Sprawa na pewno będzie mocno dyskutowana, przede wszystkim ze względu na koszty. Wedle koncepcji przygotowanych przez starostwo, przejazd pod torami na ul. Krasickiego ma kosztować 13,8 mln zł, natomiast na ul. Jana Pawła II - 11,3 mln zł (są to ceny brutto sprzed ponad roku). PLK zaproponowały, że dołożą do obydwu inwestycji niespełna 5,9 mln zł (pochodzących z funduszy unijnych na likwidację niebezpiecznych skrzyżowań linii kolejowych z drogami).- Kwota ta w żadnym przypadku nie może ulec zwiększeniu, gdyż zakwalifikowane do realizacji inicjatywy w całości wykorzystują budżet projektu - zastrzegł Andrzej Janasz, dyrektor projektu.
To oznacza, że w latach 2020-22 (bo w roku 2019 były przygotowany projekt techniczny) powiat musiałby przeznaczyć na oba tunele przynajmniej kilkanaście milionów złotych. Przynajmniej, bo wyliczenia zawarte w koncepcji są wstępne i nie zawierają m.in. kosztów wykupu niezbędnych gruntów. Nie przeprowadzono także szczegółowych badań gruntów, które wykazałyby jak inwestycja będzie trudna do przeprowadzenia. Nasi czytelnicy wskazują, że problemy może sprawić odwodnienie planowanego rozwiązania w Nowej Iwicznej.Urząd powiatowy, który jest zarządcą ulic Krasickiego i Jana Pawła II wykonał wstępny projekt budowy dwóch skrzyżowań bezkolizyjnych po skargach mieszkańców. W minionym roku, po przebudowie linii kolejowej z Okęcia do Czachówka Południowego, w Nowej Iwicznej zamontowano rogatki. Z powodu częstego zamykania szlabanów, w tym miesjcu zaczęły tworzyć się długie korki. Zdaniem specjalistów, których wynajęło starostwo przejazdy pod torami będą korzystniejszymi rozwiązaniami, ponieważ zajmą mniej miejsca niż wiadukty o podobnej długości. A to jest ważne szczególnie w gęściej zabudowanej Iwicznej.
Ziomal19:09, 03.01.2019
A ile milionów kosztuje usunięcie tych nieszczęsnych szlabanów i zrobienie świateł ostrzegawczych jak na przejeździe na Mleczarskiej?
Marcin Kania Radny G22:49, 03.01.2019
http://marcinkania.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=2048:przejazd-kolejowo-drogowy-nowa-iwiczna-skrocenie-czasu-zamknicia-rogatek&catid=59:archiwum-2017&Itemid=1
Ziomal14:48, 05.01.2019
Czyli będzie jak było, aż do odwołania ?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu piasecznonews.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
0 0
Jest jedno ale - przekształcenie przejazdów na wersje tylko ze światłami automatycznie zgodnie z przepisami wprowadzi ograniczenie prędkości dla pociągu do 20 km/h przed przejazdem. Nikt sie nie zgodzi na takie rozwiązanie po wydaniu miliardów na remont linii i dostosowanie jej do prędkości 160 km/h, którą teoretycznie wszystkie nowe pociągi osiągają