Trasa ta ma połączyć Górę Kalwarię i Czersk z Warszawą, a docelowo również z Nowym Dworem Mazowieckim. Planowane jest również jej przedłużenie na południe. Projekt ten, zaplanowany na realizację do 2030 roku, budzi duże nadzieje wśród miłośników rowerowych wypraw.
W Górze Kalwarii pojawiła się wstępna propozycja dotycząca trasy, która po zjeździe z wału będzie prowadzić przez fragmenty ulic Lipkowskiej, ks. Sajny oraz św. Antoniego. Po przekroczeniu obwodnicy szlak ponownie wróci na wały. Taki układ trasy ma zapewnić wygodny i bezpieczny przejazd przez miasto, integrując szlak z lokalną infrastrukturą drogową.
Co ważne, prace nad własnymi odcinkami EuroVelo prowadzą również inne województwa, takie jak podlaskie i świętokrzyskie, co oznacza, że w przyszłości rowerzyści będą mogli przemierzać setki kilometrów tras w całej Polsce. Szlak Blue Valley jest więc częścią szerszej, ogólnokrajowej sieci rowerowej, która ma szansę na rozwój na międzynarodową skalę.Nowa trasa rowerowa nie tylko wzmocni turystykę rowerową w regionie, ale również ułatwi codzienne dojazdy do pracy i szkoły, a także integrację komunikacyjną gmin położonych wzdłuż Wisły.
0 0
Blu Walej... Jak to pięknie brzmi, tak amerykańsko.
...pozwoli na efektywne połączenie kluczowych miast regionu. ...
..ułatwi codzienne dojazdy do pracy i szkoły,...
...a także integrację komunikacyjną gmin położonych wzdłuż Wisły. .... :)))