Wojewoda Mazowiecki Zdzisław Sipiera wczoraj wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, polegającej na budowie ok. 2 km fragmentu południowego wylotu trasy S7 Warszawa-Grójec. Decyzja Wojewody jest finalizacją zezwoleń dla odcinka C tej inwestycji. Długość odcinka C wynosi w sumie 7,9 km. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności. Inwestorem jest Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad.
Obecna decyzja Wojewody Mazowieckiego, zatwierdzająca projekt budowlany i zezwalająca na budowę, dotyczy części odcinka C (zadanie 3): od węzła „Tarczyn Północ” (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7.
Odcinek C będzie składał się z: 10 wiaduktów, 1 kładki dla pieszych oraz 2 przejść dla zwierząt. Odcinek ten o długości całkowitej około 7,9 km – od węzła Tarczyn Południe na odcinku ok. 4,5 km będzie przebiegać po starym śladzie do istniejącej obwodnicy Grójca. Droga będzie posiadała dwie jezdnie po 2 pasy ruchu. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa mazowieckiego w powiecie piaseczyńskim, grójeckim oraz na obszarze gminy Tarczyn i gminy Grójec. Wartość inwestycji to 203,5 mln zł.
Budowa Południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca jest podzielona na trzy odcinki (A, B, C). Całość zadania inwestycyjnego polegającego na budowie odcinka C to 7,9 km, realizowanego poprzez 4 zadania. Dotychczas Wojewoda Mazowiecki wydał trzy decyzje dla odcinka C: 13 listopada 2018 r. , 21 i 27 grudnia 2018 r.
Wojewoda wydaje decyzję ZRID na podstawie art. 35 Prawa budowlanego, sprawdzając m.in.:
- zgodność projektu budowlanego z wymaganiami ochrony środowiska (w szczególności określonymi w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i postanowieniem uzgadniającym warunki realizacji inwestycji),
- zgodność projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi,
- kompletność projektu budowlanego i posiadanie wymaganych opinii, uzgodnień, pozwoleń i sprawdzeń.
Niby wszystko OK ale…
Kawałek S7 od Warszawy do Grójca to niecałe 30km.
Ten kawałek podzielono na 3 odcinki – A,B,C
Każdy odcinek podzielony na kilka zadań.
Na każde zadanie oddzielne pozwolenie na budowę itp.
Biurokracja zamiast być ograniczana przekracza kolejne granice absurdu.