GÓRA KALWARIA Na razie trwają przygotowania, ale po nowym roku ruszą intensywne prace związane z budową obwodnicy Góry Kalwarii. Szykują się bardzo poważne utrudnienia


Węzeł „Kąty”
Miejsce, w którym powstanie węzeł „Kąty” i rozpocznie się obwodnica od strony Piaseczna

Najgorszy rok czeka mieszkańców południowej części gminy. Czerszczanie już teraz narzekają, że często jadąc do centrum miasta na ul. Wojska Polskiego muszą stać w korku przez 40 minut. Zdaniem radnej Danuty Rechni sytuację mogłaby poprawić zmiana organizacji budowy obwodnicy. Chodzi o przemysłową wagę, którą zamontowano przy stadionie. Ciężarówki wiozące kruszywo i inne materiały na plac budowy w Kątach czy na Mariankach muszą najpierw zważyć się w tym miejscu. – Niestety, nie mamy możliwości zamontowania drugiej wagi, poza tym nie wszystkie nasze samochody muszą się ważyć. Utrudnienia powodują nie tylko nasze ciężarówki. W mieście jest po prostu duży ruch – odpowiadają przedstawiciele konsorcjum firm budującego 9-kilometrową drogę.

Węzeł „Marianki” przy stacji Orlen
Miejsce, w którym będzie budowany węzeł „Marianki” i czeka już gotowy objazd

Jednak uciążliwości na ul. Wojska Polskiego dopiero spotęgują się po nowym roku. Drogowcy zamkną wówczas ulicę i otworzą powstający obecnie, liczący 950 metrów objazd placu budowy. Wszystko po to, aby w sąsiedztwie stadionu można było wykonać głęboki na kilkanaście metrów wykop. Drogowy objazd, tzw. by-pass czeka już także przy trasie do Grójca, obok stacji paliw Orlen. W tym miejscu powstanie węzeł „Marianki”.

Z rozpoczęciem większości robót wykonawca czeka, aż wojewoda podpisze łącznie pięć zezwoleń na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla poszczególnych odcinków obwodnicy. Wszystko wskazuje, że nastąpi to na początku przyszłego roku. – Wydaliśmy postanowienie, w którym nałożyliśmy na inwestora obowiązek usunięcia wskazanych nieprawidłowości i braków w projektach budowlanych. Obecnie czekamy na uzupełniania. Bez kompletnej dokumentacji projektowej nie ma możliwości wydania decyzji przez wojewodę – tłumaczy Ewa Filipowicz, rzecznik prasowy wojewody mazowieckiego.

Węzeł „Stadion”, najbardziej skomplikowany element inwestycji – z rondami przy stadionie oraz przebudowanym wjeździe do Czerska
Miejsce, w którym powstanie węzeł „Stadion” a najpierw głęboki wykop

Część wiaduktów (w Kątach, na ul. Wiejskiej czy Walewickiej w Górze Kalwarii) powstaje na podstawie poprzedniego ZRID, który jednak w znacznej mierze jest już nieaktualne.

     Fot. Wykonawca inwestycji

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię