PIASECZNO/KONSTANCIN-JEZIORNA Powstający odcinek południowej obwodnicy stolicy o długości 18,5 km ma być gotowy w sierpniu 2020 roku i będzie kosztował około 4,6 mld zł
Kilka dni temu wojewoda podpisał ostatnie zezwolenie dla liczącego około 4,6 km odcinka trasy ekspresowej S2 od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa (bez samego węzła). Przecinający granicę dzielnic Ursynów i Wilanów fragment szosy (tzw. odcinek A) budzi duże zainteresowanie mieszkańców, ponieważ w jego ramach powstanie liczący 2,3 km tunel. Domagali się oni, aby na wyrzutniach spalin z tunelu zostały umieszczone filtry, ale wojewoda nie uwzględnił ich oczekiwań (filtry mają być ewentualnie zamontowane w przyszłości).
Metro pojedzie nad tunelem drogowym
Zgodnie z umową z wykonawcą odcinka A, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) już przekazała mu plac budowy i roboty ruszyły. Na dobre trwają one już na pozostałych dwóch odcinkach POW: B – od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z autostradowym mostem przez Wisłę (6,45 km) oraz C – od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym (7,45 km).
Zaawansowane są prace na skrzyżowaniu al. KEN z ul. Płaskowickiej, gdzie pod wzmocnionym tunelem metra zostanie umieszczony tunel drogowy.
– Na odcinku inwestycji, który właśnie uzyskał zezwolenie na realizację, wykonawca rozpocznie roboty od przeniesienia przystanków w obrębie obszaru oddziaływania budowy na ruch autobusowy, na ul. Pileckiego, Stryjeńskich i w Al. Komisji Edukacji Narodowej. Ponadto będzie prowadził wycinkę drzew wzdłuż ul. Płaskowickiej, po jej północnej stronie – informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka prasowa mazowieckiego oddziału GDDKiA. W miejscu, w którym będzie przechodzić tunel do wycięcia jest kilkaset drzew. Drogowcy w pierwszej kolejności będą musieli też przebudować sieć gazową.
Most odciąży przeprawę w Górze Kalwarii
POW docelowo połączy autostradę A2 od zachodu na węźle Konotopa i wschodu na węźle Lubelska. Obecnie POW ma już prawie 17 km. Trasa usprawnia ruch pomiędzy dzielnicami, co pozwala na szybszą podróż w kierunku Ursynowa i Mokotowa, dzięki czemu kierowcy zyskują nawet pół godziny. Odcinek węzeł Konotopa – węzeł Puławska wraz z drogą ekspresową S79 (węzeł Marynarska – węzeł Warszawa Lotnisko) został oddany do ruchu we wrześniu 2013 r.
Most, który połączy Wilanów z Wawrem będzie pierwszą przeprawa przez Wisłę na północ od mostu w Górze Kalwarii i jest szansa, że przejmie od niego część ruchu. Dodatkowo będzie to najbliżej położony most przez królową polskich rzek od Konstancina-Jeziorny. W ramach inwestycji powstaną właściwie dwa mosty, osobny dla każdej jezdni ekspresówki (z trzema pasami ruchu). W sumie przeprawa będzie miała 1,5 km długości i 42,6 m szerokości. Na moście zostanie wykonana wydzielona trasa dla rowerzystów, na którą będzie można wjechać z Wału Zawadowskiego po specjalnie wykonanej pochylni. Most będzie również stanowił bezpieczne przejście między brzegami dla dużych zwierząt.
Fot. GDDKiA
” Powstający odcinek południowej obwodnicy stolicy o długości 18,5 km ma być gotowy w sierpniu 2020 roku i będzie kosztował około 4,6 mln zł” Prawie jak darmo 4.6 miliona za taką trase..
4.6 miliarda nie miliona to trzeba razy 1000
bo dofinansowanie z budżetu gminy Ożarów Podlaski
4,6 km czy 4,6 mld bp chyba jakoś te liczby namieszaly