Yaris Cross, nowy subkompaktowy SUV Toyoty, spotkał się z ogromnym zainteresowaniem polskich kierowców. W ciągu 3 miesięcy przedsprzedaży Toyota otrzymała zamówienia na 1450 aut. Wersje hybrydowe stanowią 73 procent wszystkich zamówionych samochodów. Większość egzemplarzy – 61 procent – zarezerwowały osoby prywatne.
Na zaproszenie firmy Chodzeń, posiadającej salon Toyoty przy ul. Puławskiej 52 w Piasecznie i przy ul. Czerniakowskiej w Warszawie, mieliśmy okazję zobaczyć na żywo najnowszy model Toyoty – Yaris Cross. Pokaz przedpremierowy dla klientów się w niezwykłym miejscu jakim jest ogród restauracji Bez Słowa. Kameralny, mazurski klimat idealnie skomponował się z nowoczesnym designem crossovera. Kolejnego dnia stacja dealerska firmy CHODZEŃ zorganizowała prezentację modelu w Piasecznie co pozwoliło nam dokładnie przyjrzeć się nowej konstrukcji Yarisa i odkryć jego atuty. Już wróżymy mu ogromny sukces.
Najoszczędniejszy hybrydowy SUV Toyoty
Gama napędów Yarisa Cross obejmuje benzynowy silnik Dynamic Force 1.5 o mocy 125 KM, dostępny z manualną lub automatyczną skrzynią biegów oraz układ Hybrid Dynamic Force oparty na 3-cylindrowym silniku 1.5 i silniku elektrycznym, które mają łączną moc 116 KM. Samochód może mieć napędzane koła przednie lub być wyposażony w elektryczny napęd AWD-i, który wyróżnia Yarisa Cross na tle segmentu.
W tym rozwiązaniu układ hybrydowy jest wspierany przez silnik elektryczny napędzający tylne koła, co zapewnia bardzo dobrą przyczepność na śliskiej nawierzchni i ułatwia poruszanie się po nierównych drogach. Ponadto, elektryczny system AWD-i jest mniejszy i lżejszy niż mechaniczny napęd 4×4, dzięki czemu Yaris Cross Hybrid AWD-i zużywa mniej paliwa i emituje mniej CO2 niż jakikolwiek inny B-SUV z napędem na wszystkie koła.
Z danych homologacyjnych dla polskiego rynku wynika, że Yaris Cross jest najbardziej oszczędnym hybrydowym SUV-em Toyoty. Auto w wersji z napędem na przód zużywa od 4,4 l/100 km i emituje od 101 g/km dwutlenku węgla. Z kolei Yaris Cross Hybrid z napędem AWD-i zużywa od 4,7 l/100 km i generuje od 106 g/km CO2.
Pięć wersji wyposażenia Yarisa Cross.
Nowy Yaris Cross jest dostępny w wersjach Active, Comfort, Executive, uterenowionej Adventure i limitowanej Premiere Edition. Paleta opcji kolorystycznych jest bogata i obejmuje 9 lakierów oraz 12 dwukolorowych kombinacji z czarnym, złotym lub białym dachem.
Już w podstawowej wersji Active samochód ma pełny pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense najnowszej generacji. Poziom bezpieczeństwa podnosi także siedem poduszek powietrznych w standardzie, w tym poduszka centralna między przednimi fotelami.
Samochód w tej wersji jest też wyposażony w system multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali, Apple CarPlay™ i Android Auto™ oraz usługami łączności Toyota Connected Car. Ponadto kierowca ma do dyspozycji kolorowy 4,2-calowy ekran na tablicy wskaźników, elektryczne, podgrzewane lusterka, klimatyzację manualną lub automatyczną dla wersji hybrydowej, podłokietnik, a także światła LED do jazdy dziennej.
Odmiana Adventure jest jedną z trzech najwyższych wersji wyposażenia i podkreśla charakter Yarisa Cross jako prawdziwego SUV-a, który powstał z myślą zarówno o jeździe po mieście, jak i z dala od asfaltu. Yaris Cross Adventure jest dostępny wyłącznie z układem hybrydowym – napędzającym przednią oś lub z napędem AWD-i. Wyróżnia go dwukolorowe nadwozie, osłona przedniego i tylnego zderzaka, relingi dachowe, ciemnoszare, 18-calowe felgi aluminiowe, czarna podsufitka oraz dedykowana tapicerka z elementami skóry i złotymi przeszyciami. Auto otrzymało nowy system multimedialny Toyota Smart Connect z 9-calowym kolorowym ekranem dotykowym Full HD, który można wzbogacić o nagłośnienie
Firma Chodzeń jest stale rozwijającym się przedsięwzięciem rodzinnym. Wraz z upływem lat i dynamicznym rozwojem powstało pięć obiektów dealerskich w Polsce. Zadowolenie Klientów jest priorytetem, dlatego też firma Chodzeń zatrudnia grono wysoko wykwalifikowanych specjalistów z wieloletnią praktyką w branży motoryzacyjnej. Motto firmy to „jakość, pewność i wiarygodność”. Wdrażane na co dzień w życie, zaowocowało wieloma wyróżnieniami związanymi z jakością obsługi klientów. Firma szczyci się największą sprzedażą aut marki Toyota dla indywidualnych klientów w Polsce.
Z tego co pamiętam c-hr też się dobrze przedsprzedawała. Ciekawe czy yaris cross pobije ten wynik, bo zapowiada się, że tak będzie.
Ale będzie mieć branie jak wejdzie już normalnie do sprzedaży.