PIASECZNO Dwa dni temu burmistrz Daniel Putkiewicz i jego zastępca Robert Widz przedstawili stan realizacji inwestycji drogowych na terenie gminy
Na początku odbywającego się online spotkania burmistrz Putkiewicz przedstawił priorytety, jakimi kieruje się gmina ustalając plan inwestycji drogowych. Pierwszym jest bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu, zaś drugim eliminowanie „węzłów gordyjskich”, czyli miejsc nieprzyjaznych, takich w których tworzą się korki.
– Takich miejsc mamy na szczęście coraz mniej – podsumował burmistrz. – Trzeci priorytet to centrum miasta. Chcemy, żeby było ono przyjazne zarówno dla ruchu pieszego, jak i rowerowego. A właściwie, żeby nie było przeznaczone tylko dla samochodów, ale też innych uczestników ruchu.
Burmistrz podkreślił, że wśród priorytetów nie ma przepustowości ulic. Gminie nie chodzi o to, żeby „upchnąć” jak najwięcej samochodów w jak najkrótszym czasie.
– W naszej okolicy chcemy, aby było przede wszystkim bezpiecznie – podsumował.
– Samochodami, których cały czas przybywa, poruszamy się w kierunku Warszawy. Ale zaraz samochody w stolicy się po prostu nie zmieszczą. Dlatego chcemy wzmacniać transport zbiorowy.
Podczas spotkania przypomniano także, ile w tym roku gmina Piaseczno planuje wydać na drogi. Na same inwestycje i remonty zarezerwowano w budżecie 60 mln zł. Kolejne 13 milionów ma pójść m.in. na utrzymanie bieżące, frezowanie, poprawę bezpieczeństwa, oznakowanie i oświetlenie.
TW
1) Mam nadzieję, że w ramach priorytetu „centrum miasta” nie pojawią się tam znów drzewa w donicach?
Może też warto byłoby pozbyć się z tego centrum części kamienia i betonu i posadzić tam trochę żywych roślin. Na betonie kwiaty nie rosną (ani też nic się nie pożywi)…
2) Mam też nadzieję, że w ramach wzmacniania transportu zbiorowego pojawi się więcej autobusów linii „709” przy dworcu PKP. Jak już tak mamy ten transport wzmacniać, to najlepiej będzie, jak wszystkie autobusy tej linii będą docierały do dworca (tak, było jeszcze niedawno temu), a dla pragnących „szybkiej ścieżki” komunikacyjnej „bloków” z Warszawą zostanie stworzona nowa linia autobusowa. Będzie „wzmocnienie”.
Czym dalej czytam, tym większy banan na twarzy…
Ktoś tu wspomina o wzmacnianiu transportu zbiorowego? Huehue dobre, ubaw po pachy…
Pomijając wszystko inne to niech ktoś wytłumaczy w jaki sposób. W taki, że drogi na wsi są tak szerokie jak były, że robi się remonty, niby modernizuje, a krzyżówki jak były z ostrymi łukami tak nadal są. Projektuje się ciasne ronda… …i to wszystko pewnie z myślą o wzmacnianiu transportu drogowego, aby przegubowce z łatwością mogły się łamać…
Koncepcji wiecznie zakorkowanej Sienkiewicza też tylko pogratulować pogratulować. Po co uprzykrzać życie własnym mieszkańcom? Tylko po to żeby zamknąć drogę na ponad rok i położyć dokładnie w to samo miejsce nową nawierzchnię?