Koncepcja dla głównej arterii w kierunku Zalesia Dolnego

6

PIASECZNO W styczniu 2021 roku droga wojewódzka 722 na odcinku od ul. Gerbera do nowego ronda w Gołkowie przeszła w zarząd powiatu piaseczyńskiego.

To otworzyło możliwość decydowania lokalnego samorządu o jej modernizacji – na co od lat czekają mieszkańcy. Powiat podzielił się zadaniem z Gminą Piaseczno, która wzięła na siebie projektowanie odcinka od ul. Kościuszki do zmodernizowanego niedawno skrzyżowania z al. 3 Maja i al. Kasztanów.

Cieszę się, że mamy już przygotowaną koncepcję. Super, że projektantowi udało się na tym odcinku przeprowadzić drogę rowerową i to bez budowy dodatkowych wiaduktów nad torami PKP, co wymagałoby pewnie milionowych nakładów i uzgodnień trwających w nieskończoność – nie kryje zadowolenia Burmistrz Daniel Putkiewicz. – Przypuszczam, że ulica Sienkiewicza stanie się jedną z bardziej popularnych tras rowerowych. Jeżeli uda się przy tej okazji uporządkować wyjście z peronu po zachodniej stronie torów to będzie już pełny sukces i zakończenie problemu, który odziedziczyliśmy w spadku po niedawnym remoncie torów PKP.

Mam kilka uwag dotyczących drzew oraz zieleni w rejonie skrzyżowania z ulicą Kościuszki, ale to będziemy omawiać równolegle do wniosków spływających od innych interesariuszy. Dużą zmianą jest propozycja zamknięcia ul. Kniaziewicza od Sienkiewicza dla ruchu samochodowego. Z jednej strony mieszkańcy ulicy nie będą mieli w ten sposób ruchu tranzytowego, bo ulica nie będzie skrótem, z drugiej strony jest to jednak utrudnienie i o tym będziemy jeszcze rozmawiać – dodaje burmistrz.

W Biuletynie Informacji Publicznej opublikowane zostały wstępne koncepcje dla tej inwestycji: bip.piaseczno.eu. Jest to materiał roboczy, do którego składać można uwagi, które rozstrzygane będą już na etapie projektowania. Uwagi i opinie przesyłać można na adres mailowy: konsultacje@piaseczno.eu

Biuro Promocji i Kultury

6 KOMENTARZE

  1. Nie no koncepcją spoko
    Tylko ktoś z tym rondem Gerbera Sienkiewicza z kolejką wąskotorowa biegnąca przez środek ronda to nieźle odleciał
    Butapren czy cos mocniejszego ??

  2. Szanowny redaktorze a czy zabronione jest publikowanie linków prowadzących od razu do plików PDF z koncepcjami ? Jeśli nie, to o wiele łatwiej się czyta artykuł jeśli są linki a nie tylko informacja “W Biuletynie Informacji Publicznej opublikowane zostały…..”

  3. Ktoś mi może wyjaśnić po co właściwie jest ta kolejka? Bo chyba nie po to żeby kilka razy do roku zrobić kurs w tą i z powrotem? Dlaczego korzyści z kolejki czerpie prywatne Towarzystwo, a nie gmina? Bo koszty, w tym koszty korków ponosimy wszyscy. Czy ktoś zastanowił się co się bardziej opłaca: utrzymywać kolejkę czy rozebrać tory i poprawić przejezdność i bezpieczeństwo?

    • Jakie korki powoduje kolejka?
      Bezpieczeństwo to przestrzeganie przepisów znak stop to stop.A kolejka to żywa tradycja i oby jak najdłużej.

Pozostaw odpowiedź Emilia Anuluj odpowiedź

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię