TARCZYN GDDKiA wprowadziło czasową organizację, polegającą na przełożeniu ruchu z dróg lokalnych na docelowe jezdnie realizowanej trasy S7. Oznacza to, że kierowcy za rondem na drodze krajowej nr 7 w Rembertowie, do początku obwodnicy Grójca mają do dyspozycji po 2 pasy ruchu w każdym kierunku.
Z uwagi na toczące się jeszcze prace poza jezdniami głównymi, na tym odcinku obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km/h. Dzięki tej zmianie wykonawca dokończy przebudowę dróg lokalnych, po których do tej pory odbywał się ruch.
Prace finiszują GDDKiA
Dobiega końca budowa prawie 8 kilometrowej drogi ekspresowej pomiędzy węzłem Tarczyn Południe a początkiem obwodnicy Grójca. Zaawansowanie robót sięga 86,50 proc. Prowadzone są prace wykończeniowe. Trwa montaż osłon przeciwolśnieniowych, barier energochłonnych, ekranów, wygrodzenia trasy. Ponadto odbywa się humusowanie i umacnianie poboczy na drogach poprzecznych.
29 kilometrów trasy i trzy zadania realizacyjne GDDKiA
Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki:
- od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km,
- od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km,
- od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.
Realizowana trasa ekspresowa rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Wjazd na nową drogę będzie możliwy poprzez węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Zaawansowanie prac na pozostałych dwóch odcinkach
Na pierwszym odcinku, od węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy, do węzła Lesznowola, prace idą pełną parą. GDDKiA umowę podpisała w lutym 2020 r., a roboty są już zaawansowane w 32 proc. Przypomnijmy, że GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą, a obecnie kontynuuje je nowa firma.
Budowane są nasypy, konstrukcja drogi, zbiornik retencyjny i kanalizacja deszczowa. Ponadto wykonawca prowadzi roboty związane z przebudową kolizji jak i budową obiektów mostowych.
Na środkowym odcinku, pomiędzy węzłam Lesznowola i Tarczyn Północ, przeprowadzana jest inwentaryzacja w terenie oraz przygotowywane są dokumenty do przetargu na dokończenie niezrealizowanych prac. Przypomnijmy, że po wykorzystaniu wszelkich dostępnych narzędzi mobilizujących wykonawcę, 2 października br. GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z firmą IDS-BUD. W najbliższych dniach planowane jest ogłoszenie kolejnego postępowania.