Co dalej z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej?

12

POWIAT PIASECZYŃSKI Przez ostatnie dwa lata w gminach powiatu piaseczyńskiego i nie tylko odbywały się spotkania informacyjne dotyczące planowanego przebiegu OAW, która ma prowadzić do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Teraz spotkania te zostały czasowo zawieszone, bo GDDKiA chce przeanalizować całą sytuację i zastanowić się nad nowymi rozwiązaniami


O spotkaniach dotyczących przebiegu OAW pisaliśmy równo dwa lata temu. Rząd zaproponował kilka wariantów przebiegu trasy, które były omawiane z mieszkańcami. Zasadniczo większość biorących udział w spotkaniach osób było przeciwnych budowie autostradowej obwodnicy Warszawy. Dotyczyło to zarówno Tarczyna, Prażmowa, jak i Lesznowoli, gdzie trasa miałaby ewentualnie przecinać zachodnią część gminy. Sprzeciw wobec planowanego przebiegu drogi wyraziło również Piaseczno. Trasa, bez względu od wariantu, ingerowałaby w Chojnowski Park Krajobrazowy. Propozycje GDDKiA skrytykowali także mieszkańcy Góry Kalwarii.
Generalna Dyrekcja informuje, że zawiesiła spotkania informacyjne, aby teraz opracować rozwiązania uwzględniające dotychczas podniesione argumenty i oczekiwania społeczne.
Obecnie projektanci pracują nad opracowaniem Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, którego celem jest wskazanie optymalnych wariantów przebiegu tej drogi – informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA.
Dotychczasowe spotkania informacyjne pokazały, że trzeba przeprowadzić dodatkowe, wieloaspektowe analizy. Dotyczyć one będą m.in. kwestii środowiskowych, społecznych oraz optymalnych powiązań komunikacyjnych.

TW

12 KOMENTARZE

  1. CPK, koleje, autostrady – to wygląda jak jakieś szalone aberracje pacjenta zakładu psychiatrycznego. Jakiś taki napoleonizm – marzenie kurdupla o wielkości.

    • A co źle Ci się jeździ po tych abstrakcyjnych autostradach, drogach ekspresowych?
      Nawet tej abstrakcyjnej A2 zapchanej do łodzi za poprzedniego rządu;)
      Jesteś młody czy nie pamiętasz czasów kilka, kilkanaście lat temu jak dobre drogi były marzeniem? A teraz inne kraje zazdroszczą nam.

  2. Wszyscy chcą żeby nie było korków ale nikt nie chce drogi. Tym sposobem obwodnicę ma ma Radom, Szydłowiec, Skarżysko Kamienna, Iłża tylko nie Warszawa i długo jej mieć nie będzie. Ja wiem, że każdy chce ale w innym miejscu. Gdzie dwóch Polaków tam trzy zdania.

    • Trzypasmowa autostrada tranzytowa z wjazdami co 50 kilometrów nie będzie obwodnicą Piaseczna, Góry Kalwarii ani nawet Warszawy. To będzie droga dla TIRów i przyniesie tylko huk i smród. Jak Ci się tak podoba to sobie ją zbuduj pod swoją Kozią Wólką czy innym Pcimiem.

  3. A w Chyliczkach gmina zrobi co zechce i ma w głębokim poważaniu opinie mieszkańców, bo nie mieszkający tam v-ce burmistrz wie lepiej.

  4. Do Lucek. Może spójrz poza własny płot dostrzeżesz coś więcej niż marzenia kurdupla bo z drogami to jesteśmy trochę daleko. To, że ty nie potrzebujesz tras komunikacyjnych to nie znaczy że reszta też nie. Porozmawiaj z kierowcą który jeździ po świecie i wozi towar który ty również kupujesz.

  5. Efekt ignorancji gmin i ich podejścia będzie taki że nikt nie weźmie ich zdania pod uwagę bo nie wnoszą nic konstruktywnego. A powoływanie się na Chojnowski Park jest argumentem tylko dla tych którzy się tym interesują z daleka bo skala wycinek w tym lesie pokazuje że jest to zwykły las gospodarczy.

Skomentuj Basia Anuluj odpowiedź

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię