Wczoraj rozpoczęły się prace przygotowawcze na budowie S7 Warszawa – Grójec.
Rozpoczęto wycinkę drzew na DK7, na jezdni w kierunku Warszawy pomiędzy Grójcem a Tarczynem. Następnie będą kontynuowane na jezdni w przeciwnym kierunku. Zakończenie prac przewidziano na koniec miesiąca. Podczas prowadzenia robót wprowadzona jest tymczasowa organizacja ruchu polegająca na zwężeniu jezdni do jednego pasa ruchu oraz ograniczeniu prędkości do 60 km/h. Rozpoczęto również rozbiórki na tym odcinku. Pierwszy budynek rozebrany został w Pamiątce (gmina Tarczyn).
– Wygląda na to, że trasą S7 pojedziemy już w marciu w 2021 – cieszy się radny sejmiku wojewódzkiego Piotr Kandyba. – Dlatego ważne będą drogi dojazdowe do S7. Dla naszego powiatu będzie to doga wojewódzka 721. Prace projektowe nad odcinkiem Piaseczno -Raszyn utknęły w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Zgodnie z propozycją poczynioną działaczom PiS i deklaracjami wojewody, proszę radnych PiS z gminy i powiatu piaseczyńskiego oraz wojewodę, o pomoc w przyspieszeniu prac w GDOŚ – apeluje radny. – Jest to instytucja zarządzana przez władze centralne – dodaje.
O inwestycji:
Zadanie zostało podzielone na trzy odcinki:
- Warszawa-Lotnisko – Lesznowola – ok. 6,6 km
- Lesznowola – Tarczyn – ok. 14,8 km
- Tarczyn – obwodnica Grójca – ok. 7,9 km.
Zadaniem Wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km. Na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola będą dwie jezdnie po 3 pasy ruchu (plus pas dzielący 5 m, natomiast od węzła Lesznowola do początku obwodnicy Grójca dwie jezdnie po 2 pasy ruchu (plus pas dzielący 12 m jako rezerwa pod trzeci pas).
Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe:
- węzeł Zamienie,
- węzeł Lesznowola,
- węzeł Antoninów,
- węzeł Złotokłos,
- węzeł Tarczyn Północ,
- węzeł Tarczyn Południe.
Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zgodnie z umowami, termin zakończenia prac przewidziany został w marcu 2021 r. Wartość inwestycji (dokumentacja, wykup gruntów, realizacja) to ok. 1,5 mld zł.
Inwestycja jest współfinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Wrodzony pesymizm podpowiada, że oddanie ekspresówki przeciągnie się w czasie… Ale tak czy owak – do dzieła! Budować, budować, budować!!!