Z powodu powtarzających się utrudnień w ruchu przez stację Warszawa Zachodnia zarządca infrastruktury, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, podjął decyzję o czasowym zawieszeniu kursowania wybranych pociągów.
W związku z tym, od 15 do 17 marca włącznie, niżej wymienione pociągi SKM: Warszawska Szybka Kolej Miejska linii S40 zostaną odwołane w całej relacji.
- S40 nr 99352 ze stacji Piaseczno (odjazd o godz. 5:55) do stacji Warszawa Główna,
- S40 nr 99307 ze stacji Warszawa Główna (odjazd o godz. 7:21) do stacji Piaseczno,
- S40 nr 99358 ze stacji Piaseczno (odjazd o godz. 8:55) do stacji Warszawa Główna,
- S40 nr 99313 ze stacji Warszawa Główna (odjazd o godz. 10:25) do stacji Piaseczno,
- S40 nr 99368 ze stacji Piaseczno (odjazd o godz. 13:52) do stacji Warszawa Główna,
- S40 nr 99323 ze stacji Warszawa Główna (odjazd o godz. 15:19) do stacji Piaseczno,
- S40 nr 99372 ze stacji Piaseczno (odjazd o godz. 15:52) do stacji Warszawa Główna,
- S40 nr 99327 ze stacji Warszawa Główna (odjazd o godz. 17:24) do stacji Piaseczno.
Parodia!
Najpierw czekanie, zwlekanie, wielokrotne przekładanie startu i teraz takie jaja…
1. Brak przygotowanej infrastruktury – brak w nasypie tunelu zamiast przejazdu (np na wysokości Orężnej i Nadarzyńskiej), brak wiaduktu na drodze 721, do tego beznadziejny plan budowy połączenia między Jana Pawła II/Orężną a drogą 721 – nic to nie poprawi a wręcz pogorszy, wąskie gardło na trasie od Zachodniej do Służewca (po 1 torze w każdą stronę).
Tyle uprzykrzania życia podróżującym przez lata i nikt nie pokusił się nawet o to, aby pomyśleć perspektywicznie i zabiegać chociaż o jeden dodatkowy peron w Piasecznie z torem odstawczym właśnie z myślą o połączeniach SKM.
2. Beznadziejne trasy – po co mieszkańcom Piaseczna bezpośrednie połączenie z Wieliszewem, a docelowo z Zegrzem, Legionowo jako jeden z dwóch wariantów jeszcze można zrozumieć, S40 tylko do Głównej zamiast do Wschodniej. Przez takie chore plany i optymalizację opłacalności linii i wydłużanie jej trasy później są właśnie takie problemy jak teraz – z byle chwili opóźnienia w efekcie to opóźnienie rośnie.
3. Jedna wielka fikcja – niby pociąg do Warszawy co 30 minut (i tak mało), ale tylko w tygodniu. W weekend tylko co godzinę. Gdyby trasa była krótsza (Warszawa – Piaseczno) to i częstotliwość mogłaby być większa.
4. Dlaczego Gminy Piaseczno i Lesznowola, które dotują budżet ZTM/SKM potężnymi środkami samorządowymi nie mogą znajdować się w I strefie podobnie jak Konstancin-Jeziorna, Marki, Łomianki i Izabelin? Raptem 5 i 3 minuty od granicy Warszawy, a ceny biletów dużo wyższe. Może jednak warto byłoby pomyśleć nad I strefą chociaż dla samej SKM?
Z tą Zachodnią pieprzą się i pieprzą jakby tam drugie Baranowo robili. Dworzec wiata po którym będzie hulał wiatr. Ten cały peron 9, a dokładnie jego odległość też „przemyślany” – nie ma co… Parodia!
Parodia!
Najpierw czekanie, zwlekanie, wielokrotne przekładanie startu i teraz takie jaja…
1. Brak przygotowanej infrastruktury – brak w nasypie tunelu zamiast przejazdu (np na wysokości Orężnej i Nadarzyńskiej), brak wiaduktu na drodze 721, do tego beznadziejny plan budowy połączenia między Jana Pawła II/Orężną a drogą 721 – nic to nie poprawi a wręcz pogorszy, wąskie gardło na trasie od Zachodniej do Służewca (po 1 torze w każdą stronę).
Tyle uprzykrzania życia podróżującym przez lata i nikt nie pokusił się nawet o to, aby pomyśleć perspektywicznie i zabiegać chociaż o jeden dodatkowy peron w Piasecznie z torem odstawczym właśnie z myślą o połączeniach SKM.
2. Beznadziejne trasy – po co mieszkańcom Piaseczna bezpośrednie połączenie z Wieliszewem, a docelowo z Zegrzem, Legionowo jako jeden z dwóch wariantów jeszcze można zrozumieć, S40 tylko do Głównej zamiast do Wschodniej. Przez takie chore plany i optymalizację opłacalności linii i wydłużanie jej trasy później są właśnie takie problemy jak teraz – z byle chwili opóźnienia w efekcie to opóźnienie rośnie.
3. Jedna wielka fikcja – niby pociąg do Warszawy co 30 minut (i tak mało), ale tylko w tygodniu. W weekend tylko co godzinę. Gdyby trasa była krótsza (Warszawa – Piaseczno) to i częstotliwość mogłaby być większa.
4. Dlaczego Gminy Piaseczno i Lesznowola, które dotują budżet ZTM/SKM potężnymi środkami samorządowymi nie mogą znajdować się w I strefie podobnie jak Konstancin-Jeziorna, Marki, Łomianki i Izabelin? Raptem 5 i 3 minuty od granicy Warszawy, a ceny biletów dużo wyższe. Może jednak warto byłoby pomyśleć nad I strefą chociaż dla samej SKM?
Z tą Zachodnią pieprzą się i pieprzą jakby tam drugie Baranowo robili. Dworzec wiata po którym będzie hulał wiatr. Ten cały peron 9 (dokładnie jego odległość) też „przemyślany” – nie ma co… Parodia!
Do Młody. Bałagan jest bo plany były inne. SKM wg marszałka województwa P. STRUZIKA miała iść do Czachówek Południowy. Tam zaplanowano tor odstawczy i peron. Piaseczno nigdy nie miało mieć startowego peronu. Z mojego punktu widzenia to więcej szkody zrobiono nam poza Piasecznem. Zablokowano tor. Znowu wrócę do jazdy samochodem.
do Młody mieszkaniec;
Pana wpis rozpatruję na zasadzie indywidulanych odczuć. Ma Pan prawo je mieć!
Ze zdecydowaną większością zaprezentowaną w tym długim opisie się nie zgadzam. Może dlatego, że już od ponad dekady mieszkam w Piasecznie na osiedlu Orężna i mam całkowicie inny punkt widzenia w niektórych sprawach!
Tunel – wcześniej czy później musi powstać (Orężna – Nadarzyńska) – pewnie powstanie ale zejdzie z dekadę, jeśli wcześniej to będzie to miłą niespodzianką – w takich kategoriach to traktuję.
Orężna/JPII – Kolejowa (Iwiczna) – Panie Starosto, Panie Burmistrzu – robić i nie oglądać się na nic. Mają Państwo już dotację na ten cel! Podłączenie osiedla Orężna do drogi 721 (tej nowej z wiaduktem to będzie super rozwiązanie – w przyszłości).
Nowa droga 721 powstanie szybciej niż tunel a do tego momentu jakoś musimy z tego osiedla wyjechać dlatego ten łącznik na dzisiaj wydaje się bez sensu ale na jutro wszyscy, którzy są przeciwni schowają się z zaułku ze swoimi poglądami.
SKM – super! wiem, że wcześniej też nie było źle ale SKM to zupełnie nowa jakość! – brzmi to dziwnie w obecnej sytuacji ale ja bym nie skupił się teraźniejszości ale na przyszłości. Być może za miesiąc zapomnimy o tych problemach! a gdy ruszy pełną parą Dworzec Zachodni to już w ogóle.
linia S4 – super, że jest/będzie taka trasa bezpośrednia (do Zegrza) – człowiek nie samą pracą żyje, powinien mieć pasje.
Poza tym fajnie by było jakby ta S4 miała połączenie nawet do Gdańska/Sopotu co godzinę;-) W czym to przeszkadza. Jak jadę do Warszawy to wysiądę w Warszawie jak jadę do Zegrza to w Zegrzu i to bezpośrednio. To taki wpis dla malkontentów, że ta S4 do Wieliszewa to bez sensu!
Poza tym ta S4 ma fajną opcję Warszawa Młynów / II linia metra. można się szybko przesiąść jak komuś to pasuje.
S40 – powinna być do Wschodniej i należy wszystko zrobić (w przyszłości), żeby ta linia została przedłużona. Warszawa Śródmieście / I linia Metra. Warszawa Wschodnia – Stadion! Oczywiście mój koncert życzeń to taki, że mogłaby nie tyle być do Warszawa – Wschodnia ale być przedłużona aż do Otwocka i pokrywać się z linią S1 (do Otwocka!) – nie wiem czy coś takiego w ogóle jest możliwe. Skoro linia S4 pokrywa się z linią S3 to może ta opcja z S40 mogłaby pokrywać się z S1 (w jej części). To są dywagacje na przyszłość a nie na teraz ale może warto to kiedyś lobbować/ Dla wygody!
a teraz mój koncert życzeń; likwidacja autobusów 709 i podpięcie Piaseczna do warszawskiego tramwaju aż do Wilanowskiej. Mam nadzieję, że dożyję tej chwili. Nawet gdy tak będzie to pewnie nie skorzysta – ale kolejne pokolenie już tak. Jestem za i wiem, że ten projekt jest bardzo prawdopodobny.
Co do Józefosławia, Lesznowoli, Zalesie Górnego, Czachówka, i innych miejscowości w kwestii podpięcia ich pod SKM się nie wypowiadam. Nie jestem mieszkańcem tych miejscowości. Każda sytuacja jest inna. Budżet jest inny. Możliwości techniczne są inne.
Dziękuję za poświęcony czas.