Otwarty szlaban dla tuneli na Krasickiego i Jana Pawła II

5

LESZNOWOLA/PIASECZNO Starostwu udało się pozyskać 6,5 mln zł na budowę tuneli pod torami kolejowymi na ul. Krasickiego w Nowej Iwicznej i Jana Pawła II w Piasecznie. Do realizacji jednak jeszcze daleko


Urząd powiatowy, który jest zarządcą obu ulic, po skargach mieszkańców wykonał koncepcję obydwu bezkolizyjnych skrzyżowań. Pod koniec minionego roku głośno zrobiło się szczególnie na temat przejazdu na ul. Krasickiego w Nowej Iwicznej, gdzie w rezultacie przebudowy linii kolejowej z Okęcia do Czachówka Południowego zamontowano rogatki, których nigdy w tym miejscu nie było. Od tamtej pory szlabany, zamykane przez dróżnika około 100 razy dziennie, skutecznie utrudniają przejazd ulicą i głównie rano i po południu powodują powstawanie długich korków nie tylko na Krasickiego, ale także sąsiednich ulicach. Kierowców szczególnie zaczęło irytować zamykanie szlabanów na długo przed przejazdem składu. Karol Jakubowski z PKP PLK przekonuje, że bariery są opuszczane na dwie minuty przed przejazdem pociągu w celu zapewniania bezpieczeństwa kierowcom, jak i podróżnym.

– W efekcie, w godzinach szczytu, na tej drodze cały czas się stoi – mówi Robert Lichocki, mieszkający nieopodal przejazdu. – Osobom, które mieszkają blisko przejazdu trudno też jest wyjechać z posesji i włączyć się do ruchu. Ta ulica nie jest przystosowana do tak dużego natężenia ruchu – dodaje.

Koncepcja tunelu na ul. Krasickiego w Nowej Iwicznej

Sprawą zablokowanego przejazdu lesznowolski radny Marcin Kania zainteresował Ministerstwo Infrastruktury. Na prośbę o interwencję resort wiosną odpowiedział propozycją budowy bezkolizyjnego, dwupoziomowego skrzyżowania. Inwestorem miałby być samorząd powiatu piaseczyńskiego, przy wsparciu finansowym PKP Polskich Linii Kolejowych. Idąc za ciosem starostwo złożyło koncepcje obydwu tuneli wraz z wnioskiem o dofinansowanie do spółki kolejowej i kilkanaście dni temu otrzymało informację, że PKP PLK dołoży od obu inwestycji łącznie ponad 6,5 mln zł z programu poprawy bezpieczeństwa skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami (do którego z kolei dokłada Unia Europejska).

– Zwróciliśmy się do PKP PLK o przesłanie projektu porozumienia, na mocy którego mamy otrzymać dotację, jeszcze go nie otrzymaliśmy – informuje starosta Wojciech Ołdakowski. – Decyzję w sprawie budowy obydwu tuneli i kiedy miałoby to nastąpić ostatecznie podejmie rada powiatu. Przedstawimy jej ten temat najprawdopodobniej na początku września – dodaje.

Wstępny projekt tunelu na ul. Jana Pawła II

Starosta tłumaczy, że każda z dwóch inwestycji, łącznie z wykupami gruntów, kosztowałaby (według wstępnych szacunków) około 10 mln zł. Dlatego to radni muszą podjąć decyzję, jak szybko i w jakim terminie powiat jest w stanie zarezerwować tak niebagatelną kwotę w budżecie. PKP PLK zakłada, że dotacja na realizację tuneli miałyby być rozliczona do 2021 roku.

5 KOMENTARZE

  1. „Karol Jakubowski z PKP PLK przekonuje, że bariery są opuszczane na dwie minuty przed przejazdem pociągu w celu zapewniania bezpieczeństwa kierowcom, jak i podróżnym” – chyba nawet pusty śmiech nie jest dostatecznym komentarzem.
    Tak jak na PKP liczy się opóźnienia (20′ to nie opóźnienie, ew. max 5′) tak i te dwie minuty liczyli.

  2. Szlabany w Nowej Iwicznej były,budka drużnika stala jeszcze w latach 90.Liczba przejeżdżających pociągów byla inna,nie wspomnę o ruchu na ulicy wtedy ,, Janka Krasickiego”.Takie rozwiązanie się wtedy sprawdziło,ale teraz gdzie mieszkańców jest kilkadziesiąt razy więcej,nam potrzebne są nowe drogi.Wąska Krasickiego nie spelnia w tej chwili funkcji drogi o takim natężeniu ruchu,drogi osiedlowe sa szersze.

  3. Ostatnio 4 pociagi osobowe mijały się na tym przejeździe (naprzemiennie). Rogatki opuszczone na ponad 15 min. Niech skrócą do 1 min przy pociągu osobowym który i tak ma postój na przystanku, a pozostawią 2 min na dalekobieżne które mają inną prędkość przelotową.
    Niech biorą na wzór przejazd na Olszówce Grochowskiej, tam skrócili do 30 sekund bo inaczej przejazd byłby chyba tylko w nocy otwarty.

    A druznik wogole nie steruje rogatkami, po modernizacji zarządza tym automat. No chyba że ulegną awarii 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię