Postawili słupki pośrodku pobocza. Rozwiązanie irytuje kierowców

4

PIASECZNO W tym roku GDDKiA poprawiała pobocza wzdłuż drogi 79 od Żabieńca do Kątów. Zostały one nieco zwężone, a pośrodku ustawiano słupki kilometrowe. – Utrudniają one zjechanie na bok w razie awarii samochodu oraz uniemożliwiają przejazd pojazdom uprzywilejowanym – uważa pan Józef, mieszkaniec Pilawy. – Poza tym, przez te słupki, pług nie może odśnieżyć boków drogi…


Pobocza wzdłuż krajowej 79-tki zostały wykorytowane i wysypane tłuczniem. Dzięki temu są równe, co podnosi bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i pieszych. Niedogodnością jest to, że zostały przy okazji nieco zwężone, a pośrodku, w niewielkiej odległości od jezdni, GDDKiA ustawiła drogowe słupki kilometrażowe.
– Teraz pług nie odśnieżą już poboczy – skarży się pan Józef. – Teraz praktycznie nie da się nimi przejść czy przejechać rowerem. To spora niedogodność…
Ale to nie wszystko. Na zaśnieżone pobocze trudno jest zjechać nawet samochodem osobowym, bo nie do końca widać, gdzie zaczyna się rów.
– Ciężarówką jest to praktycznie niemożliwe – dodaje nasz czytelnik. – Latem jest lepiej, ale teraz mamy zimę.
GDDKiA stoi na stanowisku, że słupki kilometrażowe zostały ustawione zgodnie z projektem przebudowy poboczy. Nie udało się nam dowiedzieć, czy jest możliwe ich przestawienie.

Poniżej zamieszczamy stanowisko GDDKiA, które otrzymaliśmy już po opublikowaniu artykułu:

„Wykonany remont poprawił komfort korzystania z poboczy (dla ruchu pieszych i czasowego zatrzymania się pojazdów – pobocza nie służą
do wyprzedzania, omijania oraz nie są parkingiem dla samochodów), a
także poprawił odwodnienie DK79. Wszystkie zamontowane elementy BRD
są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej
z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Zgodnie z Zarządzeniem
Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad DK79 na odcinku
Warszawa – Góra Kalwaria utrzymywana jest w II Standardzie zimowego
utrzymania dróg, a co za tym idzie jezdnia jest odśnieżona, a
śliskość jest likwidowana z łącznic i utwardzonych poboczy w czasie
od 4 do 6 godzin od ustania opadów śniegu.”

TW

4 KOMENTARZE

  1. Też to widziałem od 2 miesięcy. Chyba chodziło im o ochronę poboczy, takie ładne, co roku nie trzeba poprawiać, jedyna takie miejsce w Polsce.

  2. no to rzeczywiście zirytowani kierowcy bo nie ma gdzie zostawić zepsutego auta, normalnie tak się psują że cale pobocza zastawione…;)
    Przecież słupki nie są co 2 metry;)
    Mnie bardziej irytuje 95% kierowców z nowy aut jadących we mgle bez świateł, lub na skrzyżowaniu jak kręci kierownicą by skręcić to przy okazji zaczepi o dzwignię kierunków…
    nie wspominając o kierowcach BMW nie potrafiących włączyć innych świateł jak przeciwmgielne;)
    A słupki w czym niby mają przeszkadzać;)

  3. De*#l projektował tą przebudowę, a niewiele mądrzejszy wykonywał… Jak zgłaszałam uwagi do Sołtysa Żabieńca lub do Gminy, to nie chcieli nawet w GDDKiA zapytać…
    Samochody może się nie psują, ale jak mają dojechać rowerzyści, żeby korzystać z tych wspaniałych podwójnych ścieżek rowerowych w mieście Gminnym?

  4. Artykuł pt. „Postawili słupki pośrodku pobocza. Rozwiązanie irytuje kierowców” z dnia 27.12.2021r. autora p. Tomasza Wojciuka jest nieprecyzyjny i może wprowadzać w błąd czytelnika. Ponadto nie jest wyjaśnieniem dlaczego słupki prowadzące U-1a są ustawione na środku pobocza DK79 pomiędzy Piasecznem a Górą Kalwarią. Brakuje w artykule wypowiedzi zarządcy drogi, czyli GDDKiA. Autor artykułu nie dołożył należytej staranności w pozyskaniu merytorycznej informacji.

    Stanowisko GDDKiA:
    Wykonany remont poprawił komfort korzystania z poboczy (dla ruchu pieszych i czasowego zatrzymania się pojazdów – pobocza nie służą do wyprzedzania, omijania oraz nie są parkingiem dla samochodów), a także poprawił odwodnienie DK79. Wszystkie zamontowane elementy BRD są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie). Zgodnie z Zarządzeniem Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad DK79 na odcinku Warszawa – Góra Kalwaria utrzymywana jest w II Standardzie zimowego utrzymania dróg, a co za tym idzie jezdnia jest odśnieżona, a śliskość jest likwidowana z łącznic i utwardzonych poboczy w czasie od 4 do 6 godzin od ustania opadów śniegu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię