KONSTANCIN-JEZIORNA Zarząd Transportu Miejskiego, we współpracy ze Światowym Związkiem Żołnierzy Armii Krajowej, przygotował warszawską „Patriotyczną grę komunikacyjną”, której celem jest zapoznanie z historią Armii Krajowej oraz historią konspiracji pracowników komunikacji miejskiej.
Gra odbędzie się w oparciu o tabliczki z kodami QR rozmieszczone w 123 miejscach pamięci Armii Krajowej oraz na przystankach komunikacji miejskiej. W grze umieszczone zostanie także miejsce pamięci zlokalizowane na terenie gminy.
Na czym polega gra?
Uczestnicy gry muszą dotrzeć, w dowolnej kolejności, środkami komunikacji miejskiej do wybranych miejsc pamięci. Trafić do nich można także wirtualnie, bez konieczności dojazdu, ale skutkuje to niższą oceną prawidłowych odpowiedzi.
Podczas gry punkty będą przyznawane m.in. za rejestrację przejazdów i udzielone poprawne odpowiedzi na pytania testowe. Wszystkie odpowiedzi na nie można znaleźć w opisach udostępnianych w miejscach pamięci. Uwaga – niektóre z opisów zawierają informacje o mało znanych wydarzeniach i bez zapoznania się z nimi nie jest możliwe udzielenie prawidłowych odpowiedzi.
Jak wziąć udział w patriotycznej grze komunikacyjnej?
Postępowanie przy faktycznym zwiedzaniu Miejsc Pamięci:
1. Wybrać Miejsca Pamięci i zaplanować jakimi środkami komunikacji miejskiej do nich dojechać.
2. Zainstalować w smartfonie lub tablecie aplikację do odczytywania QR kodów.
3. Zapoznać się z opisami wybranych Miejsc Pamięci, w tym z zamieszczonymi pytaniami testowymi.
4. Zarejestrować udział w grze (przed pierwszym przejazdem lub przed pierwszym odpowiadaniem na pytania testowe).
5. Rejestrować każdy przejazd środkami komunikacji miejskiej wykorzystując tabliczki z kodami QR rozmieszczone na przystankach lub bez wykorzystania tabliczek z kodami QR.
6. Odpowiadać na pytania testowe udostępniane z tabliczek z kodami QR umocowanymi w Miejscach Pamięci lub z zamieszczonego wykazu -> MIEJSCA PAMIĘCI ARMII KRAJOWEJ UWZGLĘDNIANE W GRZE.
7. Sprawdzić uzyskane punkty w „Rankingu”.
8. Odpowiedzieć na pytania testowe dot. działalności konspiracyjnej pracowników komunikacji miejskiej oraz wypełnić ankietę dot. niniejszej gry.
Postępowanie przy wirtualnym zwiedzaniu Miejsc Pamięci (przy takim zwiedzaniu nie są z natury rejestrowane przejazdy komunikacją miejską):
1. Wytypować Miejsca Pamięci.
2. Zapoznać się z opisami wybranych Miejsc Pamięci, w tym z zamieszczonymi pytaniami testowymi.
3. Otwierać strony internetowe z tabelki zamieszczonej w części MIEJSCA PAMIĘCI ARMII KRAJOWEJ UWZGLĘDNIANE W GRZE poprzez kliknięcie w obrazek umieszczony w ostatniej kolumnie.
4. Udzielać odpowiedzi na pytania testowe dotyczące Miejsc Pamięci, z zarejestrowaniem się w pierwszym Miejscu Pamięci.
5. Sprawdzić uzyskane punkty w „Rankingu”.
6. Udzielić odpowiedzi na pytania testowe dot. działalności konspiracyjnej pracowników komunikacji i wypełnić ankietę.
Zbieraj punkty, a zwyciężysz
Podczas udziału w Grze uczestnikom będą przyznawane punkty:
a) za podanie przy rejestracji wszystkich danych biograficznych – 10 pkt;
b) za każdy przejazd do Miejsc Pamięci komunikacją miejską – 3 pkt, będzie uwzględniane do 123 przejazdów, maksymalna liczba 369 punktów;
c) za rozwiązywanie testu dotyczącego Miejsca Pamięci (w każdym przypadku dolicza się za rozwiązywanie testu 2 punkty):
– zeskanowanej tabliczki umieszczonej w Miejscu Pamięci z zarejestrowaniem lokalizacji przy Miejscu Pamięci – za każdą prawidłową odpowiedź 3 pkt.
– z zeskanowanej tabliczki umieszczonej w Miejscu Pamięci z zarejestrowaniem lokalizacji w oddaleniu od Miejsca Pamięci – za każdą prawidłową odpowiedź 1 pkt.
– z podaniem środka przybycia (za wyjątkiem Internetu), ale bez zarejestrowania lokalizacji – za każdą prawidłową odpowiedź 1 pkt. |
– ze strony internetowej – za każdą prawidłową odpowiedź 1 pkt
d) za każdą prawidłową odpowiedź na 25 pytań testowych dotyczących działalności konspiracyjnej pracowników transportu z Warszawy podczas II wojny światowej – 3 punkty, e) za wypełnienie ankiety dotyczącej gry (co najmniej na pytania obowiązkowe) – 20 punktów;
f) za wpis do księgi gości 20 punktów;
g) po 3 punkty za każdą z 5 rekomendacji gry znajomym – razem 15 punktów.
Po zakończeniu zabawy będą weryfikowane pod względem formalnym punkty zarejestrowane automatycznie podczas gry. W szczególności nie będą uwzględniane punkty zarejestrowane za przejazdy, których celem nie były Miejsca Pamięci.
Jakie nagrody?
W zależności od liczby uzyskanych punktów przyznawane będą wirtualne odznaki: Złota, Srebrna lub Brązowa. 50 osób, które do 30 września 2017 r. uzyskają największe liczby punktów (co najmniej 1500, czyli co najmniej srebrną odznakę) otrzymają od organizatorów przypinki i koszulki z kodem QR gry, dyplomy i nagrody rzeczowe.
Oprócz klasyfikacji indywidualnej zostanie sporządzona klasyfikacja zespołowa, oparta o sumy uzyskanych punktów przez uczniów i studentów. Dziesięć najlepszych szkół i trzy najlepsze uczelnie otrzymają dyplomy i przypinki.
Kolejna klasyfikacja zespołowa będzie dotyczyć dzielnic, opierając się wyniki szkół i uczelni znajdujących się na obszarze dzielnicy. Trzy najlepsze dzielnice otrzymają dyplomy i przypinki.
Kiedy wręczenie nagród?
Wręczenie nagród nastąpi w październiku 2017 r. na IV piętrze budynku PAST przy ul. Zielnej 39 – dokładny termin zostanie podany na stronie gry z wyprzedzeniem. Podczas tej uroczystości będą wręczane nagrody indywidualne uczestnikom gry oraz zespołowe szkołom, uczelniom i dzielnicom.
Informacje dostępne na stronie gry: www.armiakrajowa.org.pl w zakładce PATRIOTYCZNA GRA KOMUNIKACYJNA.
źródło: konstancinjeziorna.pl