Planowana trasa obejmie budowę nowoczesnej drogi o dwóch jezdniach z dodatkowymi jezdniami serwisowymi, umożliwiającymi obsługę ruchu lokalnego. Projekt przewiduje również:
Całkowita długość nowego odcinka to około 10 kilometrów, z czego około 1 kilometr obejmuje kluczowy węzeł z drogą ekspresową S7.
Nowa arteria przebiegać będzie przez teren trzech jednostek samorządowych:
Gmina Raszyn (Sękocin Nowy) – ok. 1,1 km,
Gmina Lesznowola – ok. 8,4 km,
Gmina Piaseczno – ok. 0,5 km.
To właśnie gmina Lesznowola stanowi największy odcinek inwestycji i skorzysta najbardziej na uporządkowaniu ruchu oraz zmniejszeniu natężenia tranzytu przez lokalne miejscowości.
W ramach inwestycji powstanie lub zostanie przebudowanych siedem kluczowych skrzyżowań:
Zmiany te mają nie tylko usprawnić ruch, ale również znacząco poprawić bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców.
Co dalej?
Jak podkreślił poseł Piotr Kandyba, kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji. Pozytywna decyzja ZRID otwiera drogę do finalnego rozpoczęcia prac — tych, na które mieszkańcy czekają od lat.
Budowa obwodnicy Lesznowoli ma szansę stać się jedną z najważniejszych inwestycji drogowych na południe od Warszawy, odciążając lokalne miejscowości i usprawniając komunikację w całym regionie.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz