PKP chce zlikwidować przejazdy kolejowe

4

POWIAT W związku z planami zbudowania czwartego toru z Warszawy do Piaseczna oraz ewentualnego otwarcia dla ruchu pasażerskiego linii z Nowej Iwicznej do Konstancina-Jeziorny, PKP zleciły przygotowanie analiz technicznych inwestycji. Wynika z nich, że optymalnym rozwiązaniem jest likwidacja przejazdów kolejowych na obydwu trasach


PKP podkreśla, że przedstawione propozycje są na etapie analiz i mogą jeszcze ulec zmianie, niemniej jednak wydaje się, że likwidacja kolizji lokalnych dróg z linią kolejową jest rozsądnym posunięciem. Budując czwarty tor do Piaseczna, PKP planuje likwidację przejazdu w ciągu ul. Krasickiego w Nowej Iwicznej, na którym non stop tworzą się zatory. W tym miejscu miałby powstać wiadukt kolejowy (Krasickiego ma według tego założenia przebiegać pod linią kolejową). Przygotowane opracowanie uwzględnia rozwiązania projektowe planowane przez gminę Lesznowola i dotyczące ul. Sadowej. Dodatkowo planowana jest przebudowa ul. Kolejowej wraz z dobudową chodnika oraz zapewnienie komunikacji pieszo-rowerowej pomiędzy al. Zgody, a ul. Kolejową.
W ramach inwestycji planowane jest połączenie tych ulic tunelem dla pieszych i rowerów tak, aby została zapewniona sprawna komunikacja pomiędzy wschodnią, a zachodnią stroną linii kolejowej – informuje Monika Grochowska z PKP PLK.
W ramach planowanej inwestycji kolejarze chcą zlikwidować także przejazd w ciągu ulicy Słonecznej w Starej Iwicznej. Nowa droga 721 ma przecinać linię kolejową po południowej stronie Słonecznej. W tym miejscu ma powstać wiadukt drogowy. Ulica Orężna ma być natomiast połączona ze Słoneczną i przebiegać po zachodniej stronie linii kolejowej.
Ciekawe plany dotyczą również ulicy Mleczarskiej. Przejazd kolejowy w ciągu tej drogi, znajdujący się przy cmentarzu parafialnym, również ma zostać zlikwidowany. Mleczarska ma przechodzić pod linią kolejową biegnącą do Konstancina-Jeziorny. Co więcej, z naszych informacji wynika, że przy Mleczarskiej ma powstać przystanek kolejowy, z którego będą mogli korzystać mieszkańcy pobliskich osiedli.

TW

4 KOMENTARZE

  1. Nic z teho nie budiet. Takie pitu pitu, bo trzeba się wykazać, że coś się robi, a to ankiety społeczne, a tio różne takie poomysła. Grażyna sie ucieszy, że pensja wpływa, a dyrektor się odczepi, że nic się nie robi, bo przecież się robi, prawda … takiego naszego misia, misiaczka targanego.

  2. TAAK zlikwidujmy przejazdy-zamiast nich będą portale do teleportacji. PKP już testuje tą technologię- od 30 lat. Tyle że te portale mają jeszcze taką funkcję że są niewidzialne dlatego nikt poza PKP ich jeszcze nie widział.

  3. Pic na wodę!
    W przyszłym roku rusza przebudowa linii średnicowej w centrum Warszawy. Potrwa według planów do 2027 roku. Do tego czasu nie ma szans na rozpoczęcie budowy toru do Piaseczna.
    Druga sprawa, to linia do Siekierek, która ma stać się wkrótce zbędna z uwagi na przebudowę elektrociepłowni na gaz ziemny.
    Trzecia sprawa to okolice ul Mleczarskiej, gdzie nie ma osiedli, których mieszkańcy chcieli by dojechać koleją do Nowej Iwicznej lub Siekierek.
    To są wszystko mrzonki! Gdyby zbliżały się wybory samorządowe, to byłoby wytłumaczenie dlaczego wciska się ludziom kit.

  4. Taaak w 2134 zostanie to wszystko zrealizowane.
    A na ten moment mamy upadły projekt parkingu wielopoziomowego przy Towarowej bo w planach jest kolejny tor….
    Żenada, inwestycje się blokuje, a na papierze szybko projektuje
    Tylko z wykonaniem jak zwykle problem …

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię