PIASECZNO Kilka dni temu burmistrz Piaseczna Daniel Putkiewicz oraz jego zastępca Robert Widz opowiedzieli o koncepcji przebudowy odcinka drogi 722 od skrzyżowania Sienkiewicza z Czajewicza do zmodernizowanej niedawno krzyżówki 3 Maja z aleją Kasztanów w Zalesiu Dolnym
Od początku tego roku odcinkiem drogi 722 od Piaseczna do ronda przy Wadeksie w Gołkowie zarządza starostwo powiatowe. Powiat planuje wyremontować odcinek od ronda do skrzyżowania 3 Maja z aleją Kasztanów w Zalesiu Dolnym. Kolejny odcinek, od Zalesia do dawnego kina „Mewa” zobowiązała się wyremontować gmina Piaseczno.
– Chcemy jak najszybciej przystąpić do prac projektowych, dlatego wszystkie uwagi mieszkańców są dla nas niezwykle cenne – zapewnił podczas prezentacji, dotyczącej koncepcji przebudowy drogi burmistrz Daniel Putkiewicz.
Wiceburmistrz Robert Widz podkreślił, że ważnym elementem przyjętych założeń jest połączenie ścieżek rowerowych, z których będą mogli korzystać cykliści wjeżdżający do miasta od strony południowej.
– Jest to na razie koncepcja, bo opracowujemy różne prawdopodobne i możliwe przebiegi tej drogi – zastrzegł. – Zasadnicze decyzje będą podejmowane w trakcie projektowania.
Wzdłuż drogi 722 na odcinku od 3 Maja do Pomorskiej nie przewidziano ścieżki rowerowej zakładając, że rowerzyści będą mieli do dyspozycji ulice Czeremchową i Orzechową, gdzie jest znacznie mniejszy ruch. Skrzyżowanie z Pomorską ma zostać przebudowane. W jego rejonie pojawi się śluza dla rowerzystów, zaplanowano także prawoskręt dla kierowców jadących od strony Piaseczna. Tu będzie już zaczynała się ścieżka rowerowa prowadząca tak naprawdę aż do ulicy Czajewicza.
– Na szczęście ścieżka i chodnik zmieszczą się na istniejącym wiadukcie w rejonie ulicy Dworcowej – poinformował burmistrz Daniel Putkiewicz. – Nie będziemy musieli go przebudowywać, co byłoby bardzo problematyczne.
Przerobione ma zostać także skrzyżowanie ze Szpitalną, gdzie powstanie lewoskręt dla samochodów jadących od centrum Piaseczna (być może pojawi się tu też sygnalizacja świetlna).
Dużą zmianą ma być rondo przy stacji kolejki wąskotorowej, a więc na skrzyżowaniu ulic Wojska Polskiego, Sienkiewicza i Gerbera. Co ciekawe, przez rondo mają przechodzić tory wąskotorówki.
– Mamy zamiar pobudować to rondo nie ingerując zbytnio w sąsiednie nieruchomości – zapewnił Robert Widz. Ścieżka rowerowa, według zaprezentowanej koncepcji, ma dochodzić tylko do ulicy Czajewicza, bo dalej nie ma już tak naprawdę miejsca na drogę dla rowerów. – Tym bardziej, że chcemy chronić rosnącą tam zieleń – dodał na zakończenie wiceburmistrz Widz.
TW
Co wy się za budowę dróg bierzecie jak nie potraficie poradzić sobie z dziurami na drogach
Co wy się za budowę dróg bierzecie jak nie potraficie poradzić sobie z dziurami na drogach zarządzanych przez was
Ja mam koncepcję: rozebrać tory i zrobić porządną dwupasmówkę. To odetka wjazd do miasta od południa, bo na obwodnicę nie ma szans.
Z tymi dwoma pasami to jakieś marzenia… Koncepcją mądrych głów jest antykoncepcja… Oni się nawet cieszą jak zaczopują miasto, sprawia im to ogromną satysfakcję… To ma działać odstraszająco na ludzi…
Widziałeś, aby przy którymś remoncie, Gmina Piaseczno poszerzyła drogę?
Oni nie są zdolni, aby myśleć naprzód. Skręty robią ostre, ronda ciasne. Wszystko po staremu, nie przyszłościowo, byle tylko nie poszerzyć drogi o choćby o kilka centymetrów, bo to niezgodne z ich antykoncepcją…
Żeby tylko spowalniaczy nie zrobili i nie dowalili kolejnych świateł… 😀 😀 😀
Ja mam koncepcję: rozbudować kolejkę, zrobić mijanki i perony.
Przywrócić regularny ruch pasażerski.
Gdy będzie mniej samochodów to i dwupasmówka nie będzie potrzebna.
Re: Janek
Kolejka to grunt skarbu państwa, w części pod konserwatorem zabytków więc raczej na rozbieranie czegokolwiek i budowę na gruncie który nie należy do gminy albo starostwa bym nie liczyła
Caly myk polega na tym, że robi się coś nie naruszając infrastruktury kolejki i istniejącego wiaduktu.
Tak przynajmniej rozumiałam z koncepcji i live
Ja mam koncepcję: rozebrać drogę, zrobić porządne tory i regularne kursy wąskotorówką.
Dobry pomysł po co te tory tylko stanowiska dla wojkow ciotkow tylko duże straty generuje i cały czas remontują jakby tam miał hyperloop powstać a tak można by było zrobić piękna ulice i drogę rowerowa odnowić tamten rejon bo jak narazie to drogi i ulice szybko się budują tam gdzie deweloper wskaże a wyjazd od południa ul.Pod Bateriami i ościenne ulice to dramat dla zmotoryzowanych i pieszych.