PIASECZNO Niedługo miną dwa lata od rozpoczęcia przebudowy wiaduktu nad ulicą Puławską, na odcinku od Energetycznej do Syrenki. Miało to być preludium do poszerzenia Puławskiej o trzeci pas ruchu na odcinku 450 m. Mimo że nowy wiadukt już stoi, GDDKiA nadal nie zlikwidowała zwężenia na wjeździe do miasta
Pierwszym etapem poszerzenia Puławskiej o trzeci pas ruchu na odcinku od Energetycznej do Syrenki była przebudowa należącego do spółki PGNiG Termika wiaduktu kolejowego. Projekt całego zadania, włącznie z poszerzeniem drogi krajowej, przygotowała na swój koszt gmina Piaseczno. W maju 2019 roku ruszyły prace, które doprowadziły do wymiany wiaduktu na nowy i obniżenia przebiegającej pod nim jezdni. Zadanie to zostało zakończone ponad rok temu. Dlaczego zatem do tej pory Puławska nie została poszerzona o dodatkowy pas? Wszystko wskazuje na to, że przeszkodą był… brak pieniędzy.
– W drugiej połowie grudnia 2020 roku otrzymaliśmy środki finansowe na realizację tej inwestycji – informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA. – Obecnie przygotowujemy dokumentację do ogłoszenia przetargu na wybór wykonawcy (w systemie „buduj”) oraz na pełnienie nadzoru nad realizacją prac. Planowany termin wszczęcia postępowań to drugi kwartał tego roku. Szczegóły dotyczące terminów realizacyjnych zostaną wskazane po podpisaniu umowy z wykonawcą – dodaje.
Wynika z tego, że trzeci pas na odcinku Puławskiej od Energetycznej do Syrenki powstanie najwcześniej w drugiej połowie tego roku.
TW
Niech mi ktoś wyjaśni jaki jest sens „poszerzenia Puławskiej o trzeci pas ruchu na odcinku od Energetycznej do Syrenki”? No, poza tym że zwężenie zostanie przesunięte o 450m dalej….
Przecież to w żaden sposób nie poprawi sytuacji na tym odcinku, a wręcz pogorszy, ponieważ korek wynikający ze zwężenia zacznie się nakładać z korkiem wynikającym ze świateł na skrzyżowaniu z ul. Okulickiego! niewspominająca, że odległość między zwężeniem z trzech pasów a zwężeniem z dwóch pasów zmniejszy się ok dwukrotnie – i na odcinku ok 400m będą dwa zwężenia dodatkowo rozdzielone skrzyżowaniem…
Bredzisz Kierowco. Ma to taki sens że na następnym skrzyżowaniu ruch się już rozjeżdża ( w prawo, lewo, do centrum). Prosto na GK leci już tylko jakiś % pojazdów!
Chyba nigdy nie jeździsz z tego skrzyżowania na GK….. Ogarnij się!
„Niewspominająca” to głupoty gada pan Kierowca.
Od Syrenki w stronę skrzyżowania są już trzy pasy, także tutaj to poszerzenie Puławskiej przyda się na pewno. Szczególnie skręcającym w stronę Konstancina w Okulickiego. Zawsze szersza droga jest lepsza niż węższa jeśli są na niej korki takie jak na Puławskiej. To wstyd, żeby takie miasto jak Piaseczno nie potrafiło zadbać o normalny dojazd.
ALE kiedy pas po MERCEDESIE
Robią źle nie robią też źle co za ludzie…….
A kiedy droga dla rowerów?
pudrowanie trupa. jedyne co poprawi sytuację to bezkolizyjne skrzyżowania na DK79. Z DW721 na już.
No dokładnie!
Przebudowa tego skrzyżowania to radykalna zmiana (na lepsze) sytuacji drogowej w całym tym obszarze (i to z każdej strony, a nie tylko od Warszawy)!
A PRZESUWANIE ZWĘŻENIA nic nie da – przecież Puławska od samego Ursynowa MA TRZY PASY i co z tego? KORKI SĄ NA TRZECH PASACH i tyle z tego!
Kumulowanie zwężeń i nakładanie ich ze skrzyżowaniami da tylko taki efekt, że wspomnicie moje słowa z utęsknieniem 😛