LESZNOWOLA/PIASECZNO PKP PLK cały czas pracują nad projektem torów aglomeracyjnych z Warszawy do Piaseczna z połączeniem do Konstancina-Jeziorny, co może wiązać się z likwidacją niektórych przejazdów kolejowych. Tymczasem kilka miesięcy temu rada ministrów przyjęła rządowy program budowy przystanków kolejowych. Na listę rezerwową trafiła Stara Iwiczna
W związku z planami budowy czwartego toru z Warszawy do Piaseczna oraz ewentualnego otwarcia dla ruchu pasażerskiego linii z Nowej Iwicznej do Konstancina-Jeziorny, PKP zleciły przygotowanie analiz technicznych inwestycji. Wynika z nich, że optymalnym rozwiązaniem jest likwidacja przejazdów kolejowych na obydwu trasach. Budując czwarty tor do Piaseczna, kolejarze chcieliby zlikwidować przejazd w ciągu ul. Krasickiego w Nowej Iwicznej, na którym non stop tworzą się korki. W tym miejscu miałby powstać wiadukt kolejowy (Krasickiego ma według tego założenia przebiegać pod linią kolejową). Ale to nie wszystko, PKP chciałoby także zlikwidować przejazd w ciągu ulicy Słonecznej w Starej Iwicznej. Nowa droga 721 ma przecinać linię kolejową po południowej stronie Słonecznej. W tym miejscu ma powstać wiadukt drogowy. Ciekawe plany dotyczą również ulicy Mleczarskiej w Piasecznie. Przejazd kolejowy w ciągu tej drogi, znajdujący się przy cmentarzu parafialnym, również ma zostać zlikwidowany. Mleczarska ma przechodzić pod linią kolejową biegnącą do Konstancina-Jeziorny. W tym rejonie miałby powstać także przystanek kolejowy.
– Nadal prowadzimy wewnętrzne uzgodnienia. Rozmawiamy też z organizatorami transportu publicznego i przewoźnikami dotyczące szczegółów oferty przewozowej – informuje PKP PLK. – Kluczowe jest, aby infrastruktura, którą chcemy stworzyć, odpowiadała potrzebom i planom organizatorów transportu. Jak już wszystko uzgodnimy, wówczas zaprezentujemy konkretne rozwiązania komunikacyjne mieszkańcom.
Tymczasem może to wcale nie być koniec zmian na tej trasie. Kilka miesięcy temu rada ministrów przyjęła uchwałę w sprawie ustanowienia „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”. Ustanawiając ogłoszony rok wcześniej program rząd chce zwiększyć lokalnym społecznościom dostęp do transportu kolejowego. Na ten cel przeznaczono w sumie 1 mld zł. Środki zostaną wykorzystane m.in. na wybudowanie lub zmodernizowanie przystanków kolejowych, a także sfinansowanie zadań związanych z dostępnością miejsc parkingowych dla podróżnych. Uwzględniono 355 lokalizacji w całej Polsce. Na liście podstawowej są 173 lokalizacje, a na rezerwowej – 182. W województwie mazowieckim na pewno zostanie zrealizowanych 15 projektów na łączną kwotę ponad 90 mln zł (żaden z terenu powiatu piaseczyńskiego). Na listę rezerwową trafiło 5 projektów o łącznej wartości ponad 15 mln zł. I tu już robi się ciekawiej, bo wśród nich są dwa zadania z terenu gminy Lesznowola. Mowa tu o budowie przystanku kolejowego w Starej Iwicznej (koszt przedsięwzięcia oszacowano na około 4,8 mln zł) oraz modernizacji istniejącego przystanku w Nowej Iwicznej (700 tys. zł). Na razie trudno jednak powiedzieć, czy inwestycje te doczekają się realizacji.
TW
Mieszkańcy Nowej Iwicznej woleli by puszczenia pociągów w tunelu pod ziemią. Byłoby dzięki temu ciszej i wygodniej. A linię do Siekierek najlepiej zlikwidować, skoro elektrociepłownia zmienia zasilanie z węgla na gaz. Jak już budować nowe tory, to lepiej metro do Kabat z odnogami do Piaseczna i Konstancina.
Wróć na ziemię z księżyca i pomyśl trochę marudo, zamiast robić z siebie nieudacznika;) A ja chciałbym mieć willę na wsi ze stacją metra w piwnicy, haha..;)
Sergio Muszyński z PIS mieszka teraz w gminie Lesznowola to może się zakręci koło tego?
Na to liczę. Ponieważ na niego głosuję to i wymagam!
Realizacja w 2090 roku. Nie uwierzę jak nie zobacze.
Nieprawda. Mieszkańcy Nowej Iwicznej woleli by Pociągi Dinozaury (Dino Pociągi) latające w kosmosie. Dzięki temu można by podróżować dalej od Lesznowoli. Ale z wyłączeniem Słonecznej, bo tam jest planowany Hyperloop kilometr dalej i ludzie mieszkają tam spokojni. Dlatego oczekują spokoju i słońca.
Dobrze by było gdyby był przystanek w Starej iwicznej – wtedy z niego korzystaliby ludzie ze Starej Iwicznej, z Piaseczna obok drogi 79 i z południowej Nowej Iwicznej.