Oferta firmy Polaqua została wybrana jako najkorzystniejsza w powtórnym przetargu na kontynuację projektowania i budowę południowego wylotu z Warszawy, czyli drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola (z węzłem).
Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę na S7 Lotnisko – Lesznowola
– Przekazujemy dokumentację do Prezesa Zamówień Publicznych do tzw. kontroli uprzedniej. – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. – Jeśli do 20 stycznia nie będzie odwołań, a kontrola uprzednia zakończy się bez uwag, w lutym chcemy podpisać umowę
GDDKiA 6,6 kilometra drogi po nowym śladzie
Odcinek od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości 6,6 km będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. W ramach zadania wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Zamienie i Lesznowola. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, kładka pieszo-rowerowa, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Zakres prac
Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja (optymalizacja) projektowania, uzyskanie nowej lub zamiennej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Firma wykonawcza może również rozpocząć roboty w terenie w oparciu o uzyskaną przez GDDKiA w sierpniu 2019 r. decyzję ZRID. Po wybudowaniu trasy pozostaje uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie nowej drogi do ruchu.
Przestrzegamy warunków kontraktu
Przypomnijmy, że 16 maja 2019 r. GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z wykonawcą. Decyzja ta była poprzedzona wielokrotnymi wezwaniami poprzedniego wykonawcy, firmy Rubau Polska, do rzetelnej i zgodnej z podpisaną umową realizacji kontraktu.
Kalendarium S7 Lotnisko – Lesznowola
- 18 września 2015 r. ogłoszenie przetargu PiB
- 10 maja 2017 r. otwarcie ofert
- 9 czerwca 2017 r. wybór najkorzystniejszej oferty firmy Rubau (ok. 479,1 mln zł.)
- 17 sierpnia 2017 r. podpisanie umowy
- 16 maja 2019 r. odstąpienie od umowy przez GDDKiA
- 26 lipca 2019 r. ogłoszenie przetargu na wybór nowego wykonawcy PiB
- 8 sierpnia 2019 r. uzyskanie decyzji ZRID
- 16 października 2019 r. otwarcie ofert
- 10 stycznia 2020 r. Minister infrastruktury zatwierdził aneks do Programu Inwestycji zwiększający wartość finansową tego projektu o 135 mln zł. Wybór najkorzystniejszej oferty firmy Polaqua (wartość ok. 457 mln zł)
Kolejne dwa odcinki S7 w realizacji
Lesznowola – Tarczyn Płn.
Wykonawca robót: IDS-BUD
2 października 2019 r. decyzja ZRID na odcinek B1 (wykonywane roboty: prace geodezyjne, wywóz drewna z wycinki, wykonywanie tymczasowych ogrodzeń, kontrola stanu oznakowania tymczasowej organizacji ruchu, przegląd środowiskowy)
30 grudnia 2019 r. decyzja ZRID na odcinek B2.
Tarczyn Płn. – obwodnica Grójca
Wykonawca robót: Mota-Engil
Decyzje ZRID: 13 listopada 2018r.; 21 i 27 grudnia 2018 r.; 7 stycznia 2019 r.
Wykonawca prowadzi roboty drogowe związane z rozbiórką nawierzchni, wykopami a także kontroluje stan oznakowania pionowego na terenie budowy.
Na południe bezkolizyjnie S7
Po wybudowaniu drogi S7 Warszawa – Grójec kierowcy zyskają nowy wyjazd z Warszawy w kierunku Krakowa. W efekcie podróżujący na południe kraju od Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego, a w przyszłości również do Krakowa, dojadą bezkolizyjną drogą ekspresową.
Źródło: www.gddkia.gov.pl
Bardzo dobra wiadomość. Oby nie trafił się wariat, który będzie miał jakieś ale.
Od Lesznowoli na południe czyli Wilcza Góra,Władysławów w niedzielę widziałem ogromne połacie wyciętych drzew czyli ta część jest już w „robocie”,wiec jeżeli ktoś chce zobaczyć jak wyglądają okoliczne wioski to ostatni gwizdek bo krajobraz i życie zdecydowanie tam się zmieni.
To jest odcinek B.
To chyba oczywiste skoro A zaczyna się dziś i gdy C jest bydowany jako pierwszy
„9 czerwca 2017 r. wybór najkorzystniejszej oferty firmy Rubau (ok. 479,1 mln zł.)” – oj, nie bardzo. Rubau miał robić za jakieś 220 mln i właśnie o pieniądze poszło. W nowym przetargu inwestor podniósł budżet na 320 mln i było to jak się w październiku okazało znacznie poniżej najtańszej oferty. Stąd konieczność „dosypania” 135 mln lub ogłoszenia nowego przetargu. W ostatnich dniach zapadła decyzja o wyborze tego pierwszego rozwiązania.
Jeszcze przez kilka lat po oddaniu S7 nikt na nią wjedzie przez węzeł Lesznowola, ponieważ nowo projektowana do połączenia z S7 obwodnica Lesznowoli DW721 gotowa jest tylko w mglistym zarysie. Mieszkańcom Piaseczna i Lesznowoli zostaną węzły Zamienie i Antoninów albo dalej Puławska.