PIASECZNO PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziały, że do połowy roku ruszą z wyborem wykonawcy modernizacji linii średnicowej
Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK informuje, że w drugim kwartale tego roku zostanie ogłoszony przetarg na przebudowę Dworca Zachodniego. Stanie się on bowiem nowoczesnym węzłem przesiadkowym, z tego też względu powstanie tunel pod torami kolejowymi, którym będzie przebiegała trasa nowa tramwajowa z Woli do Wilanowa. Prace mają rozpocząć się na przełomie tego i następnego roku i zakończyć pod koniec 2022 roku. Warszawa Zachodnia obsługuje około 1000 pociągów na dobę i będzie dostosowana do rosnącego zainteresowania pasażerów. Stworzone zostaną nowe możliwości połączeń Szybką Koleją Miejską na linii Piaseczno – Legionowo.
W drugiej kolejności na linii średnicowej będą modernizowane Warszawa Wschodnia, następnie stacja Powiśle, Warszawa Śródmieście i Warszawa Centralna.
– Najważniejsza i największa przebudowa będzie przeprowadzona na przystanku Warszawa Śródmieście, który planujemy zamienić na stację. Tutaj zamiast dwóch torów będą cztery tory, po dwa w każdym kierunku – tłumaczy prezes PKP PLK. Warszawa Śródmieście, to potężny węzeł, który w 2017 roku obsłużył 19,4 mln pasażerów!
Dzięki zakrojonym na szeroką skalę pracom przepustowość linii średnicowej na odcinku od Warszawy Wschodniej do Warszawy Zachodniej zostanie zwiększona z 14 do 24 pociągów na godzinę, co oznacza, że będzie nią można przewieźć o połowę więcej pasażerów.
Wizualizacje: PKP PLK SA
Artykuł mówi o samych korzyściach. A gdzie te tytułowe utrudnienia?
Zgadnij 😉