Szkoła zorganizowała uczniom wesoły powrót

0

KONSTANCIN-JEZIORNA Po długim okresie nauki zdalnej uczniowie wrócili do szkół. By umilić im zderzenie z rzeczywistością, Szkoła Podstawowa nr 1 w Konstancinie-Jeziornie zorganizowała dla swoich wychowanków warsztaty wychowawczo-profilaktyczne oraz wycieczki z zabawami i grami na świeżym powietrzu.

Projekt, polegający na wsparciu uczniów we wzajemnej integracji, był realizowany od 17 do 18 maja. – Zależy nam na tym, aby nasi wychowankowie dobrze czuli się w szkole, w bezpośrednim kontakcie z kolegami i nauczycielami po tak długim okresie nauczania zdalnego – wyjaśnia Paulina Karczmarczyk, dyrektorka SP nr 1 w Konstancinie-Jeziornie. – Podczas porannych zajęć warsztatowych uczniowie mogli opowiedzieć o swoich uczuciach i potrzebach. Integrowali się również poprzez różne zadania i ćwiczenia oraz zabawy zespołowe.

CZYTAJ TAKŻE:  Zbiórka odzieży na sprzęt rehabilitacyjny zakończona sukcesem

Warsztaty ze specjalistami

Szkoła zwróciła się także o pomoc do specjalistów – psychologów i trenerów, którzy poprowadzili warsztaty z młodzieżą. W klasach ósmych odbyły się zajęcia na temat zarządzania stresem. Poprowadzili je trenerzy z Fundacji Pomóż Dorosnąć. W projekt zaangażowali się również trener Hanna Lacheta oraz inni specjaliści z prywatnych instytucji udzielających pomocy w zakresie zdrowia psychicznego, prowadzących działalność diagnostyczną i psychoedukacyjną w powiecie piaseczyńskim: Monika Szmigiel, Marta Krawczyk, Jagoda Nowik i Maciej Poziomski. Organizację zajęć integracyjnych wsparła finansowo gmina Konstancin-Jeziorna.


Wycieczki integracyjne

Po warsztatach każda klasa, wraz z wychowawcą i nauczycielem, udała się na wycieczkę plenerową. Były m.in. podchody, gry na konstancińskiej ścieżce zdrowia, rowerowe wyprawy do Powsina i Zalesia Dolnego oraz spacer z historią.

CZYTAJ TAKŻE:  Gmina wspiera gastronomię, zwalnia z opłat

– Dziękujemy wszystkim za pomoc w realizacji naszego projektu – dodaje Paulina Karczmarczyk. – Cały czas czuwamy nad prawidłowym procesem odbudowywania i  udoskonalania dotychczasowych relacji z uczniami oraz tworzeniem nowych, tych w przestrzeni szkolnej. Razem nam najlepiej!

Źródło: konstancinjeziorna.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię