GÓRA KALWARIA Budowa drogowego obejścia miasta przebiega zgodnie z planem. Równo za rok nowa szosa ma zostać otwarta, aby drogowcy mieli możliwość przebudowy starych odcinków drogi krajowej przebiegających przez miasto

Aktualnie wykonawca robót buduje wiadukty, tunel dla pieszych (na ul. Leśnej) oraz wzmacnia nasypy i przygotowuje podbudowę szosy. Budowany jest także system odwodnienia.

– Zgodnie z umową termin zakończenia inwestycji to grudzień 2019 roku – informuje Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowy warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Najgorsze przed nami?

Jednak roboty obejmą nie tylko wykonanie nowej drogi, ale również przebudowę odcinków ul. Pijarskiej, Dominikańskiej, Wojska Polskiego, Grójeckiej i al. Wyzwolenia, które po oddaniu obwodnicy stracą status drogi krajowej. Wcześniej w tych ulicach miejscowy Zakład Gospodarki Komunalnej planuje wykonać blisko 3 km sieci wodociągowej oraz kanalizacyjnej, a gmina wespół z energetykami zamierza wkopać kabel, który zastąpi w centrum miasta linie napowietrzne (to umożliwi postawienie stylowych latarni wzdłuż Pijarskiej i Dominikańskiej). Aby te prace nie doprowadziły do paraliżu komunikacyjnego, obwodnica wraz z węzłami „Kąty”, „Marianki” i „Stadion” musi być zrealizowana w pierwszej kolejności, aby pojechały nią samochody, które obecnie przejeżdżają tranzytem przez centrum miasta.

GDDKiA zapewnia, że w czasie prac ruch w obu kierunkach będzie utrzymany. Na ul. Wojska Polskiego i Grójeckiej wykonano tzw. by passy, po których można objeżdżać plac budowy węzłów. Jakie rozwiązanie zostanie zastosowane w Tomicach, na trasie z Góry Kalwarii do Piaseczna?

– Przez pewien okres budowy węzła „Katy” objazd będzie poprowadzony po przyszłej drodze dojazdowej nowej trasy – informuje Małgorzata Tarnowska.

Lepsze drogi do Piaseczna i Potyczy

Dla kierowców mamy jeszcze jedną dobrą wiadomość. O tym, że GDDKiA ruszyła z przygotowaniem dokumentacji związanej z budową dwujezdniowej drogi z Tomic do Piaseczna już pisaliśmy kilka tygodni temu (inwestycja miałaby być zrealizowana około roku 2024). Okazuje się również, że drogowcy rozpoczęli także prace nad przebudową szosy od przyszłego węzła „Stadion” w Górze Kalwarii do ronda w Potyczy (czyli granicy gminy Góra Kalwaria). Podobnie jak na obwodnicy oraz z Tomic do Piaseczna, na tym odcinku ma powstać trasa składająca się z dwóch jezdni (po dwa pasy ruchu w każdym kierunku), dodatkowych dróg serwisowych i bezpieczniejszych skrzyżowań. Obecnie uzgadniania jest koncepcja tej inwestycji.

1 KOMENTARZ

  1. Jak się ma budowa 2×2 do Potyczy z rondem w Czersku i jednojezdniowym zjazdem z obwodnicy w DK79? Dlaczego już teraz zjazd nie jest budowany 2×2?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię