PIASECZNO Od 1 lutego 2018 roku rusza Program „Piaseczyńskiej Karty Mieszkańca”. Skierowany jest do wszystkich mieszkańców gminy Piaseczno, którzy rozliczają swój podatek dochodowy w Urzędzie Skarbowym w Piasecznie oraz dla członków ich rodzin.
Gmina Piaseczno jest dość specyficzna na tle kraju. W przeciwieństwie do innych samorządów walczących z niżem demograficznym, Piaseczno stara się nadążyć za wciąż rosnącymi potrzebami mieszkańców. Co roku gminie przybywa ich ok. 2000. Niestety, nie wszyscy są tu zameldowani i nie wszyscy zgłaszają w urzędzie skarbowym zmianę swojego miejsca zamieszkania.
– Aby pokazać, że zależy nam na komforcie życia naszych mieszkańców i aby zmobilizować tych, którzy jeszcze nie zdecydowali się na rozliczanie swojego podatku na naszym terenie, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie Piaseczyńskiej Karty Mieszkańca – mówi Burmistrz Miasta i Gminy Piaseczno Zdzisław Lis. Oferta Karty powinna przekonać osoby niezdecydowane oraz dać pewne przywileje tym, którzy od lat płacą swój podatek w Piasecznie – dodaje burmistrz.
Darmowe „eL-ki”
Na początek Program Piaseczyńskiej Karty Mieszkańca oferowana będzie posiadaczom specjalnych kart elektronicznych darmowe przejazdy wszystkimi liniami gminnej komunikacji na liniach „L”, których organizatorem jest Gmina Piaseczno.
Dodatkowo, na nośniku Piaseczyńskiej Karty Mieszkańca będzie można zakodować bilet ZTM i używać tej karty tak, jak Warszawskiej Karty Miejskiej. Piaseczyńska Karta Mieszkańca stanowi formalnie uzgodniony z ZTM nośnik biletów długookresowych. Kartę będzie można doładować biletem długookresowym w dowolnym punkcie handlowym wyposażonym w terminal doładowujący WKM lub w jednym z biletomatów stacjonarnych bądź mobilnych i korzystać z niej tak jak z dotychczasowej karty zbliżeniowej.
Piaseczyńska Karta to również wygoda w korzystaniu z usług Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Piaseczno. Dzięki integracji danych umieszczonych na karcie z systemem informatycznym, zapisanie się do biblioteki i wypożyczanie książek będzie bardzo ułatwione.
Dla kogo Karta Mieszkańca
Aby skorzystać z oferty, którą proponuje Piaseczyńska Karta Mieszkańca, należy złożyć wniosek o jej wydanie. Można zrobić to przez Internet na stronie: www.karta.piaseczno.eu lub osobiście w siedzibie Referatu Obsługi Karty Mieszkańca przy ul. Puławskiej 5.
Przystępując do programu przez Internet do wypełnionego wniosku należy dołączyć aktualną fotografię oraz skan pierwszej strony zeznania podatkowego złożonego w Urzędzie Skarbowym w Piasecznie (podczas osobistego składania wniosku będzie możliwość wykonania zdjęcia na miejscu). Po odbiór karty internauci musza przyjść osobiście do Referatu Obsługi Karty Mieszkańca przy ul. Puławskiej 5 w Piasecznie.
Składając wniosek osobiście, zameldowani mieszkańcy Gminy Piaseczno oświadczają, że rozliczają swój podatek dochodowy na jej terenie i dołączają aktualną fotografię. Karta w takim przypadku wydawana jest „od ręki”.
Z programu mogą skorzystać również osoby nie zameldowane na pobyt stały na terenie Gminy. W celu uzyskania karty, oprócz zdjęcia, muszą one okazać pierwszą stronę formularza PIT za poprzedni rok rozliczeniowy złożonego w piaseczyńskim Urzędzie Skarbowym.
Dostarczona fotografia wraz z imieniem i nazwiskiem będzie nadrukowana na plastikową kartę posiadającą chip elektroniczny. Podczas osobistego składania wniosku będzie możliwość wykonania fotografii na miejscu lub jej zeskanowania.
Kartę mogą otrzymać zarówno osoby dorosłe jak i dzieci, w imieniu których wniosek składają rodzice lub opiekunowie prawni.
Karta ważna będzie przez dwa lata – po tym okresie trzeba będzie przedłużyć jej ważność, składając nowy wniosek przez Internet lub osobiście. Karta wydawana będzie bezpłatnie.
Korzyści z kart od marca
– Aby rozładować kolejki, wydawanie Kart Mieszkańca rusza już od początku lutego, natomiast z Programu będzie można korzystać od 1 marca jeśli ZTM zdąży do tego czasu wyłonić operatora obsługującego linie L. Otwarcie ofert przetargowych zaplanowane jest na 22 lutego – mówi Tomasz Pawlak, kierownik Referatu Obsługi Karty Mieszkańca. – mówi Kierownik Referatu Obsługi Karty Mieszkańca Tomasz Pawlak.
Papierowe wnioski można również złożyć w Urzędzie Gminy przy ul. Kościuszki 5, ale wtedy trzeba będzie zdecydować, czy kartę odbierzemy osobiście w siedzibie Referatu przy ul. Puławskiej 5, czy Urząd ma ją wysłać pocztą na adres wskazany we wniosku – dodaje Kierownik Referatu .
Rozwój programu
Serdecznie zapraszamy firmy, punkty usługowe i sklepy z naszego terenu do włączenia swojej oferty rabatowej do programu Piaseczyńskiej Karty Mieszkańca. Podmioty chcące przystąpić do programu prosimy o przesłanie na adres mailowy [email protected] zgłoszenia do programu zawierającego dane firmy oraz propozycję ulg i rabatów dla posiadaczy Piaseczyńskiej Karty Mieszkańca. Po otrzymaniu maila Referat Obsługi Karty Mieszkańca skontaktuje się z Państwem w celu dalszych uzgodnień.
Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie www.karta.piaseczno.eu w zakładce Partnerzy.
Partner programu uprawniony będzie do skorzystania ze specjalnie przygotowanego pakietu promocyjno-reklamowego.
– Mamy nadzieję, że zaproponowany przez nas program przypadnie do gustu mieszkańcom i będą z niego chętnie korzystać. Chcemy aby jedna karta niosła za sobą wiele korzyści dla mieszkańców i dla gminy – wyjaśnia Burmistrz Zdzisław Lis.
Szczegółowy regulamin Programu oraz aktualności dotyczycące Karty dostępne są pod adresem: www.karta.piaseczno.eu
źródło:
Biuro Promocji i Informacji Gminy Piaseczno