POWIAT Trwa budowa trasy S7 od węzła Lotnisko do węzła Tarczyn Południe. Pierwszy odcinek Puławskiej Bis od strony Tarczyna ma być gotowy w marcu przyszłego roku. Tymczasem na środkowym odcinku „B” mieszkańcy zaobserwowali pewien przestój…
– W Wilczej Górze ustały prace przy budowie trasy S7 – zaalarmował nas jeden z czytelników. – Z dnia na dzień ciężarówki i ciężki sprzęt zniknęły z placu budowy. Przestój trwa już kilka tygodni. Pewnie wykonawca chciał od inwestora więcej pieniędzy. Nie mogli się dogadać, więc zszedł z placu budowy.
Te pojawiające się co jakiś czas „rewelacje” dementuje rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.
– Wykonawca nie zaprzestał na tym odcinku prac – zapewnia. – Na odcinku „B” aktualnie trwa usuwanie humusu z terenu, na którym ma przebiegać trasa główna oraz drogi lokalne. Wykonawca robi też porządki po wycince drzew i krzewów. Jednocześnie trwają prace ziemne przy nasypach, wzmacniane jest podłoże i usuwane są kolizje.
Kolejna plotka, która pojawiła się w ostatnim czasie, dotyczyła odkopania żydowskiego cmentarza w Wólce Prackiej, co miało spowodować wstrzymanie prac. Jak się okazuje, w Wólce Prackiej zostały wykopane nie ludzkie szczątki tylko… pozostałości z czasów kultury przeworskiej w postaci elementów kamiennych narzędzi czy fragmentów dymarek służących do wytopu żelaza.
– W tym rejonie odkryto też pochówek niemieckiego żołnierza poległego w 1914 roku, ale to było trzy lata temu – wyjaśnia Małgorzata Tarnowska. – Sprawa została przekazana policji. Jeśli chodzi o najnowsze znaleziska, badania archeologiczne cały czas trwają.
Prawdą jest natomiast to, że wykonawca odcinka „B”, który połączy Lesznowolę z Tarczynem – firma IDS-BUD – poprosił jakiś czas temu o wydłużenie czasu na realizację zadania (ten fragment drogi miał być gotowy już w marcu 2021 roku).
– W tej chwili jesteśmy na etapie rozpatrywania roszczenia. Jeszcze nie wiadomo, czy przychylimy się do prośby wykonawcy – tłumaczy rzeczniczka GDDKiA.
A jak wygląda postęp prac na innych odcinkach Puławskiej Bis? Odcinek „A” od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola jest najmniej zaawansowany, ponieważ dopiero w lutym tego roku GDDKiA podpisała umowę z nowym wykonawcą (kontrakt z poprzednim rozwiązano) – firmą Polaqua z Piaseczna. Ta część drogi ma być gotowa w październiku 2022 roku. W tej chwili odhumusowywany jest teren pod trasę główną. Firma buduje też nasypy, kanał technologiczny, odwodnienie, przebudowuje kolizje infrastruktury podziemnej i zagęszcza podłoże. Z kolei na odcinku „C” trwają m.in. roboty ziemne przy nasypach, rozbierany jest ciąg główny DK7 oraz budowany duży zbiornik retencyjny. W rejonie ulicy Warszawskiej powstaje też nowy most. Tu prace idą zgodnie z planem i mają zakończyć się w marcu przyszłego roku.
– Pragnę podkreślić, że mimo trwającej pandemii wykonawcy nie przerywają robót – zapewnia Małgorzata Tarnowska. – Wszystkie zaplanowane zadania w województwie mazowieckim są realizowane.
TW