Weryfikacja systemów bezpieczeństwa w tunelu pod Ursynowem. Czasowe zmiany w ruchu

0

W tym tygodniu będą przeprowadzane testy systemu radiokomunikacji w tunelu pod Ursynowem. W związku z tym nastąpi czasowe wyłączenie z ruchu części jednego pasa.

 

W nocy z piątku na sobotę (8-9 kwietnia) Komenda Stołeczna Policji przeprowadzi testy systemu radiokomunikacji w tunelu. W związku z tym, w nawie w stronę Terespola wyłączony z ruchu zostanie prawy pas. To rutynowa kontrola, która odbywać się będzie kilka razy w roku. Wszelkie działania służb ratowniczych są prowadzone, by weryfikować na bieżąco poprawność działania systemów oraz zapewnić bezpieczeństwo użytkowników.

Non stop monitorujemy sytuację w tunelu

24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu pracownicy Centrum Zarządzania Tunelem (CZT) kontrolują sytuację w tunelu. Do dyspozycji mają podgląd z 134 kamer zamontowanych wewnątrz i na wlotach obiektu. Wizyjny system dozoru posiada funkcję automatycznego wykrywania określonych zdarzeń, np. pojawienie się pieszego, zatrzymanie pojazdu lub jazdę pod prąd. Algorytmy są w stanie identyfikować, monitorować i zgłaszać sytuacje oraz obiekty mogące stanowić potencjalne ryzyko wypadku lub pożaru. Dostęp do monitoringu, oprócz naszego CZT, mają również Komenda Stołeczna Policji oraz Centrum Bezpieczeństwa m.st. Warszawa.
Obiekt jest wyposażony w system zasilania podstawowego i awaryjnego, oświetlenie podstawowe, awaryjne i ewakuacyjne. W układzie wentylacji zamontowany jest system pomiaru stężenia tlenku węgla i tlenku azotu. Automatycznie kontrolowana jest widoczność w tunelu, a czujniki wykryją i zasygnalizują pożar. Obiekt pod Ursynowem wyposażony jest w system punktów alarmowych, komunikacji radiowej służb ratowniczych i porządkowych. W tunelu znajdują się również hydranty przeciwpożarowe, odwodnienie, kanalizacja deszczowa, przeciwpożarowa i drenażowa.
Wzdłuż ścian tunelu znajdują się chodniki, które w razie potrzeby będą ciągami ewakuacyjnymi. Co 250 metrów ulokowano też przejścia pomiędzy nawami tunelu, a informację o odległości do tych przejść znajdziemy na tablicach oświetlenia awaryjnego

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię