym poszanowaniem warunków umownych i prawnych oraz mających zastosowanie przepisów.”

        Czyli będzie jednak kasa dla wolskiego sutenera.

        • Na uj komu trasa S7!? Teraz priorytetem dla Narodu będzie wybudowanie dróg przy działkach Matołuszka Krzywomordego.

  1. Hahaha, a jeszcze niedawno mówili że termin nie jest zagrożony… Ale jak im można wierzyć… Wyszło jak zawsze, może jak dobrze pójdzie to w 2050 uda się skończyć

  2. Odcinek drogi s7 pomiędzy lotniskiem a lesznowolą powstanie prędzej czy później – ważniejsze jest to jak będzie wyglądać dojazd do węzła lesznowola od strony piaseczna…
    ani widu ani słychu żadnych prac na drodze wojewódzkiej 721..
    http://siskom.waw.pl/DW721.htm

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię