Radni mówią „nie” planowanemu przebiegowi Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej

15

POWIAT Podczas sesji rady powiatu radni sprzeciwili się zaproponowanemu przez rząd przebiegowi Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej uznając, że został on narzucony bez konsultacji z lokalnymi samorządami


Trasa, łącząca Warszawę z Centralnym Portem Komunikacyjnym w gminie Baranów, ma przebiegać przez cztery gminy powiatu piaseczyńskiego: Piaseczno, Prażmów, Tarczyn oraz Górę Kalwarię, a także przez Chojnowski Park Krajobrazowy i inne obszary chronione. Rządowym propozycjom sprzeciwiło się 21 z 28 radnych. Jednocześnie rada uznała, że najbardziej odpowiedni byłby przebieg OAW po trasie lub wzdłuż trasy drogi krajowej nr 50 wraz z towarzyszącą siecią węzłów, zjazdów i powiązań komunikacyjnych z drogami wojewódzkimi i powiatowymi. Radni zadeklarowali gotowość do współpracy na każdym etapie planowania inwestycji oraz przy poszukiwaniu najlepszych rozwiązań, pozwalających uwzględnić zarówno strategiczne potrzeby infrastrukturalne CPK, jak i lokalne interesy mieszkańców powiatu piaseczyńskiego. Rada zawnioskowała też o przesunięcie planowanego ciągu poza obszar powiatu piaseczyńskiego.

TW

15 KOMENTARZE

    • Wskaż miejsce, gdzie ludzie nie mają domów i pól…. Rozumiem, że najlepszym miejscem na obwodnice byłby Księżyc….?

    • Jak sama nazwa wskazuje jest to droga krajowa. Czego oczekujesz w momencie, gdy tam mieszkasz? Skoro jest to droga krajowa to trzeba liczyć się z tym, że może zostać poszerzona, zmodyfikowana w taki sposób aby spełniała swoją rolę, a oczekiwania by tworzyli kolejną główną drogę zajmując przy tym jeszcze większą powieszchnię osób tam mieszkających jest zwykłą hipokryzją.

    • Wiadomo, lepiej przez sam środek parku krajobrazowego. To się skończy jak Rospuda. Widać PIS już zapomniał jak tam nabroił. Trochę poszanowania dla prawa i środowiska by się przydało.

  1. Cyt. ,,…a także przez Chojnowski Park Krajobrazowy i inne obszary chronione…” to jest jakiś żart? Chojnowski Park Krajobrazowy obszarem chronionym? Przecież jeszcze z 2-3 lata i ten las będzie wycięty w pień!!! Teraz leśnicy zostawiają jedyni nie wykarczowany pas zieleni przy drogach, aby nie bulwersować mieszkańców. Jednak z okien samolotów podchodzących do lądowania na Okęcie, doskonale widać skalę zagłady lasów Chojnowskich…. Niemcy po 1939r. swymi grabieżami takich spustoszeń nie zrobili!!!

    • Ochronie podlega krajobraz leśny. Lasów zagospodarowanych. Wycięte powierzchnie, później sadzone młodym lasem są elementem lasów zagospodarowanych. Może lepiej się dowiedzieć czegoś w nadleśnictwie o powodach takiego rozmiaru wycinek?

  2. Każdy by chciał super drogę byle by była na działce sąsiada…. Najlepiej nic nie budować i stójcie dalej w korkach i narzekajcie;)
    Po co to wieczne narzekanie???
    Ja się cieszę że powstają nowe drogi. Często lepiej się jeździ u nas jak po Niemczech, gdzie autostrady już się sypią….

    • „Nasze autostrady wyprzedziły ich autostrady” trollu z Nowogrodzkiej? Wasza propaganda jest tak tępa, że aż zęby bolą. A co do nowej trasy, to jak zwykle *** – byle jak, bez zastanowienia, ważne żeby znajomi się nachapali. Klasyczny tupolewizm tej ekipy.

  3. Zamiast konstruktywnych wniosków i sensownych decyzji jest negacja wszystkiego. Efekt będzie taki że nikt nie będzie patrzył na to co rada mówi bo tak naprawdę nic nie mówi sensownego. Tu nikt ich nie pytał czy chcą tą drogę tylko gdzie. A argument z parkiem jest lekko dziwny- to jest zwykły las gospodarczy, co widać po skali wycinki tam prowadzonej, z kilkoma ciekawymi miejscami, więc chroniąc te miejsca nie traci się nic prócz takiego samego lasu jak gdziekolwiek indziej. Mieszkam tu, jestem często w lesie i widzę jak to wygląda. Powiat i gmina infrastruktury nie zapewniaja i innym też nie chca pozwolić. Szkoda tylko że ma to być autostrada a nie ekspresowa- mniej węzłów. Może zmianą tego powinni się zająć radni żeby coś zrobić dla mieszkańców.

  4. Radni jak i inni co to krzyczą, żeby DK50 przerobić na autostradę nie mają pojęcia z czym to się wiąże. Po pierwsze to węzły na autostradzie są co minimum 15km. To oznacza węzeł w okolicach Góry Kalwarii, a następny w okolicach Kołbieli. Obwodnica Góry Kalwarii jest zaprojektowana jako droga klasy GP i nie da się jej przerobić na autostradę. Taniej, prościej, mniej utrudnień będzie wybudować nową drogę w nowym śladzie, a starą zostawić dla ruchu lokalnego.

    • Widzę, że pisowskie trolle najbardziej zadowolone będą jak autostrada przetnie piaseczyński rynek na pół. To nic, że DK50 na już swój ślad wśród łąk i można przy drobnych korektach poprowadzić nową drogę z dala od zabudowań. Najważniejsze to dowalić mieszkańcom Piaseczna, bo nie chcą uznać przewodniej roli jedynej słusznej partii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię