Nad głowami mieszkańców lata coraz więcej samolotów. Wiemy dlaczego…

8

LESZNOWOLA/PIASECZNO Coraz częściej mieszkańcy podwarszawskich miejscowości narzekają na huk startujących z Okęcia samolotów i łamanie obowiązującej od pięciu lat ciszy nocnej. Tymczasem lotnisko Chopina bije kolejne rekordy jeśli chodzi o liczbę odprawianych pasażerów i… jeszcze się tym chwali


Okazuje się, że lotnisko Chopina ma jeszcze rezerwy, jeśli chodzi o przepustowość. W sierpniu stołeczny port odprawił blisko 2 mln pasażerów, pobito też dzienny rekord odpraw, bowiem w piątek 11 sierpnia do samolotów na Okęciu wsiadło blisko 68 tys. osób.
Wrzesień pod względem liczby podróżnych zwykle dorównuje miesiącom letnim, także z pewnością przekroczymy kolejną granicę – chwali się Stanisław Wojtera, prezes Polskich Portów Lotniczych. – Codziennie stajemy przed wyzwaniem pokonywania barier, ograniczających przepustowość lotniska. Prognozy wskazują wyraźnie, że w przyszłym roku będziemy osiągać kolejne rekordy w liczbie odprawionych pasażerów, a nie mamy już możliwości dostosowania infrastruktury do rosnącego ruchu. Lotnisko Chopina nie ma możliwości dalszego rozwoju, dlatego konieczne jest przeniesienie ruchu komercyjnego do Centralnego Portu Komunikacyjnego – uważa prezes.
Lotnisko Chopina osiągnęło praktycznie poziom pasażerów odprawianych w 2019 roku przed pandemią COVID-19. Od stycznia z warszawskiego lotniska skorzystało łącznie 12 205 631 podróżnych. Do najpopularniejszych kierunków rozkładowych należą Londyn, Paryż, Amsterdam, Frankfurt i Tel Awiw, zaś czarterowych – Antalya, Hurghada, Marsa Alam, Heraklion, Rodos. Od stycznia do sierpnia najwięcej pasażerów podróżowało na pokładach PLL LOT, Wizz Air i Lufthansy. Wśród przewoźników czarterowych prym wiedzie Enter Air, a za nim PLL LOT i Smartwings.

TW

8 KOMENTARZE

  1. Bardzo dobre wiadomości. Okęcie rozwija się, obsługuje coraz więcej lotów, pasażerów. Świetnie. Zamiast biadolić, że głośno, to warto szukać w tym pozytywów. U mnie też podchodzą do lądowania i startuję samoloty nad domem, ale zupełnie mi to nie przeszkadza. Więcej hałasu robią quady, crossy oraz nocne wyścigi aut po „tuningu”. To jest problem do rozwiązania.

  2. Dlaczego to dla Ciebie dobre wiadomości?
    Masz z tego cokolwiek poza hałasem i spalinami?

    Niech zabiorą to lotnisko do Radomia. Jest świetnie skomunikowane z Warszawą.
    Nie trzeba marnować kasy na CPK, które nigdy się nie zwróci.

    A w miejscu lotniska Okęcie mogła by powstać wielka dzielnica mieszkaniowa dla kilku milionów warszawiaków. Nie jakieś Mordory.

  3. Cwaniaki nakupowały mieszkań za pół ceny i teraz płacz że głośno. A jak w umowach mieli strefę podwyższonego hałasu to żaden się nie zainteresował, byleby taniej za metr było. Ot i taki umysł polaka.

  4. Lotnisko Okęcie jest starsze od większości budynków nad którymi przelatują samoloty. Tak więc większość osób kupująca, wynajmująca mieszkanie była świadoma obecności lotniska i przelatujących samolotów. Z tego też powodu wiele osób miało okazję kupić taniej mieszkanie.

    Osobiście, jestem przeciwnikiem ciszy nocnej na lotnisku Okęcie, która w znaczący sposób ograniczyła loty we wszystkie dni tygodnia między godz. 23:30 a 5:30. Bardzo chętnie skorzystałbym z możliwości taniego latania w nocy.

  5. Zamieszkaliście w okolicach lotniska i aglomeracji, więc nie narzekajcie. Ja też cieszę się z rozwoju i bliskości infrastruktury. Jeśli komuś przeszkadzają samoloty, to ten ktoś ma problem ze sobą.

  6. Lotów w ostatnim czasie jest bardzo dużo. Codziennie między godz. 19 a 23 ląduje ponad 150 maszyn, momentami co 30 sekund ląduje samolot. Na pograniczu Chylic i Konstancina jest po prostu nie do wytrzymania. Czy w sprawie łamania norm hałasu i ciszy nocnej jest jakiś ciąg dalszy ? Czy jest jakaś zorganizowana inicjatywa, do której można dołaczyć ?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię