Mijający rok zapisze się w historii pod znakiem wielkiej epidemii koronawirusa. Związane z nią lockdowny i obostrzenia bezlitośnie zahamowały gospodarki wielu krajów, a spore grono przedsiębiorców zdecydowało się na kompletne przeniesienie działalności stacjonarnej do sieci. W takich warunkach wypada dokonać chociażby krótkiego podsumowania najważniejszych metod promocji online.
Zajmij się content marketingiem i traf ze swym przekazem do grupy docelowej
Treść od zawsze była pomostem pomiędzy marką a jej nabywcami i fanami. To zawartość tekstowa od lat decyduje o tym, jak podchodzą do naszej firmy szukający rozwiązań internauci. Nie bez powodu content marketing zyskał sobie przez lata przydomek króla reklamy. Profesjonalni copywriterzy pracujący w agencjach SEM doskonale zdają sobie sprawę, jak dużą różnicę potrafi zrobić dobra kampania oparta na przyciągających wpisach i artykułach. Oczywiście dziś nie wystarczy już tylko opracowanie treści tak, żeby były ciekawe i unikatowe – liczy się przede wszystkim wychodzenie naprzeciw realnym problemom targetu oraz to w jaki sposób tekst może zaangażować odbiorcę. Ten ostatni może bowiem zareagować na naszą treść, ale także zdecydować się na jej udostępnienie.
Niestety w świetle najnowszych aktualizacji algorytmów wyszukiwarki sprawa oceny naszych tekstów przez roboty Google stała się dużo bardziej zawiła. Przede wszystkim bezpowrotnie odeszły już czasy, kiedy to słabe merytorycznie teksty lub też akapity pełniące rolę wieszaków dla słów kluczowych mogły pozytywnie wpłynąć na naszą pozycję w rankingu stron.
„Dziś update EAT całościowo ocenia nasz serwis pod kątem ekspertyzy, autorytetu oraz wiarygodności, a BERT analizuje niuanse językowe, by ocenić autentyczność prezentowanych treści. Naturalnie możemy sami spróbować swoich sił w tworzeniu contentu, jednak fachowcy z agencji interaktywnej zaoszczędzą nas czas i energię.”
Źródło: https://afterweb.pl/
Pamiętaj o regularnej optymalizacji i audytach strony, by zwiększyć jej efektywność
Sercem każdego pozycjonowania oprócz treści jest oczywiście optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe. Przeprowadza się ją na podstawie informacji zgromadzonych w audycie serwisu, zarówno tym on-site dotyczącym budowy i zawartości strony, jak i tym off-site analizującym profil linków przychodzących oraz to jak widzi nas wyszukiwarka. Wśród wielu przedsiębiorców online panuje mylne przekonanie, że audyt i optymalizacja SEO są jednorazowymi eventami na drodze do dominacji w SERPach i wysokiej sprzedaży. Nic bardziej mylnego! Skuteczne pozycjonowanie stron z afterweb polega na częstym diagnozowaniu niedociągnięć w witrynie i przywracaniu jej do stanu, w którym staje się idealnym narzędziem sprzedaży. O ile wiele czynności z zakresu pozycjonowania możemy wykonać samodzielnie, o tyle audyty i optymalizację najlepiej zostawić specjalistom. Są to procesy mocno oparte o czysto techniczną stronę web designu i promocji, stąd też najlepiej już dziś oddać swoją stronę pod opiekę fachowców.