PIASECZNO Od poniedziałku 4 października zmieni się organizacja ruchu na odcinku ulicy Puławskiej od Energetycznej do Okulickiego, co jest związane z planowanym poszerzeniem drogi o dodatkowy pas ruchu w każdą stronę
W pierwszym etapie prac wykonawca przebudowy, firma Strabag zbuduje przewiązki w pasie rozdziału, by później móc przełożyć ruch z jednej jezdni na drugą. Pierwsza przewiązka będzie zlokalizowana za skrzyżowaniem z ul. Energetyczną, zaś druga przed skrzyżowaniem z ul. Okulickiego (jadąc w stronę Góry Kalwarii). W miejscu wykonania robót, na odcinku ok. 60 metrów, zawężony będzie lewy pas ruchu i obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 60 km/h.
Poszerzenie do trzech pasów ruchu 350-metrowego odcinka Puławskiej od Energetycznej do Syrenki w obydwu kierunkach ma zająć wykonawcy do 9 miesięcy (z wyłączeniem przerwy zimowej).
– Niedługo chcemy też ogłosić przetarg na wybór projektanta, który przygotuje koncepcję rozbudowy drogi 79 od Piaseczna do Kątów (gm. Góra Kalwaria) i uzyska decyzję środowiskową – informuje GDDKiA. – Po rozbudowie droga będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Wybudowane zostaną węzły i skrzyżowania, drogi do obsługi przyległego terenu, ciągi pieszo-rowerowe, obiekty inżynierskie, w tym przejścia dla zwierząt, zabezpieczenia akustyczne. Przebudowane zostanie też oświetlenie, odwodnienie i infrastruktura podziemna.
TW
„Poszerzenie do trzech pasów ruchu 350-metrowego odcinka Puławskiej od Energetycznej do Syrenki w obydwu kierunkach ma zająć wykonawcy do 9 miesięcy (z wyłączeniem przerwy zimowej)”
================================
Czyli z włączeniem przerwy zimowej co najmniej rok.
Rozumiem, że gdyby „poszerzenie do trzech pasów ruchu” odbywało się na odcinku 1 km, to trwałoby to przynajmniej 3 lata?
„Karakorum Highway łączy Pakistan i Zachodnie Chiny, ma 1300 km i jest najwyżej położoną utwardzoną międzynarodową drogą na świecie. W Chinach nazywana jest „autostradą przyjaźni’, a ze względu na wysokość oraz bardzo trudne warunki w jakich była budowana określano ją też „ósmym cudem świata”. Wysokość jest faktycznie imponująca – jej najwyższym punktem jest Przełęcz Khunjerab (4693 m), jest to zarazem najwyżej położone utwardzone międzynarodowe przejście graniczne na świecie. Karakorum Highway jest wspólnym dziełem Pakistanu i Chin, jej budowa trwała 20 lat”
Bez komentarza.
A starostwo chce przebudowywać skrzyżowania na dk79, teraz kolejna modernizacja poboczy. Jedno i drugie może potrzebne ale czy zasadne w perspektywie rozbudowy drogi.
Nieswoje pieniądze wydamy i jeszcze się ogrzejemy przy blasku fleszy przy otwarciu nowego ronda.
To tzw pracę pozorujące. Jak się chce komuś dać pieniądze to jest pomysł na tzw. prace modernizacyjne. Zgadzam się że operują nie swoimi pieniędzmi.