Uwaga! Zawieszenie Kursów SKM !

4

Z powodu powtarzających się utrudnień w ruchu przez stację Warszawa Zachodnia zarządca infrastruktury, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, podjął decyzję o czasowym zawieszeniu kursowania wybranych pociągów.

 

W związku z tym, od 15 do 17 marca włącznie, niżej wymienione pociągi SKM: Warszawska Szybka Kolej Miejska linii S40 zostaną odwołane w całej relacji.

  • S40 nr 99352 ze stacji Piaseczno (odjazd o godz. 5:55) do stacji Warszawa Główna,
  • S40 nr 99307 ze stacji Warszawa Główna (odjazd o godz. 7:21) do stacji Piaseczno,
  • S40 nr 99358 ze stacji Piaseczno (odjazd o godz. 8:55) do stacji Warszawa Główna,
  • S40 nr 99313 ze stacji Warszawa Główna (odjazd o godz. 10:25) do stacji Piaseczno,
  • S40 nr 99368 ze stacji Piaseczno (odjazd o godz. 13:52) do stacji Warszawa Główna,
  • S40 nr 99323 ze stacji Warszawa Główna (odjazd o godz. 15:19) do stacji Piaseczno,
  • S40 nr 99372 ze stacji Piaseczno (odjazd o godz. 15:52) do stacji Warszawa Główna,
  • S40 nr 99327 ze stacji Warszawa Główna (odjazd o godz. 17:24) do stacji Piaseczno.

4 KOMENTARZE

  1. Parodia!

    Najpierw czekanie, zwlekanie, wielokrotne przekładanie startu i teraz takie jaja…

    1. Brak przygotowanej infrastruktury – brak w nasypie tunelu zamiast przejazdu (np na wysokości Orężnej i Nadarzyńskiej), brak wiaduktu na drodze 721, do tego beznadziejny plan budowy połączenia między Jana Pawła II/Orężną a drogą 721 – nic to nie poprawi a wręcz pogorszy, wąskie gardło na trasie od Zachodniej do Służewca (po 1 torze w każdą stronę).
    Tyle uprzykrzania życia podróżującym przez lata i nikt nie pokusił się nawet o to, aby pomyśleć perspektywicznie i zabiegać chociaż o jeden dodatkowy peron w Piasecznie z torem odstawczym właśnie z myślą o połączeniach SKM.
    2. Beznadziejne trasy – po co mieszkańcom Piaseczna bezpośrednie połączenie z Wieliszewem, a docelowo z Zegrzem, Legionowo jako jeden z dwóch wariantów jeszcze można zrozumieć, S40 tylko do Głównej zamiast do Wschodniej. Przez takie chore plany i optymalizację opłacalności linii i wydłużanie jej trasy później są właśnie takie problemy jak teraz – z byle chwili opóźnienia w efekcie to opóźnienie rośnie.
    3. Jedna wielka fikcja – niby pociąg do Warszawy co 30 minut (i tak mało), ale tylko w tygodniu. W weekend tylko co godzinę. Gdyby trasa była krótsza (Warszawa – Piaseczno) to i częstotliwość mogłaby być większa.
    4. Dlaczego Gminy Piaseczno i Lesznowola, które dotują budżet ZTM/SKM potężnymi środkami samorządowymi nie mogą znajdować się w I strefie podobnie jak Konstancin-Jeziorna, Marki, Łomianki i Izabelin? Raptem 5 i 3 minuty od granicy Warszawy, a ceny biletów dużo wyższe. Może jednak warto byłoby pomyśleć nad I strefą chociaż dla samej SKM?

    Z tą Zachodnią pieprzą się i pieprzą jakby tam drugie Baranowo robili. Dworzec wiata po którym będzie hulał wiatr. Ten cały peron 9, a dokładnie jego odległość też „przemyślany” – nie ma co… Parodia!

  2. Parodia!

    Najpierw czekanie, zwlekanie, wielokrotne przekładanie startu i teraz takie jaja…

    1. Brak przygotowanej infrastruktury – brak w nasypie tunelu zamiast przejazdu (np na wysokości Orężnej i Nadarzyńskiej), brak wiaduktu na drodze 721, do tego beznadziejny plan budowy połączenia między Jana Pawła II/Orężną a drogą 721 – nic to nie poprawi a wręcz pogorszy, wąskie gardło na trasie od Zachodniej do Służewca (po 1 torze w każdą stronę).
    Tyle uprzykrzania życia podróżującym przez lata i nikt nie pokusił się nawet o to, aby pomyśleć perspektywicznie i zabiegać chociaż o jeden dodatkowy peron w Piasecznie z torem odstawczym właśnie z myślą o połączeniach SKM.
    2. Beznadziejne trasy – po co mieszkańcom Piaseczna bezpośrednie połączenie z Wieliszewem, a docelowo z Zegrzem, Legionowo jako jeden z dwóch wariantów jeszcze można zrozumieć, S40 tylko do Głównej zamiast do Wschodniej. Przez takie chore plany i optymalizację opłacalności linii i wydłużanie jej trasy później są właśnie takie problemy jak teraz – z byle chwili opóźnienia w efekcie to opóźnienie rośnie.
    3. Jedna wielka fikcja – niby pociąg do Warszawy co 30 minut (i tak mało), ale tylko w tygodniu. W weekend tylko co godzinę. Gdyby trasa była krótsza (Warszawa – Piaseczno) to i częstotliwość mogłaby być większa.
    4. Dlaczego Gminy Piaseczno i Lesznowola, które dotują budżet ZTM/SKM potężnymi środkami samorządowymi nie mogą znajdować się w I strefie podobnie jak Konstancin-Jeziorna, Marki, Łomianki i Izabelin? Raptem 5 i 3 minuty od granicy Warszawy, a ceny biletów dużo wyższe. Może jednak warto byłoby pomyśleć nad I strefą chociaż dla samej SKM?

    Z tą Zachodnią pieprzą się i pieprzą jakby tam drugie Baranowo robili. Dworzec wiata po którym będzie hulał wiatr. Ten cały peron 9 (dokładnie jego odległość) też „przemyślany” – nie ma co… Parodia!

  3. Do Młody. Bałagan jest bo plany były inne. SKM wg marszałka województwa P. STRUZIKA miała iść do Czachówek Południowy. Tam zaplanowano tor odstawczy i peron. Piaseczno nigdy nie miało mieć startowego peronu. Z mojego punktu widzenia to więcej szkody zrobiono nam poza Piasecznem. Zablokowano tor. Znowu wrócę do jazdy samochodem.

  4. do Młody mieszkaniec;
    Pana wpis rozpatruję na zasadzie indywidulanych odczuć. Ma Pan prawo je mieć!
    Ze zdecydowaną większością zaprezentowaną w tym długim opisie się nie zgadzam. Może dlatego, że już od ponad dekady mieszkam w Piasecznie na osiedlu Orężna i mam całkowicie inny punkt widzenia w niektórych sprawach!

    Tunel – wcześniej czy później musi powstać (Orężna – Nadarzyńska) – pewnie powstanie ale zejdzie z dekadę, jeśli wcześniej to będzie to miłą niespodzianką – w takich kategoriach to traktuję.

    Orężna/JPII – Kolejowa (Iwiczna) – Panie Starosto, Panie Burmistrzu – robić i nie oglądać się na nic. Mają Państwo już dotację na ten cel! Podłączenie osiedla Orężna do drogi 721 (tej nowej z wiaduktem to będzie super rozwiązanie – w przyszłości).
    Nowa droga 721 powstanie szybciej niż tunel a do tego momentu jakoś musimy z tego osiedla wyjechać dlatego ten łącznik na dzisiaj wydaje się bez sensu ale na jutro wszyscy, którzy są przeciwni schowają się z zaułku ze swoimi poglądami.

    SKM – super! wiem, że wcześniej też nie było źle ale SKM to zupełnie nowa jakość! – brzmi to dziwnie w obecnej sytuacji ale ja bym nie skupił się teraźniejszości ale na przyszłości. Być może za miesiąc zapomnimy o tych problemach! a gdy ruszy pełną parą Dworzec Zachodni to już w ogóle.

    linia S4 – super, że jest/będzie taka trasa bezpośrednia (do Zegrza) – człowiek nie samą pracą żyje, powinien mieć pasje.
    Poza tym fajnie by było jakby ta S4 miała połączenie nawet do Gdańska/Sopotu co godzinę;-) W czym to przeszkadza. Jak jadę do Warszawy to wysiądę w Warszawie jak jadę do Zegrza to w Zegrzu i to bezpośrednio. To taki wpis dla malkontentów, że ta S4 do Wieliszewa to bez sensu!

    Poza tym ta S4 ma fajną opcję Warszawa Młynów / II linia metra. można się szybko przesiąść jak komuś to pasuje.

    S40 – powinna być do Wschodniej i należy wszystko zrobić (w przyszłości), żeby ta linia została przedłużona. Warszawa Śródmieście / I linia Metra. Warszawa Wschodnia – Stadion! Oczywiście mój koncert życzeń to taki, że mogłaby nie tyle być do Warszawa – Wschodnia ale być przedłużona aż do Otwocka i pokrywać się z linią S1 (do Otwocka!) – nie wiem czy coś takiego w ogóle jest możliwe. Skoro linia S4 pokrywa się z linią S3 to może ta opcja z S40 mogłaby pokrywać się z S1 (w jej części). To są dywagacje na przyszłość a nie na teraz ale może warto to kiedyś lobbować/ Dla wygody!

    a teraz mój koncert życzeń; likwidacja autobusów 709 i podpięcie Piaseczna do warszawskiego tramwaju aż do Wilanowskiej. Mam nadzieję, że dożyję tej chwili. Nawet gdy tak będzie to pewnie nie skorzysta – ale kolejne pokolenie już tak. Jestem za i wiem, że ten projekt jest bardzo prawdopodobny.

    Co do Józefosławia, Lesznowoli, Zalesie Górnego, Czachówka, i innych miejscowości w kwestii podpięcia ich pod SKM się nie wypowiadam. Nie jestem mieszkańcem tych miejscowości. Każda sytuacja jest inna. Budżet jest inny. Możliwości techniczne są inne.

    Dziękuję za poświęcony czas.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię