GÓRA KALWARIA/PRAŻMÓW Modernizacja linii kolejowej z Warszawy Okęcia nie zakończy się na Czachówku Południowym. PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę na przebudowę dwóch kolejnych odcinków tej żelaznej trasy, aż do Radomia
Na przygotowywane od lat inwestycje kolejarze wydadzą łącznie ponad 646 mln zł (w sumie modernizacja linii między stacjami Warszawa Okęcie i Radom będzie kosztowała około 1,8 mld zł). Efekt prac będzie bardzo widoczny.
– Na tej trasie czas przejazdu skróci się o około 60 minut z 2:15 do 1:15. Pasażerowie będą korzystać z wygodnych stacji i przystanków, dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. To oznacza ułatwienie dla tysięcy Polaków korzystających z kolei – mówił Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa podczas podpisania kontraktów z wykonawcami.
Na najbardziej interesującym nas odcinku między Czachówkiem Południowym a Warką (19,3 km) wymienione zostaną tory, urządzenia sterowania ruchem i rozjazdy. Cała linia kilkukrotnie zwiększy swoją przepustowość, co oznacza, że będzie przygotowana do obsługi większej liczby pociągów, jadących nawet z prędkością 160 km/h. W związku z tym na trasie zostaną unowocześnione wszystkie przejazdy kolejowe.
Prace na odcinku z Czachówka Płd. do Warki rozpoczną się w III kwartale 2018 r. (a odcinka z Warki do Radomia – w IV kwartale tego samego roku). Pierwszy fragment linii ma być oddany po modernizacji pod koniec 2020 roku, drugi – w połowie 2021 roku.
Piotr Chmielewski
o ile nie będzie opóznień 🙂