Dziś w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka oraz wicewojewody mazowieckiego Artura Standowicza zostały podpisane trzy umowy na zadanie: „Projekt i budowa południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca”.
Inwestycja jest ujęta w aktualizacji Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023
(z perspektywą do 2025 r.), który 12 lipca 2017 r. przyjęła Rada Ministrów. Zmieniony dokument dokonuje priorytetyzacji drogowych zadań inwestycyjnych, z uwzględnieniem nowego limitu dostępnego na inwestycje realizowane na sieci dróg krajowych.
Zgodnie z uchwałą Rady Ministrów z 20 czerwca 2017 r. limit finansowy Programu Budowy Dróg Krajowych został zwiększony ze 107 mld zł do 135 mld zł. Jednocześnie Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk został zobowiązany do przedstawienia do końca roku listy inwestycji, których budowa zostanie sfinansowana w ramach podwyższonego o 28 mld zł limitu. Zobowiązanie to zostało już wypełnione.
Budowa południowego wylotu trasy S7 Warszawa – Grójec została podzielona na trzy zadania:
Zadanie A
Odcinek: w. Lotnisko (bez węzła) do w. Lesznowola (z węzłem)
Długość: ok. 6,64 km
Wykonawca Robót: Konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A., Wartość kontraktu: 221,4 mln zł brutto
Parametry techniczne: dwie jezdnie po 3 pasy ruchu
Węzły drogowe: w. Zamienie; w. Lesznowola
Obiekty inżynierskie: 8 wiaduktów, kładka pieszo-rowerowa
Zadanie B
Odcinek: w. Lesznowola (bez węzła) do w. Tarczyn Północ (z węzłem)
Długość: ok. 14,8 km
Wykonawca Robót: IDS-BUD S.A.
Wartość kontraktu: 388,7 mln zł brutto
Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
Węzły drogowe: w. Antoninów; w. Złotokłos; w. Tarczyn Północ
Obiekty inżynierskie: 13 wiaduktów, 3 mosty, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową
Remont istniejącej DK 7: ok. 17 km
Zadanie C
Odcinek: w. Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca
Długość: ok. 7,9 km
Wykonawca Robót: Mota-Engil Central Europe S.A.
Wartość kontraktu: 203,4 mln zł brutto
Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
Węzły drogowe: w. Tarczyn Południe
Obiekty inżynierskie: 10 wiaduktów, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową
Termin realizacji dla wszystkich zadań jest następujący:
Prace projektowe i roboty będą trwać 34 miesiące (z wyłączeniem miesięcy zimowych) od daty rozpoczęcia, tj. od 17.08.2017 r., a w tym:
16 miesięcy – projektowanie i uzyskanie decyzji ZRID
18 miesięcy – realizacja robót (od marca 2019 do marca 2021)
Nadzór inwestorski nad przebiegiem inwestycji pełni firma SAFEGE S.A.S., z którą GDDKiA podpisała umowę o wartości 15 mln zł w dniu 02.08.2017r.
O inwestycji (trzy zadania)
Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki:
w. Warszawa Lotnisko – Lesznowola – ok. 6,6 km;
Lesznowola – Tarczyn – ok. 14,8 km;
Tarczyn – obwodnica Grójca – ok. 7,9 km.
Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe:
węzeł Zamienie;
węzeł Lesznowola;
węzeł Antoninów;
węzeł Złotokłos;
węzeł Tarczyn Północ;
węzeł Tarczyn Południe.
Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Parametry techniczne:
klasa drogi – S;
długość – ok. 29 km (6,6 km + 14,8 km + 7,9 km);
liczba jezdni – 2;
przekrój normalny:
na odcinku od węzła Warszawa Lotnisko – do węzła Lesznowola – dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, pas dzielący 5 m;
od węzła Lesznowola – do końca opracowania: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pas dzielący 12,0 m(rezerwa pod trzeci pas ruchu).
Nową szosą ekspresową mamy pojechać w roku 2021. Z dokładnym przebiegiem S7 można zapoznać się tutaj
Wszystko fajnie, minął ponad rok i nie widać żeby cokolwiek się działo z Puławską BIS. Czy wiadomo kiedy zaczną budować? Niby trasa ma być oddana za 3 lata, a jeszcze nikt łopaty nie wbił:)
w artykule jest napisane, prace w terenie ruszą w marcu 2019.
Jaka pulawska bis? Od dawna już jest to S7 bis w około której jest już dość dobra infrastruktura A jak widać będzie jeszcze lepsza. S7 bis omija szerokim łukiem Piaseczno i nawet nie przewiduje zjazdu w ramach obecnej infrastruktury tylko dla nowej 724? Która Bóg wie kiedy będzie. Nazywanie tej drogi Puławska bis dawno mija się z celem. Brakuje w gminie i powiecie drogi która przecież by tereny w pół drogi między Gora Kalwaria A stara S7 dochodząc do Dk50. To może wplyneloby na rozwój…