Program pobytu doskonale wpisywał się w cel edukacyjny szkoły, jakim jest wdrażanie metody CLIL (nauczanie przedmiotowo-językowe). Każdy dzień spędzony w malowniczej Toskanii był wyjątkową, pełną emocji lekcją historii, sztuki, przyrody i języka angielskiego. Uczniowie mieli okazję w niecodzienny sposób poznawać kulturę i dziedzictwo włoskich miast.
W Poppi uczestnicy odwiedzili średniowieczny zamek oraz zabytkową bibliotekę Rilliana, w której znajduje się m.in. manuskrypt Boskiej komedii Dantego. Niezapomnianym przeżyciem była wyprawa przez park narodowy Foreste Casentinesi do sanktuarium św. Franciszka – pełna wyzwań i współpracy w polsko-włoskich grupach.
Kolejną atrakcją była gra terenowa inspirowana powieścią Dana Browna Inferno. Uczniowie, niczym bohaterowie „Kodu da Vinci”, rozwiązywali zagadki związane z najważniejszymi zabytkami Florencji: Palazzo Vecchio, mostem Ponte Vecchio, Duomo, Palazzo Pitti oraz Ogrodami Boboli.
W Arezzo natomiast uczniowie zostali zaproszeni do udziału w "turnieju odkrywania historii", poznając tajemnice m.in. Bazyliki San Francesco, Kościoła Santa Maria della Pieve, Piazza Grande oraz Twierdzy Medyceuszy. Zwieńczeniem każdego dnia była degustacja lokalnych specjałów włoskiej kuchni.
Wizyta w Poppi przyniosła wiele radości zarówno uczniom, jak i nauczycielom. Była to cenna okazja do międzynarodowej współpracy, wymiany doświadczeń oraz doskonalenia umiejętności językowych. Kontynuacją projektu będą działania online oraz rewizyta uczniów z Włoch, zaplanowana na czerwiec.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz