Trzeci odcinek Puławskiej Bis prawie gotowy!

7

TARCZYN Kończą się prace przy Puławskiej Bis na odcinku między Tarczynem a obwodnicą Grójca. Odcinek od lotniska do węzła Lesznowola jest gotowy w ponad 30 proc. Najgorzej wygląda środkowa część trasy, której aktualnie nikt nie buduje. GDDKiA przygotowuje się do przeprowadzenia przetargu na wyłonienie nowego wykonawcy


Na odcinku „C” budowanej trasy S7 zaawansowanie robót Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ocenia na 90 proc. Ten fragment Puławskiej Bis (7,9 km) ma zostać oddany do użytku w marcu przyszłego roku. Na trasie głównej ułożono już nawierzchnię. W tej chwili prowadzone są prace związane z budową zbiornika retencyjnego oraz montażem barier energochłonnych i ekranów przeciwhałasowych. Na środkowym odcinku S7 od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości prawie 15 km póki co… hula wiatr. Umowę z poprzednim wykonawcą, firmą IDS-Bud, rozwiązano w październiku. Od tego momentu trwa inwentaryzacja zrealizowanych dotychczas prac. Trwają też przygotowania do przetargu na wybór nowego wykonawcy, który ma zostać ogłoszony jeszcze w tym roku. Nieźle wygląda sytuacja na odcinku „A”. Od lutego tego roku buduje go firma Polaqua (GDDKiA rozwiązała umowę z poprzednim wykonawcą), która zrealizowała już jedną trzecią robót.
Te trzy odcinki drogi ekspresowej S7 są potwierdzeniem konieczności jak najszybszego wprowadzenia systemu certyfikacji firm, realizujących w naszym kraju inwestycje infrastrukturalne – uważa Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. – Takie narzędzie umożliwiłoby nam sprawniejszą weryfikację wiarygodności rynkowej firm i podpisywanie umów z rzetelnymi, sprawdzonymi na wcześniejszych kontraktach wykonawcami – dodaje.

CZYTAJ TAKŻE:  Sprawdzamy co dzieje się na budowie Puławskiej Bis

TW

7 KOMENTARZE

  1. Skoro odcinek C to fragment od obwodnicy Grójca do węzła Tarczyn Północ (bez węzła) to jaki jest sens oddania tego odcinka do użytkowania? Kompletnie nic to nie zmieni, będzie można dojechać tylko 3-4 km dalej niż obecnie do węzła Tarczyn Południe i koniec, powrót na starą siódemkę. Gdyby w zakresie odcinka C był węzeł Tarczyn północ to by ułatwiło zjazd w kierunku Piaseczna i Mszczonowa.

    • Widać, że nigdy DK7 nie jechałeś… Przecież jest to fragment przebudowywanej dotychczasowej drogi DK7, jak można jej nie oddać? Główny cel tej drogi to przejęcie tranzytu oraz ruchu z kierunku Radom, Białobrzegi, Grójec. To, że droga będzie przebiegała w okolicy Piaseczna to efekt uboczny. Otworzenie samego odcinka C ma dużo większy sens niż miało by oddanie samego odcinka C.

  2. A ja się zastanawiam, co tym razem zostanie ,,popieprzone,, przez tych wszystkich wacka wartych ,,inżynierów budowlanych za kury i kaczki wykształconych,,…
    Strach też pomyśleć, co by się działo z całą budową, gdyby nie mieli terenu do budowy równego jak przysłowiowy stół….

    • No, jak się pisiaki wzięli za robotę, to dróg przybywa, że hej!
      W ogóle cały transport ma się wyśmienicie: przekopów, portów i stoczni przybywa, lotnisko w Radomiu w rozbudowie, niedługo powstanie Międzygalaktyczny Port im. Braci – Baranów, jednym słowem same sukcesy.
      Kropideł nie wystarczy jak się to wszystko zacznie oddawać do użytku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię