PIASECZNO/URSYNÓW Ruszyły prace przy budowie odcinka południowej obwodnicy Warszawy na wschód od ul. Puławskiej. Jak wszystko pójdzie zgodnie z planem, tunelem pod Ursynowem i nowym autostradowym mostem na Wiśle pojedziemy za 3,5 roku
Niestety, inwestycja spowoduje spore utrudnienia w ruchu w południowej części stolicy. Pierwsze prace budowlane rozpoczęły się na liczącym 18,5 km odcinku od węzła Puławska do węzła Lubelska. Na tym fragmencie trasy S2 powstanie ponad 2-kilometrowy tunel pod Ursynowem oraz most na Wiśle pomiędzy Wilanowem a Wawrem. W pierwszej kolejności będą przeprowadzone prace przygotowawcze w okolicy skrzyżowania ul. Płaskowickiej z Aleją Komisji Edukacji Narodowej związane z przekopem pod pierwszą linią metra. Utrudnienia na al. KEN mają się spotęgować pod koniec marca i kierowcy muszą się liczyć z problemami w przejeździe przez Ursynów przez półtora roku. Nowy odcinek obwodnicy, wedle planów, będzie oddany do użytkowania w sierpniu 2020 r. Wartość inwestycji to około 4,6 mld zł.
Na etapie przetargu jest natomiast odcinek pomiędzy węzłami Lubelska i Zakręt.
Południowa obwodnica warszawy (czyli droga ekspresowa S2) docelowo połączy autostradę A2 od zachodu na węźle Konotopa i wschodu na węźle Lubelska. Obecnie POW ma już prawie 17 km. Trasa usprawnia ruch pomiędzy dzielnicami co pozwala na szybszą podróż w kierunku Ursynowa i Mokotowa, dzięki czemu kierowcy zyskują nawet pół godziny. Odcinek węzeł Konotopa – węzeł Puławska wraz z drogą ekspresową S79 (węzeł Marynarska – węzeł Warszawa Lotnisko) został oddany do ruchu we wrześniu 2013 r.
Fot. Łukasz Jóźwiak/GDDKiA