Kilka lat temu rozpoczęły się prace nad koncepcją przebudowy Karczunkowskiej. Określono wstępnie, że szerokość pasa drogowego ma wynieść 20 m, a szerokość pasa ruchu - 3,25 m. Po obu stronach jezdni miałby znaleźć się chodnik, a po stronie południowej - dodatkowo ścieżka rowerowa o szerokości 2,5 m. Karczunkowska zyskałaby także zatoki autobusowe, przejścia dla pieszych z azylem i nowe oświetlenie. Przebudowa miałaby nie tylko poprawić warunki ruchu, ale też podnieść bezpieczeństwo. O tę inwestycję od lat zabiegają zarówno gmina Lesznowola, jak i dzielnica Ursynów (droga podlega pod Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie). Dwa lata temu dzielnica Ursynów przekazała Stołecznemu Zarządowi Rozbudowy Miasta 600 tys. zł na prace przygotowawcze. Zaapelowano także do władz Warszawy o umieszczenie inwestycji w WPF-ie. W połowie ubiegłego roku miasto ogłosiło przetarg na wykonanie projektu przebudowy Karczunkowskiej. Zakładał on przygotowanie dokumentacji do połowy 2024 roku. Przetarg jednak anulowano. Teraz został ogłoszony kolejny, w którym termin graniczny przygotowania pełnej dokumentacji umożliwiającej realizację zadania określono na rok 2025. To oznacza odsunięcie w czasie tej jakże ważnej inwestycji o kolejny rok. W najlepszym razie samochody pojadą zmodernizowanym odcinkiem Karczunkowskiej dopiero za cztery lata.TW
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz