Trwają przygotowania do poszerzenia drogi z Piaseczna do Góry Kalwarii

9

PIASECZNO GDDKiA przygotowuje się do rozbudowy DK79 na odcinku od Piaseczna do obwodnicy Góry Kalwarii. Jako pierwszy zostanie poszerzony odcinek od ul. Energetycznej do ulicy Syrenki w Piasecznie. Kiedy to nastąpi?


Ten odcinek Puławskiej zostanie poszerzony w pierwszej kolejności

Przebudowę DK79 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie chciała rozpocząć od usunięcia tzw. wąskiego gardła, a więc nieprzyjemnego dla kierowców odcinka drogi od ul. Energetycznej do ul. Syrenki (to właśnie tam, zaraz za wiaduktem, zaczyna się lewoskręt w kierunku Konstancina-Jeziorny). Projekt przebudowy tego odcinka przygotowała za około 100 tys. zł gmina Piaseczno i miała go dostarczyć GDDKiA w styczniu. Dokumenty jednak do generalnej dyrekcji nie dotarły.
– Jak tylko je otrzymamy, przystąpimy do przygotowania dokumentacji do przetargu i ogłosimy postępowanie na wybór wykonawcy, który zrealizuje to zadanie – informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA.
Wcześniej jednak, bo w okresie od maja do końca roku (najprawdopodobniej), firma PGNIG Termika ma przebudować dwa znajdujące się nad Puławską wiadukty, aby możliwe było dołożenie trzeciego pasa ruchu w obydwu kierunkach, chodnika oraz ciągu rowerowego. Kiedy tu już nastąpi, do akcji wkroczy GDDKiA.
– Na razie za wcześnie, aby podawać konkretne terminy rozpoczęcia i zakończenia tej inwestycji – mówi Małgorzata Tarnowska. – Jest po prostu zbyt wiele niewiadomych. Nie wiemy chociażby, jaki będzie przebieg postępowania przetargowego. Czy wpłyną oferty, a jeśli tak, to czy będą one zgodne z wymaganiami, jakie kwoty zaoferują potencjalni wykonawcy, czy będą odwołania. Plan jest taki, by rozpocząć roboty, gdy Termika zakończy swoje prace, a więc prawdopodobnie w 2020 roku.
Drugi etap rozbudowy DK 79 obejmie odcinek od skrzyżowania przy Laminie do obwodnicy Góry Kalwarii. Z naszych informacji wynika, że warszawski oddział GDDKiA przygotowuje właśnie aneks do „Programu inwestycyjnego dla rozbudowy DK79”. W związku z wysokim kosztem zadania, które oszacowano na blisko pół miliarda złotych, pojawiła się konieczność podzielenia go na krótsze odcinki „celem zapewnienia finansowania dla realizacji inwestycji w przyszłości”.
– O szczegółach będzie można mówić po podpisaniu aneksu do Programu inwestycyjnego i przygotowaniu harmonogramu zadania – dodaje Małgorzata Tarnowska.

TW

9 KOMENTARZE

  1. Czy naprawdę ktoś uważa, że ten kilkusetmetrowy odcinek jest wąskim gardłem w drodze do Góry Kalwarii????
    Czy autor był kiedyś na skrzyżowaniu, które prowadzi do Zalesia? Albo w samej Górze Kalwarii?? Trwają przygotowania do czego?? Poszerzenie do GK było zapowiadane z 10 lat temu. Czyli do czego się przygotowujecie mistrzowie???

  2. takich wąskich gardeł jest kilka, a np. skrzyżowania w Żabieńcu? to co tam się dzieje woła o pomstę do nieba… za jakiś rok zjedziemy (być może) z pięknej obwodnicy GK i trafiamy na: niebezpieczne skrzyżowanie w Solcu k. Orlenu, skandalicznie ustawione światła na zjeździe na Zalesie G, skrzyżowania w Żabieńcu, a potem już tylko zablokowany wjazd do Piaseczna nową, wyremontowaną wiecznie zakorkowaną obwodnicą jupiii 🙂

  3. Powinni zrobić dwujezdniową DK 79 od DW 721 do obwodnicy Góry Kalwarii jak najszybciej. Natężenie ruchu jest naprawdę duże na tym odcinku. Uważam też, że kiedyś może być potrzeba budowy drugiej jezdni od DK 50 do skrzyżowania (ronda) w Potyczy (tam jest DW 731 w kierunku Warki). Szkoda, że przy budowie obwodnicy Góry Kalwarii nie zrobili dwupasowej łącznicy z Warszawy w kierunku Sandomierza, szkoda też, że rondo na skrzyżowaniu z DW 739 do Czerska nie jest dwupasowe. Uważam, że budowa dróg serwisowych i lewoskrętów na odcinku GK – Potycz może nie wystarczyć, że kiedyś naprawdę potrzebna może być tam druga jezdnia. W ciągu kilku najbliższych lat może też powstać nowa obwodnica Warszawy, która zapewne przebiegnie przez powiat piaseczyński. Wydaje się, że jest duże prawdopodobieństwo, że przebiegnie ona na południe od Góry Kalwarii ze względów środowiskowych (ominięcie obszarów chronionych takich jak Mazowiecki Park Krajobrazowy i Bagno Całowanie, znajdujących się na wschód od Wisły). Jeżeli „autostradowa obwodnica Warszawy” powstanie, to ruch na DK 79 między Górą Kalwarią a Potyczą może wzrosnąć dość wyraźnie. Są spore szanse na to, że ta obwodnica powstanie, bo w 2027 r. ma być otwarty Centralny Port Komunikacyjny w okolicach Baranowa w powiecie grodziskim. Nowa obwodnica byłaby jedną z dróg dojazdowych do tej inwestycji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię